Forum Klubu ROVERki.pl :: [620Ti] Nie można odpalić - gasną kontrolki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620Ti] Nie można odpalić - gasną kontrolki
Autor Wiadomość
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Wrz 19, 2014 19:13   [620Ti] Nie można odpalić - gasną kontrolki
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam Kolegów i proszę o pomoc zanim zacznę zgłębiać tajniki Rave-a.

Otóż coś dzieje się z elektryką. Wkładam kluczyk do stacyjki, akumulator naładowany, przekręcam i jest cisza. Nic nie świeci, żadna dioda, żadna kontrolka, ani tez mój komputer pokładowy.
Zwyczajnie jakby nie dostawał napięcia.
Zanim sie to przdarzyło, odpalał rozrusznik i kręcił tak jakby był słaby aku, jakby się zacinał, ale odpalał. To wyglądało tak jakby mieć ledwo zipiący aku i próbować odpalić -coś tam cyka, przeskakuje, lamki gasną, świecą i naglę rusza.

Myślałem najpierw, że siada rozrusznik, ale postanowiłem jeszcze pojeździć. Zaparkowałem auto i teraz juz kompletnie nic.

Stacyjka sprawdzona - tzn kable są ok. Masa jest, przewody sprawne, nic nie jest zaśniedziałe. Plus z aku do rozrusznika jest - brak przerw.
Masa aku - obudowa -ok. Masa aku - skrzynia, silnik - ok.
bezpieczniki wszystkie sprawdzone - ok. Te na ścianie komory z boku również.

Jedyne co mnie zastanawia to to, że jak zmierzę końcówkę - kabel "chudy" od alternatora z masą - jest sygnał na mierniku czyli zero rezystancji - więc prawidłowo. Jak wezmę kabel gruby alternatora i plus z aku też jest sygnał z miernika, natomiast jak wezmę gruby kabel alternatora i minus z aku - też jest sygnał. I to mnie dziwi, czy tu coś jest nie tak.

Obstawiam też rozrusznik, no ale żeby nic nie świeciło jak przekręcam stacyjkę?

Darek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 19, 2014 19:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 19, 2014 19:28   

:hm: Może stacyjkę trafiło i dlatego po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 11:09   

Stacyjka raczej dobra, bo jak akumulator był w miarę naładowany, coś się jeszcze działo.
Natomiast zauważyłem wczoraj, że aku jakoś dziwnie długo się ładuje. ładuję prostownikiem impulsowym i ładuję już 2 dzień, więc chyba jest problem. Aktualnie mam napięcie 8,7V i rośnie bardzo, bardzo powoli.
Jakby tego było mało wskaźnik w akumulatorze świeci na zielono (?)

Zacznę chyba od porządnego prostownika, żeby naładował aku jak należy i potem zobaczę co się dzieje w aucie.
Aku ma rok a samochodem jeżdżę okazyjnie, a po ostatniej kontroli aku (pół roku temu) - wszystko było ok.

Darek
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 11:52   

Nie wiem jak w wersji benzynowej, ale u siebie w dieslu miałem objawy padniętego rozrusznika.Przyczyną okazała się "kosteczka" ( nie wiem jak dokładnie ją opisać ) która wypięła się.Można ją przesuwać w prawo, lewo-rozłączając, podłączając.
Po podłączeniu auto odpaliło bez problemów.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 12:25   

antonio3, weź inny akumulator.

Miałem podobne objawy jak bezpiecznik był luźny. Gdy się zorientowałem to już część obudowy była stopiona a sam bezpiecznik biały od temperatury.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Wrz 21, 2014 11:07   

Dziekuję za info.

Póki co "parkuję" problem.

Niestety zasugerowałem się lampką kontrolną akumulatora, która świeci na zielono. Dowiedziałem się później, że takowe kontrolki akumulatorów pokazują stan tylko jednej celi np. z 6 dostępnych, a które to mogą być np. rozładowane albo mieć zwarcie.

Najpierw muszę porządnie naładować akumulator. Ładuje się już 2 dzień, ale takie wydajne są właśnie ładowarki z marketów.

Przy okazji zmieniam prostownik, żeby nie czekać 3 dni na naładowanie akumulatora.
Mam nadzieję, że jak osiągnie odpowiednie napięcie, wszystko odpali jak należy.

Pozdrawiam
 
 
bazyl1218 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 132
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Wrz 21, 2014 20:55   

Miałem bardzo podobnie.Podjechałem pod market na zakupy.wracam,kluczyk w stacyjkę i wsio zgasło.Zgłupiałem.Akumulator Centra Futura 3 lata.Co się okazało, jedna z cel ułamana od wstrząsów i robi zwarcie.Jazda po dziurach itp.też miałem na zielono oczko akumulatora.Kolega zmierzył napięcie było niby OK.Ale podpieliśmy jego i zadziałało.
Okazało się jak wyżej,było napięcie ale nie amperaż.Zmieniłem aku na nowy i jest OK.

Swoją drogą byłem zaskoczony.3 lata i zonk.
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Wrz 26, 2014 19:32   

Więc okazuje się, że mam podobnie.
Zakupiłem ładowarkę CTEK-a 5.0 z testami akumulatora i alternatora - jakaś ostatnia nowość.
Podczas pierwszego ładowania przeszedł 5 etapów z 7 i pokazał błąd - że aku nie potrafi utrzymać napięcia. Ponowiłem próbę i za drugim oraz trzecim razem wyświetliło bład przy etapie 2 - czyli nie można naładować do wymaganego napięcia - proble z akumulatorem.

Owe wyniki zmusiły mnie do zabrania akumulatora do testów i okazało się, że zwarcie jest na 5 celi z sześciu. Elektrolit czyściuteńki. Zresztą autem jeżdżę tylko okazyjnie.
Taki mały szok dla mnie :(
Akumulator to ZAP i długo szukałem i czytałem, i pytałem zanim się zdecydowałem na nasz rodzimy zakup. Generalnie nie żałuję, ale niestety - padł po 2,5 roku. Gwarancja juz nieaktualna - więc nie ma wyjścia - muszę kupić nowy.
Jedyne co mi przychodzi do głowy po 2 i pół roku - to fakt, że nie dostałem do niego gwarancji. Mam tylko paragon. Wyczaiłem najniższą cenę, pojechałem, kupiłem i zupełnie przegapiłem element gwarancji. Zresztą teraz to już i tak nic nie zmienia, ale nie wiem czy nie kupiłem już aku z ukrytą wadą, bo cały czas jakoś nadmiernie szybko mi się rozładowywał podczas kilkudniowych postojów.

I znów człowiek się uczy na własnych błędach. Kto tanio kupuje 2 razy płaci jak mawiał mój szef...

Mam nadzieję, że to będzie rozwiązanie mojego problemu. Aż mnie skręca jak pomyślę ile rzeczy porozkręcałem a teraz to wszystko trzeba poskładać.

Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Wrz 26, 2014 20:32 ]
Panowie;

Dziękuję za wszelką pomoc i podpowiedzi.
Samochód odpalił. Konieczna była zmiana akumulatora.

Wnioski dla mnie?
1. zielona lampka akumulatora o niczym nie świadczy bo wskazuje jedynie jedną z cel
2. mój bład, że nie zmierzyłem napięcia czekając aż prostownik naładuje akumulator
3. nie warto rozgrzebywać całego auta i mierzyć wszystkiego co możliwe zanim nie ma sie pewności, że winny nie jest akumulator :)

Pozostała mi jeszcze kwestia alternatora, który ładuje tym samym napięciem bez względu na obroty. Więc nie będzie doładowywał mi nowego aku.
I kolejny temat do rozwiązania...

Pozdrawiam
Darek
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 26, 2014 19:43   

antonio3 napisał/a:
jeszcze kwestia alternatora, który ładuje tym samym napięciem bez względu na obroty.
Jakim dokładnie napięciem Ci ładuje ??
W sumie alternatory mają to do siebie, że napięcie ładowania zawsze będzie takie same, bez względy na obroty.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
natsu9 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 118



Wysłany: Pią Wrz 26, 2014 23:31   

hmmm no po to raczej maja regulator i mostek by dawać napięcie jakie przewidział producent o ile masz koło 14V to jest dobrze, możesz jeszcze posprawdzać jak się zachowuje pod obciążeniem i większych obrotach. (nie wiem jak w regulamin odnośnie wklejania linków z alledrogo ale może Ci się przyda) http://allegro.pl/tester-...4572677062.html

I nigdy więcej nie ładuj akumulatora 3 doby ;\
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Wrz 29, 2014 19:47   

Ładowanie na poziomie 13,3V więc cudów nie będzie.
A co do rzekomego ładowania 3 dni :) , wynikało raczej z faktu, że czułem podświadomie, że cos jest nie tak. Ponadto jak pisałem - to była ładowarka impulsowa -gdzie jeśli wierząc zapewnieniom, nie można "przeładować" akumulatora.
 
 
natsu9 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 118



Wysłany: Czw Paź 02, 2014 11:55   

13,3V mierzone gdzie? miałeś włączone jakieś odbiorniki ?

bo jak zapalisz światła to akku będzie się rozładowywał raczej ;[
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Paź 08, 2014 21:33   

Mierzone na klemach przy włączonym zapłonie i nic więcej.
Ale to juz mało ważne.

Kupiłem uzywany alternator od osoby, od której juz co nie co kupiłem uzywanych części i zawsze jestem zadowolnony.

Poprzednio napięcie ładowania 13 i trochę - teraz ładnie 14,5V.
A kupowałem zregenerowany, na gwarancji, itd.

Wymiana trwała chwilę i wszystko jest jak należy.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [620Ti] Odcięło zapłon w czasie jazdy i nie można odpalić
antonio3 Rover serii 600, Honda Accord 22 Sro Sie 29, 2012 21:18
davidlive
Brak nowych postów [R620] Nie chce odpalić, zapaliły się wszystkie kontrolki
orzech Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Paź 14, 2008 22:48
kisielku
Brak nowych postów [R620]problem z instalacvją elektryczną , nie można odpalić
romant Rover serii 600, Honda Accord 0 Sob Mar 03, 2012 22:17
romant
Brak nowych postów [620Ti] Pojemność wtryskiwaczy Rover 620Ti
tomii620si Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Lis 15, 2013 21:40
greg-si
Brak nowych postów [R620] Kontrolki hamulców
Emek Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Lut 22, 2015 17:31
Pawkaz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink