Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 23:55 [R75] Silnik nie odpala Panowie pomocy 2.0 CDT
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Panowie pomocy nie mogę odpalić mojego Rover-ka 75 2.0 CDT . Wiem, że już podobny temat był a raczej tytuł, ale po przeczytaniu nic mi to nie pomogło.
To pokrótce od początku:
Podróż 200 km, odbyła się jak zawsze bez problemu, przed domem włączony luz noga z gazu i czuje że silnik nierówno pracuję, zwiększyłem kilka razy obroty i wszystko wróciło do normy. Wyłączyłem silnik uruchomiłem ponownie i po chwili znów odczuwalna nierówna praca, ponownie zwiększyłem kilka razy obroty i było ok. Rano próbuje uruchomić silnik a tu nic rozrusznik kręci ale auto nie odpala i tak już piaty dzień.
Teraz pokrótce co sprawdziłem:
- auto podłączone do komputera brak błędów
- wysokie ciśnienie paliwa (na rozruszniku) to 259 bar
- akumulator wymieniony
- bezpieczniki sprawdzone
- pompki paliw pracują po przekręceniu stacyjki
- wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu (sprawdzony diodą przy stary cały czas świeciła, na wymienionym widoczne przerywanie.
- na plaku pali do momentu podawania
Co dziwnego zauważyłem:
- to to że podczas gdy działa pompka paliwa ta przy akumulatorze , w okolicy pompy wysokiego ciśnienia słychać syk, tak jakby powietrze gdzieś uciekało. Czy to może być wina zaworu wysokiego ciśnienia?
- Podczas kręcenia na rozruszniku wydaję mi się, że nie słychać wtrysków
Jeżeli ktoś mi pomorzę to będę wdzięczny
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 01, 2014 23:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Może rozsypywać się pompa w baku i jakieś syfy poleciały na czujnik wysokiego ciśnienia. Wykręć go wyczyść i sprawdź jeszcze raz. On podaje sygnały dla pompy
@ Dawidd
1. obroty silnika były widoczne na kompie czy są na obrotomierzu nie sprawdzałem z ciekawości sprawdzę.
@ Longer86/ Car-Tronic
2. Immo na kompie działało poprawnie
@ Dawidovs
3. Pompki w baku i przy akumulatorze działają, gdyby jedna padła moim zdaniem powinien odpalić problem byłby z mocą i wysokimi obrotami.
@Olo
4. Czujnik wału korbowego, raczej na zimnym silniku powinien odpalić ?
@ Car-Tronic
5. Nierówna praca była przez chwilę i to tylko przed tym problemem teraz nie odpala w ogóle
@ Punx
Podłączamy się zwykłą diodą do wtyczki od czujnika położenia wałka rozrządu pin 2 i 3 wtyczka jest trzy pinowa więc kombinacji nie ma pin nr 1 jest od zaokrąglonej strony wtyczki i kręcimy rozrusznikiem. Efekt widoczny gołym okiem
Już nie mam pomysłów, jeszcze sprawdzę czy wtryski się sterują bo to mi nie daje spokoju.
A zapomniałem dodać, że czujnik położenia wałka rozrządu wymieniłem na taki
Jeśli ten czujnik nie jest sygnowany znaczkiem BMW to stawiałbym właśnie na niego. Mój oryginał siadał to kupiłem zamiennik za 270pln jakiś niby niemiecki chińczyk. Wyglądał identycznie jak ten na fotce (ponoć nowe od BMW tez tak wyglądają) i powiem że na tym czujniku zaczęły się jaja robić odpalał kiedy chciał. Oryginał uszkodzony miał problem z odpalaniem tylko na gorącym silniku, zamiennik losowo i na zimnym i na gorącym działał jak chciał. Wymieniłem na używkę z 1999r podziałała 10 miesięcy, wymieniłem na kolejną używkę o tym samym numerze i roczniku. Póki co działa dobrze. Ten zamiennik wożę w aucie tak na wszelki wypadek Nowy oryginał do Rovera 740pln, oryginał od BMW od 480 - 540pln ponoć ten sam co roverowy tylko ma inny numer katalogowy BMW.
Jeśli ten czujnik nie jest sygnowany znaczkiem BMW to stawiałbym właśnie na niego. Mój oryginał siadał to kupiłem zamiennik za 270pln jakiś niby niemiecki chińczyk. Wyglądał identycznie jak ten na fotce (ponoć nowe od BMW tez tak wyglądają) i powiem że na tym czujniku zaczęły się jaja robić odpalał kiedy chciał. Oryginał uszkodzony miał problem z odpalaniem tylko na gorącym silniku, zamiennik losowo i na zimnym i na gorącym działał jak chciał. Wymieniłem na używkę z 1999r podziałała 10 miesięcy, wymieniłem na kolejną używkę o tym samym numerze i roczniku. Póki co działa dobrze. Ten zamiennik wożę w aucie tak na wszelki wypadek Nowy oryginał do Rovera 740pln, oryginał od BMW od 480 - 540pln ponoć ten sam co roverowy tylko ma inny numer katalogowy BMW.
Ale u Ciebie na tym zamienniku odpalał a u mnie nic, zero, echo.
Witam, czy jest możliwe żeby przez podpinanie wtyczek od webasto uszkodzić coś elektronicznego w Roverku? Podjechałem pod garaż zgasiłem samochód, odpiąłem wszystkie wtyczki od webasto (tą od zasilania i od sterowania oraz 2 pozostałe, które znajdują się pod plastikową klapką). Cała operacja trwała może 10 minut. Po czym chciałem odpalić i lipa. Od tego momentu nie chciał w ogóle odpalić. Odpinałem całkowicie webasto (chociaż wcześniej robiłem tak samo żeby nie dymiło i było ok), odpinałem aku na dłużej (nawet powyżej godziny) - nic. Kręci jak wściekły ale zapalić nie chce. Zaznaczam, że nigdy tak nie miał. Nawet jak zakatowałem baterię to próbował dymić. Podałem mu prąd z drugiego samochodu - kręci ale nie odpala. Zaznaczam, że wtryski są po regeneracji. Nie ma żadnych błędów w pamięci. Obrotomierz unosi się podczas kręcenia więc czujnik położenia raczej ok. Jakieś sugestie?
Witam mam podobny problem a mianowicie wczoraj wlałem ruskiego paliwa do mojego r 75 zrobiłem na nim 70 km,po czym zgasł i nie chce w ogóle odpalić.Odpowietrzyłem układ,wyczyściłem smok pompy w baku,regulator wysokiego ciśnienia również wyczyszczony.Wszystkie pompy pracują.Jaka może być przyczyna?.Czyż by paliwo było jakieś trefne ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum