Forum Klubu ROVERki.pl :: [620 Si] Przegub zewnętrzny nie chce zejść
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620 Si] Przegub zewnętrzny nie chce zejść
Autor Wiadomość
t0mi 



Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 40



Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 22:04   [620 Si] Przegub zewnętrzny nie chce zejść
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam,

Mam bardzo poważny problem ze zdjęciem lewego zewnętrznego przegubu - muszę wymienić tą gumową osłonę bo stara jest pęknięta. W prawym kole poszło bez problemu.

Przegub już jest na wierzchu, ale nie chce zejść z półosi - podejrzewam, że ten pierścień zabezpieczający się zaciął na wieloklinie i nie daje zejść. Nie chciał bym ciąć uszkadzać przegubu, aby go zdjąć. Proszę o pomoc w jaki sposób mogę to zrobić ?

Oprócz zdejmowania całej półosi od skrzyni i założenia gumy od tyłu ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 22:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 22:29   

Wyciągnąć półoś, wkręcić w imadło, jeden dobry strzał z młotka i musi zejść :)
 
 
t0mi 



Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 40



Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 08:46   

bastek napisał/a:
Wyciągnąć półoś, wkręcić w imadło, jeden dobry strzał z młotka i musi zejść :)


Na właśnie boję się tego, że mogę coś złamać, przeciągnąć, wygiąć, uszkodzić wieloklin, lub sam przegub.
Nie będę mógł spokojnie jeździć dopóki nie zobaczę, dlaczego tam się coś sklinowało :/

Jeszcze jakieś pomysły ?
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 12:47   

Ja robiłem takie rzeczy w dwie osoby jedna - ta silniejsza łapała półoś i pchała ją na siłę w stronę skrzyni a druga młotkiem uderzała z czuciem w przegub na około aż zeskoczył z tym, że ten przegub był do wymiany nie wiem czy można pukać w taki który ma wrócić na półoś po wymianie gumy.
 
 
t0mi 



Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 40



Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 13:25   

Marcin84 napisał/a:
ten przegub był do wymiany nie wiem czy można pukać w taki który ma wrócić na półoś po wymianie gumy.


No właśnie tu jest największy problem. Ten przegub ma wrócić na swoje miejsce.
Kurde strasznie mi się spodobała jazda tym autem ten gabaryt odgłos silnika. Jazda nie będzie frajdą, kiedy mam świadomość, że ktoś wsadził przegub, którego nie da się normalnie zdjąć :/ Najpierw nie chciała się odkręcić śruba od przegubu ta w piaście póżniej rozpiąć się sworzeń wahacza teraz nie chce wyjść przegub :twisted:
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 13:43   

Jest szansa, że pękł pierścień zabezpieczający i kawałek gdzieś podchodzi przy próbie ściągania, raz tak miałem. Szkody nie były wielkie po zdjęciu przegubu, około 20 minut pracy z pilniczkiem iglakiem żaby delikatnie zregenerować z tego co pamiętam 3 zęby na wieloklinie na półosi bo nowy przegub nie wchodził ale wszystko się super udało. Tak czy owak jak będziesz chciał zdjąć przegub to pewnie i tak go będziesz musiał puknąć, jeżeli to nie będą mocne strzały a on nie jest "z plasteliny" ;) to przeżyje. Jeżeli jest jakiś marny to pewnie czeka wymiana.
 
 
t0mi 



Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 40



Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 11:17   

Sprawa załatwiona. Bałem się bić przegub młotkiem, ale w sumie rozwiązanie przyszło samo - jakie ?

Przy próbie zbicia przegubu zewnętrznego zauważyłem, że w przegubie wewnętrznym niebezpiecznie napięła się gumowa osłona - zdjąłem więc jej zabezpieczenia i delikatnie wyjąłem półoś z krzyżakiem przegubu wewnętrznego po zdjęciu dwóch pierścienia zabezpieczających zbiłem krzyżak wewnętrzny nałożyłem gumę przegubu zewnętrznego od strony krzyżaka wewnętrznego. Wszyto ładnie oczyściłem nasmarowałem i najgorsze było włożenie z powrotem krzyżaka przegubu wewnętrznego. Trzeba jak najprościej ustawić wszystkie trzy te kosteczki i ja lekko je nabiłem w przegub jeżeli idą znaczy, że jest ok później trzeba strzelić mocniej jeżeli wskoczył w powadzenie jesteśmy w domu zakładamy gumy i składamy wszytko.
Auto na razie śmiga tylko zauważyłem, że przy prędkości 190 km/h maska przednia zaczyna całą się telepać od oporu powietrza - maska nie jest idealnie zgrana błotnikami nie wiem dlaczego. Pewnie była zdejmowana i źle spawana :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Przegub zewnętrzny
jarekft Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Mar 28, 2008 15:53
thef
Brak nowych postów [R620] Termometr zewnętrzny - co oznaczają diody?
Kazikfs Rover serii 600, Honda Accord 16 Pią Lis 23, 2007 14:56
piter34
Brak nowych postów [R620] Przegub
muflon31 Rover serii 600, Honda Accord 14 Wto Sty 15, 2008 10:34
Brt
Brak nowych postów [R600] Przegub?
majnus Rover serii 600, Honda Accord 15 Czw Sty 10, 2008 22:04
Brt
Brak nowych postów [Accord 2.0 TDI] przegub wew.
natsu9 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Mar 31, 2017 00:21
Kam971



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink