Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Maslo pod korkiem oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Maslo pod korkiem oleju
Autor Wiadomość
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 19:19   [R75] Maslo pod korkiem oleju
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie

Witam!
Problem wyglada tak:
1.olej w misce jest czysty i nie ubywa
2.pod kapa zaworowa jest czysto poza miejscem w pkt 4.
3.plyn chlodniczy jest czysty i nie ubywa go
4.na spodniej stronie korka wlewu oleju i w kolo niego na kapie zaworowej zbiera mi sie "maslo" takie jak przy HGFie.
Ja nic z tego nie rozumiem,moze ktos z Was wpadnie na pomysl co jest grane.Na korku jest rowniez widoczna skroplona woda.Nie ma tego wszystkiego duzo ale po okolo 1000km w trasie juz caly korek od spodu jest pokryty.Jakies sugestie?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 00:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 19, 2008 19:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3643
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 19, 2008 20:35   

u mnie pojawilo sie to po dlugim postoju silnika, tak z kilka miesiecy, w miedzy czasie odpalilem go ze dwa razy tak na krotko, potem to stopniowo zanikalo, za kazdym razem kiedy odkrecalem korek to go wycieralem
w sumie ostatnio nie sprawdzalem czy po paru miesiacach dalej to jest, kontroluje tylko stan plynu w zbiorniczku
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 20:44   

Tak naprawdę na 100 % nie powiem,ale np. w mojej fieście(i nie tylko mojej) jest to normalny objaw niedogrzanego silnika.Konkretnie pojawia się kiedy przy trochę niższych temperaturach na zewnątrz jeżdżę na krótszych odcinkach i silnik nie ma kiedy się porządnie rozgrzać.
Generalnie nie ma się czym za bardzo przejmować.Czasami wystarczy tylko wężyk od odmy przedmuchać i gitara.
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 20:44   

AndrewS ja tez wycieram zawsze korek jak ma to maslo.Moj silnik tez napewno dlugo stal bo kupowalem z rozbiorki anglika.Moze mu przejdzie tylko sie zastanawiam skad to...

[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 21:47 ]
eszet napisał/a:
Tak naprawdę na 100 % nie powiem,ale np. w mojej fieście(i nie tylko mojej) jest to normalny objaw niedogrzanego silnika.Konkretnie pojawia się kiedy przy trochę niższych temperaturach na zewnątrz jeżdżę na krótszych odcinkach i silnik nie ma kiedy się porządnie rozgrzać.
Generalnie nie ma się czym za bardzo przejmować.Czasami wystarczy tylko wężyk od odmy przedmuchać i gitara.

Tez mam takie podejrzenia bo jestem akurat w Danii i dojezdzam do pracy 4 km w jedna strone.Co prawda silniki KV6 grzeja sie bardzo szybko i po okolo 3min juz mam 90 stopni ale moze rzeczywiscie jest jak mowisz bo zaobserwowalem to dopiero tutaj a jezdzilem na tym silnikiu jak bylo cieplej w Polsce jakis tydzien i bylo ok.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Viniu 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 20:54   

W każdym silniku benzynowym grupy VAG występuje dokładnie to samo. Tak jest cały czas w Polówce teścia (od 115tys.km), w Cordobie brata (od 90tys.), w mojej Octavii (118tys.) właśnie po dłuższym postoju lub przy bardzie krótkich odcinkach. Jeśli nie masz pozstałych objawów to myślę, że nie ma się czym przejmować. Przegoń auto ze 20-30km w jedną stronę i tyleż samo w drugą i masło samo zniknie :ok:
_________________
S(z)koda Roverka...
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 20:58   

Za 3 dni bede je gonil 1100km w jedna strone to sie sprawdzi :) We Fiatach takiego czegos nie zauwazylem ale co prawda duzo ogolnie jezdze(tylko w DK po te 4km) a teraz zauwazylem bo jestem troche przewrazliwiony chyba-nowy silnik. Dzieki chlopaki.Zdam relacje po trasie.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3643
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 19, 2008 21:19   

Zukowaty napisał/a:
Moze mu przejdzie tylko sie zastanawiam skad to...


ano przy zmianach temp na zewnatrz, wewnatrz silnika na jego sciankach z wilgotnego powietrza wykrapala sie woda, parujaca potem przy pracy woda, idzie sobie do gory i wykrapala sie na chlodnieszym plastikowym korku w stosunku do goracej aluminiowej pokrywy
przynjamniej ja tak to widze

a taka trasa 1000km skutecznie powinna pozbyc sie tego zjawiska

a BTW temp mojego oleju przy predkosci 140 km/h wynosila 111 stopniC
gdzie przy 90-100 km/h wynosi okolo 90 stopni C
w takich warunkach para powinna sobie zniknac :grin: , a raczej z czasem zostanie wessana do komory spalania przez odme
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 159




Wysłany: Czw Wrz 04, 2014 18:38   

a ja mam takie maslo plus plyn chlodniczy mi sie troche pieni, nie jest to duzo piany mysle ze jest stary i dlatego, jak na zdjedciu widac caly czas leci woda spowrotem do zbiorniczka czy to normalne?? chyba wtedy robia sie te bombelki

-oleju nie ubywa, i jest czysty(czarny)
-samochod nie przegrzewa sie 85stopni max jak jade
-plynu chlodzacego nie ubywa ani nie jest zaolejony, tylko maslo w srodku
-w kabinie leci cieplo po paru kilometrach
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Wrz 05, 2014 06:22   

Z jakies dwa miesiące temu przekładałem koledze anglika R75 CDTI 2005r. W momencie przyprowadzenia bylo to samo co u Ciebie, plyn sie pienił a pod korkiem masło. Po przekładce i zalaniu układu chłodniczego płynem prestone, oraz po płukance silnika i wymianie oleju ,te objawy ustały. Co ważniejsze ma teraz równą i stałą temp cieczy, a silnik ciszej chodzi i poprawiła sie jego kultura pracy :-)
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 159




Wysłany: Pią Wrz 05, 2014 20:56   

bede musial zmienic ten plyn chlodniczy wyglada na dosc stary, kupilem buteleczke plynu do plukania systemu chlodzacego mysle ze usunie te wszystkie syfy
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Tajemnicze druciki pod korkiem oleju
draj Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Maj 17, 2012 16:08
SeniorA
Brak nowych postów [MG ZT 190] Majonez pod korkiem po remoncie głowicy
Mat_Dob Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Cze 25, 2018 21:07
Mat_Dob
Brak nowych postów [R75]płyn w oleju i wyciek na chłodnicy oleju
sknerko Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lut 21, 2018 09:37
sknerko
Brak nowych postów [R75] Wymiana oleju
rogalik11 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Sie 24, 2010 08:46
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Chłodnica oleju
michalie Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Mar 16, 2009 00:06
dor-12



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink