Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75] Jaki silnik do 75tki ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75] Jaki silnik do 75tki ?
Autor Wiadomość
kaprawiec 



Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 6



Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 00:00   [r75] Jaki silnik do 75tki ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2001

Witam,
bardzo mi się spodobała 75tka, jeżeli decydowałbym się na zakup potrzebuje informacji jakie silniki polecacie i dlaczego.

Nie ukrywam że też zależałoby mi na instalacji LPG, pytanko jak sprawują sie silniki z takim zasilaniem. Który silnik najlepiej do tego wybrać pod DOBRĄ instalację.

Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?

Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 00:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 02:33   

Pisząc o gazie rozumie ze nie interesuje Cię diesel :?: jeżeli nie to tylko V6. 1.8 jest podatny na uszczelkę pod głowicą. Ogólnie ważne aby wentylator działał w zakupionym egzemplarzu. Najłatwiej sprawdzisz czy działa włączając klime. Powinien wystartować.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kaprawiec 



Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 6



Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 08:57   

rafalmis1 napisał/a:
Pisząc o gazie rozumie ze nie interesuje Cię diesel :?: jeżeli nie to tylko V6. 1.8 jest podatny na uszczelkę pod głowicą. Ogólnie ważne aby wentylator działał w zakupionym egzemplarzu. Najłatwiej sprawdzisz czy działa włączając klime. Powinien wystartować.


Silnik diesla jest w tym modelu dobrze wykonany? Jeździłem już dieslem przez 4 lata i chyba już nie chce klekota...

Rozumiem, że odradzasz najmniejszą jednostkę w tym modelu?

Jeszcze jedno, widzę że posiadasz 2.5 v6. od kiedy masz instalację gazową i jak się sprawuje? No i jak wychodzi spalanie w trasie i mieście?

Z moim 6 cylidrowcem w rzędzie gaz wychodzi w trasie około 30zł za 100km.
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 09:16   

kaprawiec napisał/a:
rafalmis1 napisał/a:
Pisząc o gazie rozumie ze nie interesuje Cię diesel :?: jeżeli nie to tylko V6. 1.8 jest podatny na uszczelkę pod głowicą. Ogólnie ważne aby wentylator działał w zakupionym egzemplarzu. Najłatwiej sprawdzisz czy działa włączając klime. Powinien wystartować.


Silnik diesla jest w tym modelu dobrze wykonany? Jeździłem już dieslem przez 4 lata i chyba już nie chce klekota...

Rozumiem, że odradzasz najmniejszą jednostkę w tym modelu?


1.8 Turbo fajnie chodzi, ja polecam - a uszczelka... tak byla raz, od razu z rozrzadem zrobilem i ze wszystkim co tam trzeba bylo... 1400 PLN to kosztowalo a autem jezdze od 2007 roku, smieszny koszt nie warty wspominania... a Turbo bezynka zbiera sie wysmienice :) i ten efekt przy 160 czy 180... dociskasz gaz i jeszcze czuc uderzenie mocy :) lubie to auto bardzo.

Fakt co do WSZELKICH 75 niezaprzeczalny.... awaryjnosc podobna jak w innych autach, tyle ze wiele z awarii niestety unieruchamiaja auto... to jest wq... jace.
 
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 17:54   

Kris, masz całkowicie racje, wszyscy piszą jaka to straszna awaria ta uszczelka, a tak naprawdę to wydajesz tysiaka raz i masz z głowy na parę lat. Wybór silnika 1.8 był u mnie całkowicie świadomy, bo to konstrukcja prosta i tania w utrzymaniu, a dodatkowo biorąc pod uwagę wyszkolenie mechaników ,a raczej jego brak to nawet się nie zastanawiałem. 1.8 T to według mnie najlepszy wybór . Ja mam zwykłego 1.8 ,ale na moją jazdę wystarczy mi to.
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 18:15   

Nie wiem jak się sprawują R 75 w gazie, sam szukałem 2.5v6 a kupiłem diesla. Po zmianie mapy na CDTI auto całkiem sprawnie jeździ, nie odczuwam barku mocy pomimo że używam też auta o podobnej wielkości mającego prawie 250 koni. Ogromną zaletą diesla jest to że wsiadasz i jedziesz 900 km bez tankowania, a w LPG to przynajmniej połowę dystansu mniej co mimo wszystko potrafi być uciążliwe.
Osobiście mogę polecić diesla w R75, nigdy nie odmówił współpracy.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 19:13   

Ja mam 1.8 z gazem. Na liczniku 180kkm i nie mogę nazekac:) Z silnikiem nnic się do tej pory poważnego nie działo. Poza tym jak już ktoś wyżej pisał należy zadbać o układ chłodzenia a autko się odwdzięczy długą i przyjemną jazdą. Nie ukrywam, że czasami brakuje troszkę mocy, ale jak ktoś jeździ jak wariat to i 200 nie wystarczy.
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 19:23   

piotrek1000, twój argument mnie nie przekonuje, bo ja wlewam 40 litrów gazu i 65 benzyny to daje razem 105 litrów paliwa a to ok 1000 km jazdy ;-)
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 20:14   

benzyna:

v6 masz dwa silniki, ja teraz gdybym mogl wybralbym mocniejszy 2.5

v6 nie ma az tak dobrego startu na nizszych obrotach, musisz go wkrecic na wysokie obroty aby byla frajda z jazdy, 2.0 nie jest autem ktorym pierwszy odjedziesz ze swiatel, chyba ze bedziesz naprawde mocno wciskal gaz, a moze mg zt, najmocniejsza wersja 190

nigdy nie jechalem r 2.5 czy mz zt, wiec trudno mi wiecej pisac o tych silnikach

to co siada w v6 to visy, bedzie slaby i bedzie duzo palil, ale kupisz od dzieja dwa "nowe" i pojezdzisz kilka lat, dwumasa, wysprzejglik, czasmi sprzeglo, roznie to jest czasami cos stuka, klekocze, sporo osob mysle cierpi na te problemy, tutaj bedziesz musial zaplaci troche wiecej

ogolnie v6 nie jest dobrym wyborem na zakorkowane miasto i co kawalek swiatla,
na trase, albo dluzsze dojazdy na wyzszych biegach super, piekne mruczenie itd

pomysl czy bedziesz tez mial gdzie to auto w miare sensownej odleglosci od miejsca zamieszkania "serwisowac" bo z tym tez jest roznie, przd zakupem gdybys mial mozliwosc najlepiej odwiedzic kogos z komputerem testbook t4

najlepiej gdybys sie przejechal kilkoma i sam ocenil :) , 1.8 to prawdopodbnie porazka jezeli chodzi o moc, auto jest dosyc ciezkie, wiec musi miec tez troche konikow pod maska
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 21:36   

O 1.8T zapomniałem, bo u nas jest bardzo mało takich egzemplarzy. Ale taki bym sam chciał jakbym nie miał 2.5. 1.8 nie chce nie ze względu na uszczelkę, ale że względu na moc. Instalacje mam 2 lata i nie narzekam. Pali mi 12-18, ale średnio 16, takie trasy i mój styl jazdy :mrgreen: ale też trzeba patrzeć ze automat. 2.0 manual nie odbiega od 2.5 automat. Miałem próbę właśnie z takim silnikiem i wypadłem słabo. Najpierw przegrana, później łeb w łeb
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 07:27   

Jako, że jeździłem 1,8 T ostatnio, stwierdzam, że jest to wystarczający silnik do R75
Zbiera się jak diesel, chodzi cichutko, ma dobre osiągi do 140 km/h, co akurat w moim przypadku w zupełności wystarczy...
Poza tym spala max 10 l PB
Mając wybór pomiędzy V6 (większą i mniejszą), a 1,8 T to wybieram zwykłego ssaka, ze względu na koszty utrzymania, a nie za duże różnice w mocy silnika.

Na + dla V6 to dźwięk i mniejsze wysilenie silnika
Na - dla V6 VIS-y (chociaż nie są drogie); rozrząd droższy, większe spalanie oraz opłaty.

Pozdrawiam,

V.
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 08:13   

paolinio napisał/a:
piotrek1000, twój argument mnie nie przekonuje, bo ja wlewam 40 litrów gazu i 65 benzyny to daje razem 105 litrów paliwa a to ok 1000 km jazdy ;-)



I z pewnością jak jedziesz w dłuższą trasę to tak tankujesz
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 08:52   

kaprawiec napisał/a:
Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?
kaprawiec, przejdź do: Porady różne/Chcę kupić ROVERka , tam jest wszystko . Panowie tamat kilka razy wałkowany, historia.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 10:32   

piotrek1000 napisał/a:
paolinio napisał/a:
piotrek1000, twój argument mnie nie przekonuje, bo ja wlewam 40 litrów gazu i 65 benzyny to daje razem 105 litrów paliwa a to ok 1000 km jazdy ;-)



I z pewnością jak jedziesz w dłuższą trasę to tak tankujesz

Nie widzę problemu dla którego nie miałbym tak zatankować, w czym tu problem?
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 10:47   

paolinio napisał/a:
piotrek1000 napisał/a:
paolinio napisał/a:
piotrek1000, twój argument mnie nie przekonuje, bo ja wlewam 40 litrów gazu i 65 benzyny to daje razem 105 litrów paliwa a to ok 1000 km jazdy ;-)



I z pewnością jak jedziesz w dłuższą trasę to tak tankujesz

Nie widzę problemu dla którego nie miałbym tak zatankować, w czym tu problem?


Nie widzę żadnego problemu. Jednak pod względem ekonomicznym to wydaje się bez sensu, bo przy takiej trasie zatrzymując się 3 razy na tankowanie LPG można stówę zaoszczędzić.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
kaprawiec 



Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 6



Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 11:35   

Podsumowując.

1.8 ma bolączkę z tą uszczelką głowicy, i jako tako znosi gaz?
v6 2.0 to lepsze silniki tylko droższe utrzymanie.

Tak mam Was rozumieć?

a teraz jak wychodzi ze spalaniem LPG w 1.8 wolnossak i 2.0 v6 ?

Jeszcze jedno, 1.8 i v6 rozrządy mają na pasku?

//edit
Czytałem, dowiedziałem się że silnik diesla w 75tce jest od BMW a dodatkowo rozrząd jest na łańcuchu i nie mają problemów ze sprzęgłem tak jak silniki benzynowe, czy to prawda?
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 19:42   

Problem z wysprzęglikiem i pompką sprzęgła występuje przy każdym silniku. Problem pompki poniekąd rozwiązany bo za 300 zł można kupić nową wzmocnioną, choć to jeszcze świeży produkt i nie dałbym się ponieść euforii, ta sama firma ponoś testuje już wzmocniony wysprzęglik więc jest nadzieja na wyeliminowanie bolączki związanej ze skrzynią biegów.

Silnik od BMW - prawda, taki jak np. w e46 w wersji 150 koni, tylko na szczęście w R75 nie zastosowano klapek w kolektorze co jest bolączką tego silnika w BMW. Diesel w tym aucie jest dość trwały i jeszcze w miarę prosty, mojemu w zeszły piątek stuknęło 250000 i nie puszcza ani trochę dymka ( no ewentualnie jak mi spadł wąż od intercoolera na autostradzie to puszczał dość mocno, i ci co pośpieszali mnie przy wyprzedzaniu zostawali pogrążeni w gęsty czarnym dymie :twisted: )
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 19:56   

Ostatnio na fb widziałem R75 diesla z przebiegiem 700 tys. Wydaje mi się ze diesel będzie najlepszy w utrzymaniu. Nie licząc koła dwumasowego i ewentualnie wtrysków. Ale forum jest na tyle informacji, że nie trzeba z samochodem do mechanika jeździć.
1.8 i V6 jest na pasku. Oba łykają świetnie gaz.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kaprawiec 



Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 6



Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 23:17   

Czytałem raporty spalania
w przypadku LPG wychodzi na poziome 11-12 l/100km w średnim spalaniu.
jeżeli chodzi o Diesla wskazuje na spalanie 6-7l/100km niektórzy wspominają nawet o spalaniu poniżej 6 jadąc z predkościa poniżej 100km/h.

Jeżeli wierząc osobom które takie raporty zamieściły. Oszczędność w 2.0 v6 na LPG wynosiła by dla mnie 5-10zł za każde 100km. A może nawet i mniej jak będe znowu w stanie kupić LEPSZĄ rope :lol:

Teraz bardziej jestem za dieslem, w dodatku silnik jest od bmw, a bardzo mocno stawiam na silniki tej marki.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 19, 2014 10:02   

Tylko że diesel to klekot, więc trzeba się liczyć z różnymi nieprzyjemnymi doznaniami w postaci wibracji/hałasu. Zgadza się z tym spalaniem, można śmiało zejść niżej niż 6l, sam przy oponach 195 w trasie miałem średnie 4,9l/100 na odcinku 120km a mam automata. Silnik to nie tylko spalanie ale i kultura pracy na co sam nie zwracałem uwagi szukając R75, wybrałem CDT i trochę żałuję, jak się przejechałem benzyniakiem to poczułem się jak w wyciszonej limuzynie, nie licz na to że w CDT(i) będzie cicho i przyjemnie. Do tego koszt serwisowania silnika w przypadku awarii osprzętu będzie chyba wyraźnie wyższy, głupi oryginalny czujnik wałka to 740pln + koszta wysyłki, poduszki też chyba są deczko droższe i częściej padają ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] jaki silnik ?
Pawel74 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Cze 16, 2013 22:15
apples
Brak nowych postów [Rover 75] jaki silnik wybrać?
kirin88 Rover serii 75, MG ZT 15 Sro Lut 04, 2015 11:11
star19791979
Brak nowych postów [R75] Obojętnie jaki silnik w benzynie Śląsk Pomoc ! :)
Boncky Rover serii 75, MG ZT 22 Sro Cze 23, 2010 08:07
Boncky
Brak nowych postów [R75] Jaki zestaw skrzynia+silnik będzie najlepszy ?
colo254 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Sie 13, 2014 21:49
AfricaTwin
Brak nowych postów [R75] Jaki przepływomierz?
"wkład" czy z puszką?
Kizashi Rover serii 75, MG ZT 85 Nie Sty 18, 2009 13:56
Kizashi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink