Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75] ZROB TO SAM Regeneracja wtryskiwaczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75] ZROB TO SAM Regeneracja wtryskiwaczy
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Kwi 10, 2014 10:01   [r75] ZROB TO SAM Regeneracja wtryskiwaczy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Długo zastanawiałem się czy zakładać taki temat, bo im więcej wiem o regeneracji wtrysków tym bardziej jestem przekonany ze taka praca bez specjalistycznego sprzętu za kilkadziesiąt/kilkaset tys złotych nie ma sensu. Ale zabrałem się za regeneracje zanim ta wiedzę zdobyłem i … i stan wtrysków znacznie się poprawił.
Przelewy miałem mniej więcej takie same, natomiast korekty były wszystkich wtrysków ponad 1 do 2,5 albo nawet 3 przy rozgrzanym silniku. Odczyt w inpa
Zaznaczam ze niczego nie wymieniałem poza jednym rozpylaczem. Cala moja praca to wyciągnica wtrysk, rozebrać na części pierwsze, umyć i poskładać. Bez wymiany części stan wtrysku się we wszystkich moich przypadkach poprawił. Robiłem 7 wtrysków w roverze i 1 w mercedesie. Ważne jest to żeby nie zamieniać części np. z 2 wtryskiwaczy (tego samego typu)
U nas w r75 wtryskiwacze są 1 generacji czyli nic nie musimy kodować w sterowniku po całej operacji.
Do rzeczy:
Wyciągamy wtryskiwacz – u mnie wyszły bez problemu lekko podważone śrubokrętem, ale można tez poluzować 2 nakrętki jakiś 2-3 mm i odpalić auto. Po chwili powinno być słychać klik – wtrysk się uniesie i wtedy łatwo go wyciągnąć.
Wstępnie czyścimy wtrysk jeśli jest zabrudzony, można szczotka druciana POZA ROZPYLACZEM
Dalej znaczymy sobie na nakrętce elektromagnesu i korpusie wtryskiwacza robiąc 1 rysę, tak żeby wiedzieć jaka siła go później skręcić bez dynamometru. Cewkę przykręca się ok 35 Nm
To samo na nakrętce rozpylacza – 1 rysa żeby skręcić tak jak było. Rozpylacz przykręca się sila 50 Nm.
Odkręcamy elektromagnes uważając na sprężynkę i podkładkę i tak samo rozpylacz uważając na 2 kolki centrujące, pestkę, sprężynkę i podkładkę. Nie można pomylić podkładek i sprężynek.
Dalej ściągamy od góry ten talerzyk z 3 wypustami wciskając go w dol i ściągając zabezpieczenie. Wyciągamy sprężynę.
Dalej potrzebny nam jest klucz imbusowy z dziura w środku o srednicy 6,5mm – do kupienia na allegro za 25zl
Tez robimy rysę na nakrętce najlepiej w miejscu dziurki w korpusie. Jeśli mamy dynamometr to to skręcamy siła ok 40Nm, chociaż ktoś mi podawał ze 65Nm. Ja starałem się skręcić tak jak było wcześniej. Jak już to rozkręcimy to mamy w rekach serce wtryskiwacza czyli zaworek z kulka.
Zdejmujemy co się da – gniazdo zaworu i trzpieni jeszcze siedzą w korpusie – odwracamy wtryski w wkładamy do środkowego otworu coś żeby wybić trzpień z gniazdem. Robimy to bardzo delikatnie. Jak już to wyciągniemy to warto wymienić uszczelnienie wysokociśnieniowe na schemacie oznaczone nr 800 – koszt 8zl. Teraz wszystko myjemy (ja używałem co miałem – płyn do mycia silnika moje auto za 10 zl – świetnie rozpuszcza nagar z rozpylacza i jeszcze jakiś płyn do mycia wszystkich elementów w wanience ultradźwiękowej. Ogólnie chemia dostępna w sklepach motoryzacyjnych. Części suszyłem sprężonym powietrzem. Przy składaniu Bosch zaleca smarować elementy olejem 5w40, ja maczałem je tylko w ropie. Po wyczyszczeniu wszystkiego trzeba zachować aptekarska czystość – małe zanieczyszczenia mogą zakłócić prace wtryskiwacza. Podkładka miedziana powinna być nowa. Gniazdo w silniku czyste i suche – kawałek szmatki wciśniętej w rurkę elastyczną załatwi sprawę.
Poniżej zamieszczam fotki i schemat wtryskiwacza z opisem części. Wszystkie części są dostępne na necie
Przykładowe ceny:
uszczelnienie – 8zl
kulka ok 2zl
gniazdo z trzpieniem boscha 220zl
rozpylacz ok 120-175zl
Warto wyciągać po wtrysku, czyścic składać i odpalić auto. Jak nie odpali to badzie od razu wiadomo który wtrysk spapraliśmy :)
Efekt końców z u mnie jest taki ze korekty z 1,5-2,5 spadły do 0,1-0,5 czyli bardzo dobrze Wcześniej nie miałem problemów z odpalaniem, mocą dymieniem i takie tam, teraz tez nie, ale te korekty mnie dobijały a teraz jest ok. Co do spalania – nie wiem czy spadło, dopiero po weekendzie będę wiedział
tak wygląda klucz do gniazda:
http://allegro.pl/nasadka...4011541791.html

Każdy robi na własna odpowiedzialność jak coś nie wyjdzie

Zapraszam do dyskusji i dzielenia się swoim doświadczeniem. Jakich płynów używacie do czyszczenia itd.
pozdrawiam

[ Dodano: Czw Kwi 10, 2014 11:01 ]
model końcówki/rozpylacza to DSLA 145P 868+
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 10, 2014 10:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Kwi 12, 2014 11:01   

Ciekawe, chociaż można by było się spodziewać, że to wszystko przez syf.
Ja się zastanawiałem nad wymianą samych końcówek i chyba tak czy inaczej jak już się będę brał za to to dam nowe, bo doczyścić to rzeźnia a i popsuć się da ;)

Jak sprawdzałeś korekty po wyczyszczeniu, to jest coś co wskazuje na lepsze / gorsze działanie wtryskiwacza z nową końcówką?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Kwi 14, 2014 16:32   

Moim zdaniem wyczyścić końcówkę bardzo prosto - zalewasz ja "moje auto do silnikow " i syf sam wypłynie. Żeby sprawdzić czy kanaliki sa drożne bierzesz albo sprężonym powietrzem przedmuchujesz z jakaś cieczą albo laserem na który kiedyś była moda do breloczków - w ciemnym miejscu świecisz w otwór w który wchodzi igła i patrzysz z drugiej strony - bardzo dobrze wtedy widać otwory. Zanim utopisz 700zl na końcówki boscha czy 500 na zamienniki lepiej wyczyść stare i zobacz efekt.
Ja wstawiłem 1 nowa końcówkę, ale bardziej dlatego, bo ja wczesnej kupiłem żeby zobaczyć czy coś będzie lepiej - na odczycie w inpa było lepiej wiec nowa została.
Jeśli końcówka rozpylacza będzie niebieska lub igła na końcu będzie niebieska to znaczy ze jest przypalona i wtedy warto myśleć o wymianie, jeśli jest idealnie biała to najpierw wyczyść.

[ Dodano: Sob Kwi 12, 2014 18:47 ]
aa - świetne narzędzie do czyszczenia końcówek i korpusów wtryskiwaczy maja zony w .. w tych takich co tam trzymają te wszystkie rzeczy - szczoteczka do rzęs - rewelacja. Tylko jak sie zorientowałem szczoteczka musi być z tuszu do rzęs
zmywalnego woda, wtedy szczoteczkę świetnie da sie wymyć w cieplej wodzie, w innym wypadku nie wiem

[ Dodano: Pon Kwi 14, 2014 17:32 ]
i jak sTERYD, ruszyłeś wtryski?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 14, 2014 18:22   

Niestety na razie nie mam czasu na rozbieranie auta :/ Póki co zresztą nie ma wyraźnej potrzeby, tylko wiem po odczytaniach MaRka, że jeden wtryskiwacz już nie domaga. Bardziej interesuje mnie pompa, ale tez nie miałem się jeszcze czasu za to zabrać, chociaż części już zgromadziłem. Zastanawiam się tylko nad kupieniem drugiej pompy i wyremontowaniu jej, a potem szybkiej podmiance i dopiero wtedy zabrać się za moją. A w miedzyczasie chyba jeszcze zainwestuję w fejs do inpy.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Kwi 15, 2014 07:17   

sTERYD napisał/a:
fejs do inpy
to podstawa
Co masz z pompa nie tak ze chcesz ja robić?
Co do wtrysków to jakie masz korekty?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Kwi 15, 2014 11:43   

dawidd napisał/a:
Co masz z pompa nie tak ze chcesz ja robić?

Jeśli to ten sam defekt co w Zakopanem, to pewnie się zeszczała jak moja ;)
U mnie było już tak (w dzień wyjazdu właśnie do Zakopca), że miałem w ropie całe podwozie.

Podejrzewam, że to kwestia jakiś uszczelek i ta regeneracja mogłaby się zamknąć w 100-200 zł ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 15, 2014 12:02   

Dokładnie, tylko że po powrocie z gór w sumie przestała sikać. Ale jej nie odpuszcze. komplet uszczelek do pompy to ~50pln a jest prosta jak mało co. W porównaniu do rotacyjnych to przedszkole :cool: ale i tak wolę nie ryzykować roboty "na żywca" bo moge utknąć na 2 tygodnie przez jakaś pierdółkę ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Nie Paź 12, 2014 23:10   

dawidd, odczułeś poprawę kultury pracy silnika po regeneracji? Czy tylko lepiej wyglądają w odczytach w INPA jak wcześniej pisałeś?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 13, 2014 18:33   

jakieś rok temu sprawdzałem u siebie i miałem korekcje 0,1 0,2 0,4 -1,2

leję oststnio do paliwa dodatek Archoil AR6200 i ostatnim razem przy okazji robienia mafam sprawdziłem w INPA i mam teraz korekty pomijalne na poziomie 0.15, nie więcej

nie wiem na ile to zasługa dodatku. Ale coś na rzeczy może być. Leje go do każdego zbiornika od prawie roku.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Paź 13, 2014 20:34   

karolj, nie nie zauważyłem. Przed regeneracja silnik nie chodził źle, po regeneracji dalej chodzi dobrze. 6 m-cy od napraw nic nie robię przy silniku tylko jezdze, spalam od 5,8-7,5 l w trasie w zależności jak go ciągnę 5,8 przy 130 km/h, 7,5 przy 160 i gwałtownym ruszaniu. Myślę ze troche mniej pali po czyszczeniu, ale to auto ma spore rozbieżności spalania w zależności od stylu jazdy wiec moje spostrzeżenia mogą być blednę dotyczące spalania. Jedno jest pewne - jak korekty będziesz miał na poziomie 1, 2 i więcej to mogą być problemy z odpalaniem w cięższych warunkach, a jak wtryski będą lały, kapały to i w końcu tłok wypali
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pon Sty 26, 2015 17:11   

dawidd: jak wyciągałeś to co siedzi w środku (igłę?) z rozpylacza?
W końcu znalazłem trochę czasu i kupiłem sobie najtańszy wtryskiwacz do tego silnika z allegro, żeby zbadać teren i wiedzieć czego mogę się spodziewać przy rozbiórce swoich ;)

[ Dodano: Pon Sty 26, 2015 17:11 ]
Ok, nieważne. Po namoczeniu w acetonie samo wylazło ;)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Sty 27, 2015 19:25   

igle wypychałem czymś tam - w moich nie bylo większych problemów
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sob Sty 31, 2015 20:54   

dawidd: jeszcze jedno pytanie, elektromagnes też myłeś w myjce ultradźwiękowej? Czy jakoś inaczej go czyściłeś?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lut 01, 2015 19:15   

wszystko bez wyjątku. Elektromagnes jest szczelny wiec mu nie zaszkodzisz
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Nie Lut 01, 2015 19:24   

Dzięki!
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 26, 2015 08:56   

Panowie, czy ten zestaw pasi do naszych Boschowskich wtryskiwaczy?

http://www.autodieselpart...ia-pd-5663.html
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Kwi 26, 2015 16:39   

zapytaj tych co sprzedają, nie ma nr części i ciężko powiedzieć co to tam jest. Ale z tego co widzę to będzie do wszystkich boschow pierwszej generacji pasowac

[ Dodano: Nie Kwi 26, 2015 17:39 ]
ja bym na twoim miejscu zainwestował w rozpylacz - na pewno lepszy da to efekt niz wymiana kulki czy podkładki. Inna rzecz ze wymiana na chybił trafił może więcej złego niz dobrego zrobic
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 27, 2015 09:13   

chyba i mnie czeka zabawa z wtryskami, auto po nagrzaniu zaczyna pracować nierównomiernie i telepać, podpiąłem INPE i przeżyłem szok. Wtrysk 1 wartośc w granicach -7, wtrysk 2 wartość 10 i tutaj ani drgnie, 3 ma wartość około -6, a 4 w okolicach 2.

i teraz pytanie co stało się z 2 że wartość jest 10? elektromagnes? dodam, że mogę ten wtrysk odłączyć i auto odpala i chodzi, ale go telepie
_________________
75 Red Edition
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 27, 2015 11:33   

longer86 napisał/a:
Wtrysk 1 wartośc w granicach -7, wtrysk 2 wartość 10 i tutaj ani drgnie, 3 ma wartość około -6, a 4 w okolicach 2.


1. próbuje wyrównać
2. leje jak z zarzynanej świni
3. próbuje wyrównać
4. leje

Niewykluczone, że ogarnięcie wtrysku nr 2 poprawi pracę wszystkich wtrysków. I od tego bym zaczął. Możesz mieć podobnie do mojego wtrysku, który wymieniłem - jak go rozebrałem, okazało się, że iglica się nie domyka. Chyba od temperatury zdeformował się rozpylacz na tyle, że nie dało się do samego końca wcisnąć iglicy, przez co cały czas lał ;/

Spróbuj na początek wyjąć go i zdemontować sam rozpylacz, wymoczyć w jakimś środku do mycia silników, obejrzeć jak wygląda.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 27, 2015 12:02   

Jak auto ostygnie to wraca do normy i działa prawidłowo aż do czasu kiedy podczas jazdy nie dam mu w palnik ;D coś się przycina albo elektromagnes zawodzi... Może po prostu zmodyfikuje mapę bo podniosłem max ciśnienie na listwie o 100bar :D
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Podgrzewanie foteli - zrób to sam
Kris Rover serii 75, MG ZT 28 Sob Lut 01, 2014 22:52
geffi
Brak nowych postów [R75] Książka w typu zrób to sam [elektronika i mechanika]
criskrzysiu Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Paź 14, 2010 18:32
VMatas
Brak nowych postów [r75]Kolejność wtryskiwaczy LPG
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 17 Sob Mar 28, 2015 18:34
tomi24lbn
Brak nowych postów [R75] Oringi wtryskiwaczy PB
tomi24lbn Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lut 06, 2014 07:36
tomi24lbn
Brak nowych postów [R75] Wymiana wtryskiwaczy
trawis25 Rover serii 75, MG ZT 27 Czw Sty 23, 2014 09:47
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink