Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam, szykuję się do wymiany sztywnych przewodów hamulcowych na tył oraz przy okazji przewodów paliwowych w moim R600SDi. Zamierzam zrobić to samemu, radzę sobie z ogólną mechaniką ale mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Czy podczas wymiany są jakieś specjalne sztuczki czy porady które ułatwią mi życie ? Czy jest jakaś metoda na przeciągnięcie przewodu przy zbiorniku paliwa? I co najważniejsze czy przewody dorobione pod Hondę Accord CC7 będą pasować? Znalazłem sobie sklep z dorabianiem przewodów ale niestety nie robią ich typowo pod Rovera, są w stanie dorobić wszystko tylko muszę dokładnie podać co i jak ma być zrobione. Niestety nie mogę wyjąć starych i zawieść na wzór bo auto jest cały czas w ruchu. Firma ta jednak robi przewody typowo pod Accorda CC7 ale nie wiem czy to będzie dokładnie to samo? (żeby była jasność, chodzi mi o długość i końcówki, bo węże i tak są w zwojach )Nie wiem czy to ważne ale mam wersję bez ABS
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 08, 2014 14:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Najlepiej takie, jak masz u siebie a aucie. Możesz zarobić jeszcze raz te same koncówki jak gwint jest w dobrym stanie, albo kupic takie same tylko nowe.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Lip 18, 2014 09:28
Już po wymianie.
Przewody na metry jak radził kolega + maszynka do zarabiania.
Koszt przewodów, końcówek, płynu, maszynki i całej reszty wyszedł 180zł. Roboty było na około 8 godzin (robiłem to pierwszy raz więc pewnie dlatego), Stare przewody od paliwa kruszyły mi się w rękach co kilkanaście cm, a hamulcowe pękły w kilku miejscach podczas odpinania ich ze spinek.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Sro Sie 13, 2014 10:09
jesli pamietasz, to napisz jakie byly rodzaje tych koncowek i ile metrow wyszlo przewodow. zamawiales gdzies na necie czy kupowales w lokalnym sklepie?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Sie 13, 2014 11:23
4 końcówki 10x1 , przewód miedziany 4,75mm - kupiłem z zapasem 8 metrów układałem ze zwoju dopiero po ułożeniu odcinałem i zarabiałem (około metra zostało). Przewody do paliwa po 3 metry o średnicy wewnętrznej 6 i 8 mm. Przewody kupowałem w motoryzacyjnym na miejscu hamulcowy po 12zł za metr a paliwowe po 7zł za metr. Paliwowe poprowadziłem bezpośrednio od baku do komory silnika, pamiętam, że jeden sięgnął do oryginalnego króćca pod maską a drugi nasuwałem na obcięty przewód metalowy, ale musiałbym zerknąć który był do czego. Polecam do całości od razu zdemontować wydech i zbiornik paliwa będzie mniej nerwów lepszy dostęp i hamulcowy z prawego koła można ułożyć w oryginalnych miejscach nad zbiornikiem paliwa. Później przez układ przelałem litr płynu Dot 4 musiałem cały stary przepchać bo ktoś tam nalał wcześniej R3 Nie wiem czy to będzie miało znaczenie ale mam egzemplarz bez ABS-u Jak będziesz potrzebował jeszcze jakiś info to śmiało
I bardzo ważna rzecz, po zdjęciu zbiornika i przewodów warto wyczyścić zbiornik! Ja o tym nie pomyślałem i jakieś 150 km od domu w trasie auto zaczęło gasnąć, straciło moc dopiero jechał jak się turbina załączała. Zaciągnęło cały syf ze zbiornika Dodam, że to była sobota wieczór udało mi się wtedy zdobyć tylko używany filtr od mini traktorka, ale dojechałem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum