Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Paź 02, 2014 14:15
MaReK napisał/a:
Wyjęcie bezpiecznika F6 nic nie zmienia.
tak, to jest cenna informacja , czyli to jest tylko zabezpieczenie drogi komunikacji EWS / IPK / ECM w czasie diagnostyki i programowania , oraz przesyłania informacji w K-bus np. gdy EWS nie odczyta kodu transpondera ,zegary wyświetlą info Engine Disabled (silnik wyłączony).
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 02, 2014 14:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
SORRY ,ale z własnej praktyki wiem ,że jak się jakiś temat zbyt długo ciągnie ,to potem jest efekt ZEROWY .
Więc tak ,sprawdziłem pin 36 i napięcie na włączonej stacyjce i włączonych światłach jest ,ale minimalne ,tzn, próbówka ledwo się żarzy (nie tak jak przy 12v)....nie wiem co dalej
Przeczysciles styki? Kostka nie ma zielonego nalotu? Sprawdź jeszcze tak... Wyciągnij kostkę z lsm. I podaj +12 w kostce na 36 pin oczywiście nie podłącza lsm. Jeśli oświetlenie zagada to Twój problem ograniczy się do rejonu kostka lsm
Przeczysciles styki? Kostka nie ma zielonego nalotu? Sprawdź jeszcze tak... Wyciągnij kostkę z lsm. I podaj +12 w kostce na 36 pin oczywiście nie podłącza lsm. Jeśli oświetlenie zagada to Twój problem ograniczy się do rejonu kostka lsm
Witaj!...styki nie zaśniedziałe!(czyszczone ,psikane "apsikiem":):):)
Jeśli podam napięcie +12V (np z + akumulatora) na pin36 i będzie działało oświetlenie (na zegarach ) to znaczy ,że....????
Przeczysciles styki? Kostka nie ma zielonego nalotu? Sprawdź jeszcze tak... Wyciągnij kostkę z lsm. I podaj +12 w kostce na 36 pin oczywiście nie podłącza lsm. Jeśli oświetlenie zagada to Twój problem ograniczy się do rejonu kostka lsm
Witaj!...styki nie zaśniedziałe!(czyszczone ,psikane "apsikiem":):):)
Jeśli podam napięcie +12V (np z + akumulatora) na pin36 i będzie działało oświetlenie (na zegarach ) to znaczy ,że....????
tylko to napięcie nie do lsm, ale do czerwonobialego przewodu w kostce która podłączania jest do lsm. Jeśli zadziała to albo miałeś 2 line lsm. Albo bardziej prawdopodobne czeka Cię rozebranie wtyczki lsm bo według mnie coś tam nie styka. Stąd się czasem coś tam zapala/styka
Serdecznie witam ....wszystko wskazuje na to ,że problem z podświetleniem dobiega końca ,dzięki wydatnej pomocy forumowiczów którzy odpowiadali na moje posty...
Tak więc zgodnie z sugestią ,podłączyłem 12+ z pierwszego lepszego kabelka pod kokpitem ,do biało czerwonego we wtyczce LSM (to tak na szybko) i....wszystko świeci !! z tym ,że muszę poszukać jakiegoś kabla ,żeby napięcie po wyłączeniu stacyjki zostało odcięte
W tej chwili podpiąłem w celu sprawdzenia teorii napięcie z jakiegoś takiego grubszego kabla w okolicach LSM ,ale tam napięcie utrzymuje się nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki
Tak więc pozostaje kwestia doboru odpowiedniego wpięcia i po zawodach
serdeczne dzięki wszystkim zainteresowanym !!( w szczególności longer 86 i SeniorA, MaReK)
Z chęcią wysyłam po kracie dobrego piwa (podajcie adresy ,a sprawa załatwiona !!!
daj spokój, od tego jest forum... ale nie daje mi to spokoju... nie rób na około z prądami, skoro podałeś +12 i świeci a podmieniałeś sprawny LSM od kogoś i było to samo, to problem tkwi tylko i wyłącznie w miejscu połączenia kostki, rozbierz wtyk wyjmij z głównej obudowy dwie podłużne wtyczki i zabierz się za pin w kostce... ewidentnie brakuje dobrego kontaktu w tym miejscu skoro na 2 LSM było to samo
CUDA !??!??...........
Gdy dziś po testach opisanych wcześniej przeze mnie wróciłem wieczorem do auta i włączyłem światła ............POJAWIŁO SIĘ ...OŚWIETLENIE ZEGARÓW i wszystkiego łącznie z podświetleniem paneli w drzwiach..............,czyli co ??????jednorazowy impuls z napięcia +12V załatwił wszystko?????
WSZYSTKO działa jak należy !!,bez mostkowania i kombinowania napięcia
ZAISTE ...NIEZBADANA ! jest instalacja Roverka !
DZIĘKUJĘ wszystkim za pomoc w tym temacie!!!!!.....chyba definitywnie!!!
C U D A !!
PS:Wydaje się teraz ,że kol . longer86 miał całkowitą rację odnośnie przewodu czerwono-białego w LSM
Widocznie impuls z +12V podany na przewód ,pobudził komunikację z LSM i wszystko GRA!!!!!
[ Dodano: Nie Paź 12, 2014 01:19 ]
HarryVip napisał/a:
SeniorA napisał/a:
bo podświtlenie jest realizowane zasilaniem impulsowym o regulowanej szerokosci tzw. PWM
Hmmm... i potencjometr dali do regulacji szerokości impulsu...?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum