Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 14:42 [R 75] Problem z odpaleniem - immo
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam jestem tu świeży więc proszę nie krzyczeć .
Mój problem polega na tym, że auto ROVER 75 2.0 cdt ma problem z odpaleniem.
Czasami roverek pali jak marzenie od pierwszego bez żadnych problemów.
A czasami zaś muszę się męczyć z 5 min.
Otóż, gdy przekręcam kluczyk na zapłon to auto słychać takie buczenie jak by pompa paliwa. I wtedy rover odpali bez problemu. Ale w większości przypadków ostatnio nie słychać tego buczenia i muszę się nakręcić stacyjką by załapał.
Wydaje mi się, że to immobiliser się blokuje albo jakiś sterownik. Ale nie mam już zielonego pojęcia.
Ktoś może kojarzy co to może być ?
I mam jeszcze jedno pytanko znalazłem taką puszeczkę pod deską z lewej strony i nie wiem od czego jest. Znajomy mi mówił, że to jakiś sterownik właśnie od immo ale nie jest pewny. http://pokazywarka.pl/v5f75h/link
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 14:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 18:45
Navi01 napisał/a:
znalazłem taką puszeczkę pod deską z lewej strony i nie wiem od czego jest.
tak , to jest sterownik immo i jak nie otrzymuje sygnału z transpondera to ECM nie uruchamia rozrusznika. Napisz wiecej o tym problemie , czy kręci rozrusznik jak nie odpala, czy nie kręci.
Rozrusznik kręci i na 100 % jest sprawny.(dopiero co po naprawie wymiana styków i zwory elektromagnesu).
Więc jak odpalam i nie ma tego "buczenia" to rozrusznik kręci ale nie odpala.
Czytałem trochę na forum, że to może być czujnik położenia wałka rozrządu ale nie wiem czy jest to trafne nastawienie.
Jak transponder nie da się odczytać prze pęlte (np. uszkodzone połączenia), to nie pozwoli zakręcić w ogóle. Jeśli nie ma synchronizacji między ECU (sterownik silnika) a EWS (immo), to będzie kręcił ale nie odpali i zapisze błąd w sterowniku silnika EWS Synchr. Error.
Masz auto przed liftem, zatem masz dwie pompy. Jedna na grodzi a druga w baku.
Jeśli nie słyszysz tej w baku to może się zawiesza i konieczna będzie jej wymiana. Musisz dłużej pokręcić bo wtedy ta z grodzi ciągnie, co nie jest dobre. A jak ta w grodzi się zawiesza, to czasami może pomóc postukanie w nią. Tę drugą komputer silnika powinien zapisać w logach, tę pierwszą niekoniecznie. Musisz sprawdzić. Buczą pompy obie, zarówna ta w baku jak i ta na grodzi.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum