Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam. Nazywam się Janusz i jestem nowym użytkownikiem forum jak i pojazdu jakim jest Land Rover Freelander 1.8 seria K. Mam pytanie odnośnie uszczelki pod głowica a mianowicie po całej długości od strony kolektora wydechowego wycieka mi OLEJ, nie płyn chłodniczy. Czy jest możliwe żeby stamtąd cieknął olej? Rozumie płyn chłodniczy ale niestety olej. Mam tez mokro za kolami walków rozrządu i nie wiem czy to stamtąd nie podcieka i przepływa szczelina miedzy głowicą a blokiem, dając wrażenie cieknącej uszczelki. Proszę Was, powiedzcie czy ktoś miał taka przypadlosc.
Ostatnio zmieniony przez depesz14 Sro Paź 08, 2014 21:03, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 08, 2014 19:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dzieki kolego za odpowiedz. Magistrala olejowa ta od dołu silnika w misie olejowej? No to nie fajnie Ciekawe w jaki sposób uszkodzona jest magistrala ze wycieka olej na łączeniu głowicy z blokiem. Myślałem ze uszczelka puszcza obok kanału ciśnieniowego według RAVE jest on po stronie rozrządu ale widocznie się myliłem. Czy jeśli pojezdrze parę tygodni to nie zaszkodzi to silnikowi? Dodam ze nie ma żadnych skutków ubocznych, silnik pracuje bardzo ładnie, nie kopci, płyn chłodniczy i olej czyściutki. Zna ktos jakiegoś ogarniętego mechanika w okolicach Oświęcimia?
A to w takim razie coś innego.
Miałem na myśli górną magistralę.
Poproszę fotki gdzie to cieknie.
Może leci po prostu spod uszczelki pokrywy zaworów.
Bez zdjęć można zgadywać
Mam zdjęcia. Cos mi sie wydaje ze łączenie głowicy i bloku robi za rynnę oleju który wycieka z uszczelniacza walka rozrządu. Widać to dobrze na zdjęciach, zresztą nie ma opcji żeby ciekła cala długość głowicy. Autko ma udokumentowany przebieg 141kkm, zalany olej valvoline max life 10w40. Czarna pokrywa zaworów szczelna, połówki głowicy szczelne. Silnik ma zainstalowany bypass na chłodzeniu (zewnętrzny termostat) płyn chłodniczy czysty nie ubywa go, olej czysty bez majonezu. Na ostatnim zdjęciu widać ale na zywo widać to lepiej jak z konta wycieka olej.
[ Dodano: Sob Paź 11, 2014 11:49 ]
Witam ponownie. Macie możne jakieś sugestie? Zdecydowalem ze zanim oddam auto na wymianę uszczelki, wymienię uszczelniacze walków. Wczoraj odkręcałem kopułkę i tam tez lekko podcieka. Dodaje jeszcze jedno zdjęcie na którym bardziej widać olej.
Dla potomnych. Sprawa sie wyjaśniła. Wymiana uszczelki byla starego typu i pościła ścieżka silikonowa kanału olejowego do tego wymiana simeringow walków rozrządu i silnik suchy. Wstawiona nowa uszczelka tez starego typu Rainza i nowe sruby i pierwsze planowanie głowicy. Ciekawe ile wytrzyma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum