Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czarny dym z rury...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czarny dym z rury...
Autor Wiadomość
Lukasinio 




Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 13
Skąd: Addlestone, UK



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 22:46   

marcin_i_alunia napisał/a:
Jakieo rodzaju osad miałeś u siebie

czarna, gruba, zbita sadza... oleisto było w rurze dolotowej/bądź wylotowej - tej gumowej....
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 05, 2008 22:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 23:41   

marcin_i_alunia napisał/a:
Czytałem wasze posty i sprawdziłem na wszelki wypadek u siebie zawór erg. Każdy pisze o nagarze, na zdjeciachc na forum jest nagar, suchy jak w kominie. A u mnie jest kleista, czarna maź... nie ma jej dużo, poprostu zabrudzone są ścianki ale niepokoi mnie ta wilgoć. To normalne? Jakieo rodzaju osad miałeś u siebie?



jest to sadza posklejana do kupy olejem, nie może / nie powinna być rzadka co będzie świadczyło o fakcie, ze turbina puszcza olej, niestety nie wróży to nic dobrego.
swój EGR czyściłem i był oblepiony sadzą z olejem, gęsta dość sucha i klejąca papka

jest to syf olejowy z turbiny, norma, ale oczywiście bez przesady.

pozdrawiam
_________________
PZDR.
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Cze 06, 2008 07:53   

no i tu rolando, znowu utwierdziłeś mnie że ta turbina co mi wróżą jej schyłek to faktycznie jest to wina panewek (to buczenie) a nie bierze mi oleju, ja swoje EGR jak czyściłem miałem w suchej sadzy (do 2mm po stronie tego grzybka) a maź była tylko 1cm od rury z intercoolera. Dodam że w rurze nie stał olej a była tylko lekko spocona. Dziś wracam do domu, składam pompkę sprzęgła i w poniedziałek jestem umówiony u mechaników na przegląd... drastyczny... :???:
 
 
 
rolando 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 326
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pią Cze 06, 2008 08:03   

Dam-Kam napisał/a:
no i tu rolando, znowu utwierdziłeś mnie że ta turbina co mi wróżą jej schyłek to faktycznie jest to wina panewek (to buczenie) a nie bierze mi oleju, ja swoje EGR jak czyściłem miałem w suchej sadzy (do 2mm po stronie tego grzybka) a maź była tylko 1cm od rury z intercoolera. Dodam że w rurze nie stał olej a była tylko lekko spocona. Dziś wracam do domu, składam pompkę sprzęgła i w poniedziałek jestem umówiony u mechaników na przegląd... drastyczny... :???:


a sprawdzałeś ją, że jesteś pewien jej uszkodzenia ?? ?
wirnik w turbinie może sie krećić nawet do 200 000 obrotów na minutę, gdyby nie było smarowania to na 100% po kilku minutach już turbo by nie działało, gość który regenerowała mi to ustrojstwo dokładnie mi to wytłumaczył, bardzo ważne jest dobre smarowanie i czysty olej. nie jestem fachowcem, ale nie byłbym taki pewien tych panewek i buczenia samej turbiny, raczej obstawiałbym coś innego, co ?? nie mam pojęcia, życzę powodzenia i jak najmniejszego wydatku podczas naprawy.

poozdrawiam
_________________
PZDR.
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Cze 06, 2008 17:28   

no właśnie rolando, ja też nie wierzę że to turbina. Przed paroma minutam byłem ją oglądnąć i jest suchutka, wiem że to nie przekłada sie bezpośrednio na pewność że to nie turbina buczy ale myślę że to coś innnego.
A co do czarnego dymka to jak wiecie pisałem w innym poście że mi dymił trochę. Teraz po wyczyszczeniu EGR i tego filtra odpowietrzania skrzyni korbowej przestał, tzn na miejscu jak mu przygazowałem to nie dymił a jedynie przy mocnym depnięciu lekko puszczał dymka czyli dokładnie tak jak było przedtem :grin:
 
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 153



Wysłany: Pią Lip 25, 2014 23:07   

moj tez kopci ale szczegolnie przy ruszaniu do tylu oczywiscie nie dodaje tam duzo gazu leci czarny dym chociaz nieraz sie wydaje jakby troche szary, jak przygazuje na postoju to czarny, zmienilem zawor korwobodu, olej, przeczyscilem EGR dolalem do paliwa srodek do czyszczenia wtryskow, filtr powietrza jest ok, rury z intercoolera na ktorym sa oringi sa szczelne i intercooler nie mial oleju zbyt w srodku, chcialem zmienic oringi ale widzialem ze ktos zakleil klejem na stale to nie ruszalem do okola tylko obkleilem siliconem zeby bylo szczelniej w razie czego, chyba moze tak byc co? ale czemu ten dym przy cofaniu szczegolnie, jeszcze sprubuje mu dobrze dac po garach
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 12:11   

maciejk1980 napisał/a:
moj tez kopci ale szczegolnie przy ruszaniu do tylu oczywiscie nie dodaje tam duzo gazu leci czarny dym chociaz nieraz sie wydaje jakby troche szary, jak przygazuje na postoju to czarny, zmienilem zawor korwobodu, olej, przeczyscilem EGR dolalem do paliwa srodek do czyszczenia wtryskow, filtr powietrza jest ok, rury z intercoolera na ktorym sa oringi sa szczelne i intercooler nie mial oleju zbyt w srodku, chcialem zmienic oringi ale widzialem ze ktos zakleil klejem na stale to nie ruszalem do okola tylko obkleilem siliconem zeby bylo szczelniej w razie czego, chyba moze tak byc co? ale czemu ten dym przy cofaniu szczegolnie, jeszcze sprubuje mu dobrze dac po garach


Jesli dolewasz do ropy środek do czyszczenia wtrysków, to zasada starsza niż świat jest taka, że jednocześnie zmieniasz filtr paliwa :) W przeciwnym razie, czyścisz też filtr, a dokładniej rozpuszczasz w nim syfy i pchasz dalej. To nie moja teoria, tylko wszystkich szpeców od regeneracji pomp i wtryskiwaczy.

Myśle że najprawdopodobniej konczą Ci się wtryski, to jeden z najsłabszych punktów w tym silniku.

Często nieszczelność w dolocie też daje takie objawy.
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 153



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 18:14   

ano racja z tym filtrem paliwa chyba bede musial wymienic, a te wtryski czy koncowki da rade samemu to zrobic ile to roboty? jestem dosc zdolny
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 18:49   

Praktycznie wszystko da rade samemu zrobić, ale jaki będzie efekt to nie wiadomo :-) Ja sam bym sie raczej za wtryski nie łapał, są rzeczy które trzeba oddac fachowcowi i pozwolić zarobić. Zrób test przelewowy to będzie wiadomo czy to one choc w jakimś stopniu.
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Wto Sie 05, 2014 09:31   

Mnie też kopci na czarno ale tak w okolicy 3 tys rpm no i przy gazie w podłodze, w cyklu miejski albo przy jeździe do 90km nic nie widać. Wtryski mam zrobione no i chip też, a na dodatek przepływka odpięta i egr też
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 05, 2014 11:05   

michalie, a dolot szczelny? filtr powietrza kiedy był wymieniany?
_________________
75 Red Edition
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Wto Sie 05, 2014 13:49   

filtry wymieniam systematycznie, a dolot chyba szczelny bo ładnie ciągnie, chociaż jak wjeżdżam w "opłotki" przy uchylonych szybach to słychać syczenie.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 05, 2014 14:05   

ja też słyszałem syczenie przy otwartych szybach, cichło po odpuszczeniu gazu.

okazało się że kolanko idące do IC nie siedziało dość głęboko. Dodam że po wciśnięciu i solidnym umocowaniu kopcenie znacznie się zmniejszyło, przestał syczeć no i dostał odrobinę mocy
_________________
75 Red Edition
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 153



Wysłany: Wto Sie 05, 2014 16:02   

dolot gdzie moze byc nieszczelny? tylko chyba tam gdzie filtr powietrza nachodzi tak? no i tam gdzie przeplywomierz jest tam dwie klamry sa chyba.
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 05, 2014 16:57   

lub na plastikowym kolanku pomiędzy EGR i Intercoolerem. Plastikowe kolanko jest wciskane w intercooler i są tam 2 oringi
_________________
75 Red Edition
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 153



Wysłany: Wto Sie 05, 2014 17:19   

aaa ok, to kolanko do intercoolera mam raczej szczelne chcialem wymienic te oringi ale widzialem tam na stale bylo sklejone klejem wiec nie ruszalem, na okolo tylko zapapralem siliconem wrazie nie bylo szczelnie sklejone, tak moze byc co?
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Sie 06, 2014 07:49   

maciejk1980, jesli masz na kolanie nieszczelność, to oblepienie dookoła silikonem nic nie da bo i tak to wydmucha. Musisz to rozebrać dać nowe oringi i ewentualnie je przesmarować silikonem - będzie dożywotnio
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 06, 2014 09:06   

Dożywotnio pod warunkiem, że kolano bedzie sztywno w IC i nie wydmucha uszczelek.
_________________
75 Red Edition
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 153



Wysłany: Sro Sie 06, 2014 13:27   

a dzieki panowie mam nadzieje że jest dalej szczelne zrobie tam zdjecie kiedyś i wtedy bede wiedział
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 06, 2014 15:03   

na zdjęciu powietrza nie uświadczysz chyba że psikniesz wodą z mydłem i będzie bąble robić
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75 - LPG ] dymi z rury wydechowej
dario1282 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Maj 20, 2012 21:45
rtoip69
Brak nowych postów [R75] Nieszczelność na łączeniu rury dolotowe
tmk752 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Gru 19, 2019 20:11
sTERYD
Brak nowych postów [75] wymiana rury od odpowietrznika wraz z odpowietrznikiem
szkodowy Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Lip 19, 2017 16:00
adam_26
Brak nowych postów [R75] Dwie żelazne rury od dołu chłodnicy
robert112 Rover serii 75, MG ZT 11 Wto Lip 01, 2014 21:17
SeniorA
Brak nowych postów [Wymiana Tłumika Śrogkowego rury środkowej MGZT-T]
Waldeczek Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Lut 01, 2018 21:30
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink