Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam ,po dłuższej przerwie spowodowanej moją nieobecnością z powodów zawodowych ... i tak :
Kable masowe OK ( tak mi się wydaje )
Druga wtyczka pod schowkiem sprawdzona ,przeczyszczona i "zlana " kontaktem ,:lol: bez efektu
BCU, udało mi się odpiąć tą trochę mniejszą wtyczkę (z taką białą pomocniczą opaską do wyjmowania) tej małej z kilkoma kablami nie wyjmowałem ,no i tej całkiem dużej (ona się tak przesuwa na boki na takich nibyprowadnicach )
ale oświetlenie w kabinie i sterowanie szyb nie działało
Poczyściłem ,popsikałem i ....LIPA!
SPrawdziłem blendę oświeltenia tablicy ( też mi nie dawała spokoju ) ,wszystko OK !,połączenia,styki itd,itp...
Pozostało mi jeszcze sprawdzenie cetralnego ,tzn poodpinanie wtyczek od zamków i testy ( dobrze,że pogoda fajna ),no ale z tym też trochę zachody (boczki) ...to zadanie na jutro ...zpbaczymy
AAAAAA,byłbym zapomniał ....podświetlenie w lewym panelu sterowania (kierowcy) ....świecą diody od ustawiania lusterek i od blokowania tylnych szyb...tzn ,cały czas tak było
No i wczoraj rano gdy jechałem do pracy ,coś dziwnego się działo,mianowicie Zegary zaczęły się żarzyć (tzn BARDZO delikatnie mrugać) ,tak jak gdyby miały zaświecić się na dobre ,ale to tylko przez moment i KLAPA!!!!
Więc może jeszcze demontaż wskażników????
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 08, 2014 16:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
przekręć kluczyk, włącz światła i na tym kablu musi być napięcie... z tego pinu idzie zasilanie na całe oświetlenie deski
NIE....jakoś o tym zapomniałem !, dzięki za przypomnienie ,jutro sprawdzę.
Czyli włączyć światła, odpiąć LSM i sprawdzić napięcie ?,czy sprawdzić na podpiętym ??
na podpiętym...
jeśli będzie tam napięcie to przyczyna braku podświetlenia leży pomiędzy włącznikiem a resztą urządzeń.
może coś nie styka w kostce od LSM. Bo wspominałeś wcześniej że ani pokrętła ani nic się nie podświetla
Pin 36 to czerwono biały przewód i prowadzi do kostki którą zdaje się już sprawdzałeś
na podpiętym...
jeśli będzie tam napięcie to przyczyna braku podświetlenia leży pomiędzy włącznikiem a resztą urządzeń.
może coś nie styka w kostce od LSM. Bo wspominałeś wcześniej że ani pokrętła ani nic się nie podświetla
Pin 36 to czerwono biały przewód i prowadzi do kostki którą zdaje się już sprawdzałeś
Tzn ,nie podświetla się :konsola centralna (chociaż świeci ten mały znacznik koło przycisku radia ,taki niby trójkącik ) ,sterowniki w drzwiach(z wyjątkiem przycisków regulacji lusterek i blokady szyb tylnych ) ,zegarek i zegary
podświetlony jest frontpanel LSM....
lusterka i blokada szyb tylnych to czerwone diody, i zdaje się świecą niezależnie od włacznika świateł. LSM ma podświetlony panel bo zasilanie tego też pewnie idzie bezpośrednio z LSM co za tym idzie skoro podmieniony LSM miał tę samą przypadłość to stawiam, że nie kontaktuje w złączu właśnie PIN 36 przez to nie ma podświetlania wszystkich przycisków
lusterka i blokada szyb tylnych to czerwone diody, i zdaje się świecą niezależnie od włacznika świateł. LSM ma podświetlony panel bo zasilanie tego też pewnie idzie bezpośrednio z LSM co za tym idzie skoro podmieniony LSM miał tę samą przypadłość to stawiam, że nie kontaktuje w złączu właśnie PIN 36 przez to nie ma podświetlania wszystkich przycisków
OK!,dzięki jutro sprawdzę...a co jeśli nie będzie napięcia na 36?
Można je doprowadzić ,nie wiem,zrobić bypass?
Zastanawia mnie jeszcze tylko świecenie wszystkiego podczas zamykania i otwierania auta!
jeżeli nie będzie to trzeba szukać przyczyny w LSM lub przed nim. jeśli będzie napięcie na pinie 36 to dalej trzeba sprawdzić złącze C0289 tam rozchodzi się okablowanie na oświetlenie w kabinie (20 pinowe zlącze, pod schowkiem przed pasażerem, wszystkie kable czerwono białe).
alpacino robisz już to kolejny raz. Nie chce Ci się zjechać suwakiem niżej, żeby dopisać do swojego istniejącego tematu? Po pierwsze robisz bałagan, po drugie osoby z podobnym problemem będą musiały przebijać się przez X tematów, gdzie X uzależnione będzie od Twojego wolnego czasu na zajmowanie się eliminacją usterki.
Jak nie możesz odnaleźć swojego tematu w gąszczu innych, to sobie go dodaj do ulubionych.
Ten temat zamykam. Wracaj do pierwszego.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum