Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pompa ABS wytrawione gniazdo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pompa ABS wytrawione gniazdo
Autor Wiadomość
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Pon Sie 04, 2014 08:42   [R75] Pompa ABS wytrawione gniazdo
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam,
mam problem z pompą ABS jak wiadomo na jej złącze potrafi skopać z akumulatora, :|
u mnie wygryzło osłonę wtyczki, naleciało syfu do gniazda, i wytrawiło piny w gnieździe i wtyczce
jedno i drugie do wymiany bo pinów w gnieździe nie można niestety złapać lutownicą...
w aucie nie działa prędkościomierz, świeci abs trakcja ręczny,

nr pompy mam dość nietypowy i ciężki do zdobycia 0265224009
i mam kilka pytań,
można podmienić pompy i dać o innym nr, ?? ?
pompy o różnych nr. różnią się rozmieszczeniem pinów w gnieździ i wtyczce??
czy też wszystkie wtyki i gniazda są takie same a różnią się rozmieszczeniem pinów,

z góry dzięki za pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 04, 2014 08:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sie 04, 2014 08:48   

Masz kontrolę trakcji?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Pon Sie 04, 2014 09:21   

Jeśli chodzi przycisk nad zapalniczka z trójkątem to tak mam.

[ Dodano: Pon Sie 04, 2014 10:21 ]
przejrzałem alle..o i nic, posłałem kilka zapytań z nr. może się uda, ...najprościej było by trafić pompę z takim nr i przy okazji wtyczkę z kilkoma cm kabli ... :mrgreen: i wtedy byłbym w domu ale pewnie nie będzie tak prosto...
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sie 04, 2014 09:30   

Zadzwoń tu http://www.naprawaabs.cba.pl/kontakt.html

zagadaj, powiedz, że nie jesteś z Łodzi, ale masz prośbę, żeby Ci podpowiedzieli.

Nie jestem pewien, czy liczy się cały nr pompy, czy tylko ostatnie kilka cyfr musi się zgadzać.

Mnie bardzo pomogli, wytłumaczyli mi przez tel jaki może być praktyczny powód błędu ABS 21 - Memory Module Error. Wina leżała po stronie zbyt niskiego napięcia ładowania na alternatorze - po czyszczeniu alternatora błąd się nie powtórzył.
 
 
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Pon Sie 04, 2014 09:33   

dzięki już to już coś.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Sie 04, 2014 09:35   

Ciekawe czy elektronika dostała tez kwasem. Mozna by spróbować podmienić piny ze zwyklej pompy, lecz byla by to trudna i mozolna robota. Na pewno tez droga i niewiadomym efekcie. Choc jak ktos jest uparty to mozna sie pokusić . Nie wiem kurcze czy nie mam teraz takiej pompy w aucie na części.

[ Dodano: Pon Sie 04, 2014 10:35 ]
No i mam ja z wtyczką
 
 
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Pon Sie 04, 2014 09:51   

z nieba byś spadł razem z tą pompą:)), pisz jak sprawdzisz :mrgreen: :brawo:

płytka czy elektronika nie dostała po dupie, też myślałem o przełożeniu korpusu z gniazdem dobraniem wtyczki i zabawą z przekładaniem i przelutowaniem wtyczki ,
tylko nie widziałem innych pomp z bliska i nie wiem czy wszystkie pompy, mają takie same gniazda a różnią się środkiem ....
bo wtyczka i kable to mniejszy problem dobrze rozpisać ponumerować, sprawdzić z 5 razy i można przeszczepić gorzej z gniazdem:))
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Sie 04, 2014 11:15   

Jutro rano jak wrócę dam znac
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pon Sie 04, 2014 11:59   

Mam całą taką pompę sprawną z trakcją do diesla. Nr zaczyna się 0256 czyli będzie ci pasować. Jakby co to pisz na PW
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sie 04, 2014 14:25   

Jeśli masz kontrolę trakcji to i pompę musisz mieć odpowiednią dla tej opcji.
Sprawną pompę ABS z trakcją ciężko znaleźć, więc jeśli kolega wyżej ma w dobrej cenie to bierz ;) Niektórzy decydują się na montaż pompy ABS bez kontroli trakcji. TC można wyprogramować z konfiguracji auta i poinformować ECU i zegary, że jej tam nie ma. Pytanie tylko czy warto robić taki downgrade?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Pon Sie 04, 2014 14:29   

Ok przemyślę tą propozycję, a wtyczki są takie same kable będą szły w te same piny??
bo to musze i tak przelutować.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sie 04, 2014 14:30   

Skoro ludzie decydują się na taki zabieg zmiany i wystarczy tylko druga pompa, mniemam, że wtyczki są takie same. Ale 100% nie mam informacji.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Pon Sie 04, 2014 14:43   

Ok coś już mam naświetlone,
a jak poznać po nr pompy czy ma trakcje czy nie...
a alle...o praktycznie wszystkie mają początek 0265 ... ...
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 04, 2014 14:46   

http://www.the75andztclub...ad.php?t=163325

Tu piszą że pompa z trakcją ma oznaczenie MN i jest też o numerach
_________________
75 Red Edition
 
 
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Pon Sie 04, 2014 15:20   

ok dzięki wielkie za pomoc,
wiec wiem mniej więcej czego szukać,
wtyczki też różną się ilością przewodów wiec z tym będzie również jazda ....
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 04, 2014 17:12   

ściągnij RAVE z netu. tam jest że do modulatora ABS jest przyłączana wtyczka/ connector C0501. są oznaczone piny numerycznie i skrótami kolory kabli. Masz też w RAVE schematy elektryczne gdzie każdy z tych kabli ma przeznaczenie dokąd idzie.
pół roboty mniej
_________________
75 Red Edition
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Wto Sie 05, 2014 07:27   

Potwierdzam - pompa z trakcją posiada wybitę na korpusie MN..
olekkelo, ja czytałem numer nie tam gdzie trzeba :D
Tak się składa że mam dokładnie taką pompę jak ty czyli 0265224009 :D
Czytałem wcześniej z tej naklejki na plastiku a ten numer jest wybity na korpusie..
 
 
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Wto Sie 05, 2014 14:49   

Tak więc sprawa ma się tak podobno
dodzwoniłem się do faceta z linku który zamieścił kolega kilka pstów wyżej
i jeśli chodzi o wymianę pompy z trakcja, o moich nr 0265224009
na inną z trakcją ale innymi nr, ..... to nie jest tak sobie, bo podobno są inaczej rozmieszone kable w kostce i piny w pompie czyli można narobić bałaganu podłączając pompę o innych nr,
tak wiec wychodzi na to że pompa musi być o identycznych nr. a uszkodzoną wtyczkę trzeba zrobić na nowo.
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Wto Sie 05, 2014 22:25   

Sama wtyczka i kable w niej rozmieszczone sa tak samo>Roznica jest tylko w ilosci kabelkow
 
 
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Czw Sie 28, 2014 20:13   

Tak wiec moim przypadku,
pompa o nr 0265224009
faktycznie ciężka do zdobycia ale nie niemożliwa, udało mi się nabyć taka za 130zł, fuks ale się zdarza... :mrgreen:
nie podmieniałem na inną pompę z trakcją o innych nr i nie wiem czy tak można,
facet z serwisu takich pomp z linku kilka postów wyżej twierdził że musi być taka sama pompa o takich samych nr jak była w aucie
( nie wiem czy to prawda czy nie ale wydaje mi się że inna pompa z trakcją również by się sprawdziła bo kable zasilające idą w te same miejsca i sugerując się trzema wtyczkami- kolory kabli zgadzają się we wszystkich, różni się ich ilość )
podsumowując
pompa z trakcją musi mieć wybite MN na pompie
wtyczka standard to podobno 19kabli
ja miałem 23 , kipiłem 2szt jedną kolega z forum podesłał miała 26przewodów, a drugą z all.... 19 , wykorzystałem oczywiście tą najgęściej okablowaną :D
w miarę wyposażenia rośnie ich liczba
wszystka działa jak poprzednio
dzięki za pomoc pozdr :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75 V6] Gniazdo diagnostyczne
kehtron11 Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Lip 15, 2013 15:48
MaReK
Brak nowych postów [R75]Gniazdo zapalniczki
dario1282 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Gru 27, 2012 21:06
dario1282
Brak nowych postów [MG ZT] gniazdo zapalniczki
nukedclx Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Kwi 21, 2018 20:49
marcin.misek
Brak nowych postów [r75] gniazdo zapalniczki w podłokietniku
szewski Rover serii 75, MG ZT 20 Sob Lis 11, 2017 00:17
nanab
Brak nowych postów [R75] Gniazdo zapalniczki - brak zasilania
iGORE Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Lis 08, 2018 10:42
marcin.misek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink