Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 45 Skąd: SŁAWNO
Wysłany: Nie Sie 31, 2014 18:56 [ ROVER VVC ]Proszę o pomoc w ustawieniu rozrządu
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Proszę o pomoc w ustawieniu rozrządu w silniku vvc, wałki nie zostały zablokowane ze względu na wymianę uszczelniaczy, jeden wałek od vvc przy ściąganiu obrócił się. Problem polega na tym iż wszystkie wałki ustawione na znakach a auto nie odpala bez dodania gazu, przy trzymaniu go na pedale pracuje silnik ale po odpuszczeniu gazu gaśnie. Mechanik ustawiał rozrząd według instrukcji rave i na znaki. Proszę o jakąś poradę krok po kroku jak to ustawić, a najlepiej kontakt do kogoś kto się na tym zna aby wyjaśnił to łopatologicznie. Czy przy obróceniu się koła od vvc mógł sie rozsynchronizować układ vvc?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 31, 2014 18:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Sie 31, 2014 23:52
Rozsynchronizować młynki da się jedynie przez ich demontaż i niepoprawne złożenie. To, że obrócił się wałek to żaden problem, bo wystarczy go przekręcić w odpowiednie położenie i tyle. Jakiekolwiek problemy z układem VVC są sygnalizowane - podwyższone obroty biegu jałowego tzn. około 1100 i odcięcie sporo niżej - około 5800.
Moim zdaniem odpiął Ci się po prostu czujnik temperatury lub krokowiec, jak sugeruje kolega wyżej.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 45 Skąd: SŁAWNO
Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 07:21
Krokowiec jest cały czas podpiety na wtyczce i na pewno dziala tydzien temu go czysciłem i auto pieknie smigało, co do czujnika temperatury to napewno jest tez podłaczony. Auto samo nie odpala trzeba mu trzymac pedal gazu, czuc zapach benzyny. Po odpuszczeniu gazu natychmiast gasnie, komputer nie wykazuje zadnych błedow. Wczesniej przy 1 ustawieniu rozrzadu palił ale falował na oarotach, mozliwe aby pogieły sie zawory? Tyle ze nic nie stuka nie klekocze poza znanym juz dzwiekiem vvc ?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 45 Skąd: SŁAWNO
Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 19:29
No i problem się raczej rozwiązał co do przyczyny, brak sprężania na 2 tłokach a więc poszły na kolizję. Teraz proszę o namiar do kogoś kto mi ją splanuje wymieni zawory i poskłada za rozsądne pieniądze????? 2 pytanie czy głowica od wersji 160 koni jest taka sama co 147 koni?
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Wrz 02, 2014 22:21
A właśnie nie. Fotka jest niesprecyzowana, bo zawory w VVC zawsze były takie same. To co widać wokół zaworów to obróbka mająca poprawić przepływ przy małym otwarciu. W praktyce nic to nie daje, co udowodniły m.in. testy przepływów obu rodzajów głowic.
W gruncie rzeczy nie ważne jaka, ważne w jakim stanie - tzn. czy nie ma odgniotów od pierścieni uszczelki, bo to świadczy o utracie twardości po przegrzaniu.
Jeśli Twoja głowica jest pod tym względem w porządku i po kolizji nie ma uszkodzeń np. komór spalania to warto ją naprawić, bo dorwanie dobrej głowicy VVC to duuuży problem.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 45 Skąd: SŁAWNO
Wysłany: Sob Wrz 13, 2014 19:14
Autko naprawione wymienione wszystkie zawory i dotarte, splanowana głowica, nowe wszystkie uszczelki itd, i rover dostał niezłego kopa . Ale mam pytanie do znawców tematu padł mi tylny amorek i czy amortyzator od rowera 25 z silnikiem 160 KM pasuje do mojego vvc? czy mają inne skoki?
Niestety nie było roverów 25 160 konnych. Jedynie MG ZR. Byly rovery 200 VVC o mocy 143 KM. Jesli masz normalną 2setkę czy 25 to amorek podpasuje. Jeśli chcesz od MG ZR (vvc 160KM) to muszisz caly zawias zmieniać jesli się nie mylę. A jesli masz BRM to nie wiem jakie tam anorki siedziały.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 45 Skąd: SŁAWNO
Wysłany: Sob Wrz 13, 2014 22:48
Ja mam Roverka 200 z silnikiem vvc 145 koni a amorka wyciągłem z wersji z silnikiem 160km ale ma inne oznaczenia na amorku jedynie spenzynę zmienilem na swoją i zastanawiam się czy amorki są takie same czy inne bo wyczytałem ze te sportowe są inne niż te z 25. A dlatego twierdze że że ten 160 koni to 25 bo zr raczej z tego co widzę miały duże tylne spojlery a ten ma krótki, ogolnie anglik rozebrany na części.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum