Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Prawidłowe działanie klimatyzacji - pytanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Prawidłowe działanie klimatyzacji - pytanie
Autor Wiadomość
rob-rover 




Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 6



Wysłany: Czw Sie 02, 2012 16:00   

Witam wszystkich fanatykow rovera75 mam pytanie o chlodzenie klimatyzacji czy wszystkie modele rovera maja tak slabe chlodzenie czy mam jakis wyjatek wymienialem sprezarke wentylator czynnik mam nabity co moze byc powodem slabego chlodzenia:))
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 02, 2012 16:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Czw Sie 02, 2012 16:35   

rob-rover, słabe chłodzenie czyli? jaką masz temperaturę ze środkowych kratek po zmierzeniu termometrem?
Należy trochę jaśniej pytać.
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 16:40   

rob-rover, chłodzenie w R75 jest bardzo dobre bynajmniej ja nie widzę różnicy miedzy innymi samochodami, może coś u Ciebie jest nie tak ale nie wiem bo masz benzynę, ja jestem po nabiciu klimatyzacji i brakowało po roku 130gram czynnika troszkę dużo, ale zauważyłem dzisiaj że przy 30stopniach nawet stojąc autem i włączę klimatyzacje wentylator załączy się po chwili na drugi bieg pochodzi 20sekund i się przełączy na 1 bieg i fajnie dobrze chłodzi i co najważniejsze cisza jest stojąc wiatrak chodzi na 1 biegu i wstydu nie ma!
 
 
arkady 




Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 98
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Sie 02, 2012 19:54   

wczoraj robilem trase torun warszawa klikam auto klima chlodzi po kilku min przestaje klikam econ po chwile auto i chlodzi troche to upierdliwe bo zamiast skupic sie na drodze to klikalem auto>econ>auto>econ
 
 
rob-rover 




Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 6



Wysłany: Pią Sie 03, 2012 11:56   

wydaje mi sie ze slabo mi chlodzi w innych jak puscilem klime to od razu bylo chlodne powietrze co moze byc powodem slabego chlodzenia w moim
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Sie 04, 2012 18:26   

Problem był u mnie podobny. Pojechałem do mechajstra i sie okazało...że chlodnica jest cala uwalona w syfie, pyle itd. Wystarczyło podjechać na myjke i dobrze wypłukac karcherem :)
Można sprobowac, niewiele to kosztuje a efekt widoczy od razu.
 
 
maciej.s 



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Sie 05, 2012 16:52   

U mnie poprzedni właściciel zastosował tę metodę i mam chłodnice do wymiany bo się cała rozpadła. Czy jest jakiś problem w R przy wymianie chłodnicy? i czy da się wymienić samemu?
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Sie 05, 2012 17:41   

Bo trzeba znac umiar i sprawdzic jak karcher mocno daje. Wiadomo, ze jak cisnienie mocne to nie mozna bezposrednio do chlodnicy przylozyc. Z wymiana chlodnicy raczej nie powinno byc problemow.
 
 
maciej.s 



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Sie 05, 2012 19:48   

zgadza się :!: :!: wszystko z umiarem :smile:
Dzięki za odpowiedź.
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 154



Wysłany: Wto Sie 12, 2014 22:37   

a czy ktos wie czy za duzo czynnika chlodzacego jest szkodliwe bo dzisiaj doladowalem u faceta co ladowal z butla, mowilem mu ze tam pisze 450g +-50g ale on cos tam pobelkotal, teraz nie jestem pewien czy jechac to sprawdzic, i czy da sie to sprawdzic ile tam tego jest?
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 12, 2014 23:55   

Jeśli będzie zbyt dużo czynnika, może być efekt zbyt wysokiego ciśnienia w układzie przez co kompresor w samoobronie będzie się rozłączał, a Ty tym samym będziesz tracił klimatyzację do momentu ponownego uruchomienia silnika (nie wyłączenie/włączenia klimy).

Sprawdzić możesz samo ciśnienie i sprawność kompresora. Podłączą Cię pod maszynkę, wprowadzisz auto na obroty (3 tyś.) przytrzymasz z minutę na takim obciążeniu i Panowie Ci powiedzą czy jest okej, czy ciśnienie rośnie niebezpiecznie.

Żeby sprawdzić ile jest czynnika muszą odciągnąć stary, wytworzyć próżnię i nabić ponownie.
Prawdopodobnie procedura może kosztować drugi raz tyle.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 154



Wysłany: Sro Sie 13, 2014 00:19   

dzieki, jezeli jest nabijane to czy moglo duzo wiecej sie zmiescic niz to co pisze 450 +-50 g ? jezeli jest za duzo to mozna uszkodzic sprzegielko tak? wlasnie przed nabijaniem bylo wymienione bo sie spalilo moze tylko ze starosci,
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sie 13, 2014 00:34   

Sprzęgięłko służy do rozłączania/załączania kompresora. Jeśli czujnik ciśnienia uzna, że jest go zbyt dużo to da sygnał kompresorowi żeby się rozłączył. Oto bym się nie martwił. Jeśli klima Ci chłodzi, to zrób test wydajnościowy na prostej. Przejedź autem kilometr tak aby silnik pracował powyżej 3 tyś. obr/min. Jeśli nie rozłączy Ci klimy to znaczy, że daje rade. Sprawdzić ciśnienie na maszynie zawsze możesz. Najważniejsze, żebyś miał sprawny wentylator.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 154



Wysłany: Sro Sie 13, 2014 19:07   

dzieki ale wlasnie auto ma ponad 15 lat i nie wiadomo w jakim stanie sa te czujniki mam nadzieje ze dzialaja jak trzeba, sprzegielko wlasnie poszlo tydzien temu przed dobiciem czynnika chlodzacego wentylator wtedy nie dzialal, zrobil jakas przerubke i wentylator zalancza sie jak klima jest wlaczona, dodal jakis przekaznik i 4 dodatkowe kable, ciekaw jestem tylko czy tez sie zalaczy jak sie zacznie grzac silnik
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Prawidłowe działanie skrzyni.
luki12 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Cze 23, 2010 22:16
luki12
Brak nowych postów [R75] Korek zbiorniczka wyrównawczego - prawidłowe działanie
soulz Rover serii 75, MG ZT 45 Sro Wrz 27, 2017 21:02
robdzob
Brak nowych postów [R75] Dziwne działanie klimatyzacji
ironm1 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lis 24, 2011 13:51
automechanik
Brak nowych postów [R75] Pytanie o oring do klimatyzacji
tazOR Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 24, 2018 17:26
YOBACK
Brak nowych postów [R75] Prawidłowe napięcie ładowania
ralbrecht Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Sty 24, 2013 12:07
urzendnik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink