Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] PODŚWIETLENIE ZEGARÓW
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] PODŚWIETLENIE ZEGARÓW
Autor Wiadomość
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Paź 02, 2014 14:15   

MaReK napisał/a:
Wyjęcie bezpiecznika F6 nic nie zmienia.
tak, to jest cenna informacja , czyli to jest tylko zabezpieczenie drogi komunikacji EWS / IPK / ECM w czasie diagnostyki i programowania , oraz przesyłania informacji w K-bus np. gdy EWS nie odczyta kodu transpondera ,zegary wyświetlą info Engine Disabled (silnik wyłączony).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 02, 2014 14:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Czw Paź 09, 2014 17:57   

SORRY ,ale z własnej praktyki wiem ,że jak się jakiś temat zbyt długo ciągnie ,to potem jest efekt ZEROWY .
Więc tak ,sprawdziłem pin 36 i napięcie na włączonej stacyjce i włączonych światłach jest ,ale minimalne ,tzn, próbówka ledwo się żarzy (nie tak jak przy 12v)....nie wiem co dalej
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 09, 2014 21:54   

Przeczysciles styki? Kostka nie ma zielonego nalotu? Sprawdź jeszcze tak... Wyciągnij kostkę z lsm. I podaj +12 w kostce na 36 pin oczywiście nie podłącza lsm. Jeśli oświetlenie zagada to Twój problem ograniczy się do rejonu kostka lsm
_________________
75 Red Edition
 
 
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Pią Paź 10, 2014 19:28   

longer86 napisał/a:
Przeczysciles styki? Kostka nie ma zielonego nalotu? Sprawdź jeszcze tak... Wyciągnij kostkę z lsm. I podaj +12 w kostce na 36 pin oczywiście nie podłącza lsm. Jeśli oświetlenie zagada to Twój problem ograniczy się do rejonu kostka lsm

Witaj!...styki nie zaśniedziałe!(czyszczone ,psikane "apsikiem":):):)
Jeśli podam napięcie +12V (np z + akumulatora) na pin36 i będzie działało oświetlenie (na zegarach ) to znaczy ,że....????
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 10, 2014 21:13   

alpacino napisał/a:
longer86 napisał/a:
Przeczysciles styki? Kostka nie ma zielonego nalotu? Sprawdź jeszcze tak... Wyciągnij kostkę z lsm. I podaj +12 w kostce na 36 pin oczywiście nie podłącza lsm. Jeśli oświetlenie zagada to Twój problem ograniczy się do rejonu kostka lsm

Witaj!...styki nie zaśniedziałe!(czyszczone ,psikane "apsikiem":):):)
Jeśli podam napięcie +12V (np z + akumulatora) na pin36 i będzie działało oświetlenie (na zegarach ) to znaczy ,że....????
tylko to napięcie nie do lsm, ale do czerwonobialego przewodu w kostce która podłączania jest do lsm. Jeśli zadziała to albo miałeś 2 line lsm. Albo bardziej prawdopodobne czeka Cię rozebranie wtyczki lsm bo według mnie coś tam nie styka. Stąd się czasem coś tam zapala/styka
_________________
75 Red Edition
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Paź 10, 2014 22:42   

MaReK napisał/a:
alpacino masz kogoś z R75 koło siebie, żebyś mógł do niego włożyć swój LSM i potwierdzić, że działa?
to jest dobra rada , bo to może być usterka sterownika oświetlenia PWM w module LSM .

[ Dodano: Pią Paź 10, 2014 23:42 ]
alpacino napisał/a:
napięcie na włączonej stacyjce i włączonych światłach jest ,ale minimalne ,tzn, próbówka ledwo się żarzy (nie tak jak przy 12v)....
bo podświtlenie jest realizowane zasilaniem impulsowym o regulowanej szerokosci tzw. PWM
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sob Paź 11, 2014 11:37   

SeniorA napisał/a:
bo podświtlenie jest realizowane zasilaniem impulsowym o regulowanej szerokosci tzw. PWM

Hmmm... i potencjometr dali do regulacji szerokości impulsu...?
 
 
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Sob Paź 11, 2014 13:37   

Serdecznie witam :D :mrgreen: :D ....wszystko wskazuje na to ,że problem z podświetleniem dobiega końca ,dzięki wydatnej pomocy forumowiczów którzy odpowiadali na moje posty...
Tak więc zgodnie z sugestią ,podłączyłem 12+ z pierwszego lepszego kabelka pod kokpitem ,do biało czerwonego we wtyczce LSM (to tak na szybko) i....wszystko świeci !! !! z tym ,że muszę poszukać jakiegoś kabla ,żeby napięcie po wyłączeniu stacyjki zostało odcięte
W tej chwili podpiąłem w celu sprawdzenia teorii napięcie z jakiegoś takiego grubszego kabla w okolicach LSM ,ale tam napięcie utrzymuje się nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki
Tak więc pozostaje kwestia doboru odpowiedniego wpięcia i po zawodach :grin: :grin: :grin:
serdeczne dzięki wszystkim zainteresowanym !! !!( w szczególności longer 86 i SeniorA, MaReK)
Z chęcią wysyłam po kracie dobrego piwa :D :D :D :D (podajcie adresy ,a sprawa załatwiona :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: !! !!!
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 11, 2014 19:11   

daj spokój, od tego jest forum... ale nie daje mi to spokoju... nie rób na około z prądami, skoro podałeś +12 i świeci a podmieniałeś sprawny LSM od kogoś i było to samo, to problem tkwi tylko i wyłącznie w miejscu połączenia kostki, rozbierz wtyk wyjmij z głównej obudowy dwie podłużne wtyczki i zabierz się za pin w kostce... ewidentnie brakuje dobrego kontaktu w tym miejscu skoro na 2 LSM było to samo
_________________
75 Red Edition
 
 
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Nie Paź 12, 2014 00:19   

CUDA !??!??...........
Gdy dziś po testach opisanych wcześniej przeze mnie wróciłem wieczorem do auta i włączyłem światła ............POJAWIŁO SIĘ ...OŚWIETLENIE ZEGARÓW i wszystkiego łącznie z podświetleniem paneli w drzwiach..............,czyli co ?? ??????jednorazowy impuls z napięcia +12V załatwił wszystko?????
WSZYSTKO działa jak należy !! !!,bez mostkowania i kombinowania napięcia
ZAISTE ...NIEZBADANA !! ! jest instalacja Roverka !! !
DZIĘKUJĘ wszystkim za pomoc w tym temacie!!!!!.....chyba definitywnie!!!
C U D A !! !!
PS:Wydaje się teraz ,że kol . longer86 miał całkowitą rację odnośnie przewodu czerwono-białego w LSM
Widocznie impuls z +12V podany na przewód ,pobudził komunikację z LSM i wszystko GRA!!!!!

[ Dodano: Nie Paź 12, 2014 01:19 ]
HarryVip napisał/a:
SeniorA napisał/a:
bo podświtlenie jest realizowane zasilaniem impulsowym o regulowanej szerokosci tzw. PWM

Hmmm... i potencjometr dali do regulacji szerokości impulsu...?


Z pewnością !! ! SeniorA ma rację !! !!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] PODŚWIETLENIE ZEGARÓW
alpacino Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Paź 09, 2014 05:27
MaReK
Brak nowych postów [R75]Problem zegarów
ditrex Rover serii 75, MG ZT 37 Pią Maj 20, 2016 12:55
sknerko
Brak nowych postów [R75] Test zegarów
DominikR75 Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Cze 03, 2014 20:02
pelson91
Brak nowych postów [R75] tarcze zegarów
Linkoln60 Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Lip 04, 2021 01:17
Linkoln60
Brak nowych postów [R75] test zegarów
sash997 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Mar 26, 2009 13:01
klakierek1982



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink