Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Po wymianie sprzęgła problem z pompką
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Po wymianie sprzęgła problem z pompką
Autor Wiadomość
Lesnik985 



Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 74



Wysłany: Pią Paź 17, 2014 19:03   [R75] Po wymianie sprzęgła problem z pompką
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witam,
Mam problem z pompką sprzęgła. Mechanik wymienił tarczę, docisk i wysprzęglik, po czym wyjął pompkę w celu jej odpowietrzenia...
Przy odbiorze zauważyłem, że pedał sprzęgła odbija, ale można go jeszcze podciągnąć kilka cm do góry, mechanik na to, że wszystko działa i tak musi być i że za jakiś czas pompka pewnie siądzie. Auto odebrałem. Pierwszych kilkanaście kilometrów było ok, ale po chwili biegi wchodziły coraz ciężej. Gdy podciągałem pedał do góry to biegi wchodziły całkiem dobrze. Dzisiaj ujechałem parę km i żadne podciąganie pedału sprzęgła nie działało. Zamieszczam zdjęcie mojej pompki bo wydaję mi się, że czegoś przy niej brakuje...
Próbowałem ją dzisiaj odpowietrzyć według opisu, ale teraz pedał wcale nie odbija.



Jak myślicie, czy można ją jeszcze zmodyfikować według sposobu Piety? link poniżej:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80014
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 17, 2014 19:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pią Paź 17, 2014 21:16   

Polecam pompkę TAZU, zakładasz i zapominasz. U mnie regenerowana puszczała płyn przed tłok chyba, bo nie ubywało go, ale ciągle się zapowietrzała. Szkoda czasu i nerwów na kombinacje moim zdaniem.
 
 
Grabki 



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 7



Wysłany: Sob Paź 18, 2014 07:39   

Zanim wydasz pieniądze spróbuj wyjąć tłok z pompki i zobaczyć jak jest zbudowany
W moim przypadku problem skończył się po wymianie oringu (wymiary grubość 3mm śr.wew.11mm śr. zew.16mm) za całe 1 zł
Zaznaczam że mój tłok był zbudowany inaczej niż ten:https://www.roverki.eu/techniczne-faq/728-rover-75-regeneracja-pompy-sprzegla-za-15-pln.html
 
 
Lesnik985 



Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 74



Wysłany: Sob Paź 18, 2014 08:58   

Jestem w trakcie wyjmowania pompki, ale nie wiem jak rozłączyć przewód od pompki. Może ktoś podpowiedzieć?
Póki co to tłoczek siedzi w środku, a ten pręcik w kształcie grzybka w niego nie wchodzi. Żeby się temu lepiej przyjrzeć muszę pompkę wyjąć z auta, tylko jak ten przewód rozłączyć?...

Włąśnie doczytałem, że trzeba wyjąć zawleczkę (której u mnie nie ma...) i wybić bolec, ale obojętnie z której strony?z jednaej strony nie jest szerszy a z drugiej węższy?
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sob Paź 18, 2014 09:04   

Musisz wydłubać z tyłu pompki blokadę (albo jakaś zawleczka, albo taki zwijany w rurkę sworzeń).
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 18, 2014 09:45   

Powinna być zawleczka i sworzeń. Zawleczkę (jeżeli jest) odginasz i wyciągasz. Sworzeń bardzo fajnie wychodzi przy użyciu bitu imbusowego do wkrętarki (np. 2mm) i odpowiednio dużych szczęk samozaciskowych.

Tak szczerze mówiąc to ktoś nieźle musiał tą pompką szarpać żeby doprowadzić ją do takiego stanu. Kiedyś próbowałem wyjąć ten bolec z tłoczka i nie udało mi się :razz:
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sob Paź 18, 2014 09:56   

TAZU ma to fajnie zrobione - przyłącze masz na miedzianej rurce jak od przewodów hamulcowych, jak chcesz odłączyć pompkę, to tylko odkręcasz wężyk. Bez żadnych zawleczek.
A tak w ogóle to moim zdaniem cholernie głupi pomysł, żeby na pompce był zbiorniczek... Trzeba będzie wyprowadzić go pod maskę. Ktoś z forum tak już chyba robił na zbiorniku od R600.
 
 
Lesnik985 



Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 74



Wysłany: Sob Paź 18, 2014 10:26   

Udało mi się wszystko wyjąć. Niestety to coś co trzymało bolec w tłoczku jest połamane, dlatego bolec się tam nie trzyma. Czy można jeszcze coś z tym zrobić??? Potrzebuję szybkiej porady póki jeszcze sklepy dzisiaj otwarte...

Nawiasem mówiąc, mechanik przyznał się, że coś grzebał z pompką, że jakieś podkładki wyjmował, czy to on mógł popsuć tłoczek?

Tak wygląda połamany plastyk
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Sob Paź 18, 2014 13:02   

Zrób inne zdjęcia bo nie wiadomo co to jest..
 
 
Lesnik985 



Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 74



Wysłany: Sob Paź 18, 2014 14:24   

To jest ten żółty plastyk (koszyczek), w który wchodzi pręt i go trzyma.
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 19, 2014 09:53   

Wyraźnie widać, że brakuje jednego z ząbków trzymającego bolec. Nie wiem czy jest możliwość naprawy tego... bo jak kleić to tylko i wyłącznie jakimś w miarę miękkim i zarazem mocnym silikonem.

Do tego masz strasznie rozjechane oczko (to, które mocuje się do pedała).

Jakbyś chciał to mam stary tłoczek z mojej pompki, w którym trzeba by przełożyć główną uszczelkę, ale cały tył jest sprawny. :arrow: PW
 
 
Lesnik985 



Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 74



Wysłany: Nie Paź 19, 2014 16:25   

Ząbków wyłamanych były aż trzy i w dodatku zawinęły się do środka. Wyczyściłem wszystko i postanowiłem skleić na stałe "DISTALEM" - dwuskładnikowy bardzo mocny klej. Na ostatnim zdjęciu całość już jest zaklejona. Tak myślałem, że nie powinno to być na sztywno, ale stwierdziłem, że gorzej nie da się popsuć. To oczko do mocowania do pedała zwęziłem trochę też tym samym klejem, pozostawiając jednak trochę luzu, ze względu na sztywne połączenie bolca z tłoczkiem.

Rezultat póki co jest zadowalający, pompka po odpowietrzeniu dobrze odbija, biegi wchodzą gładko.

P.S.
Wymieniłem tarczę, docisk i wysprzęglik firmy LUK, gdzieś czytałem, że jest trochę tylko bardziej miękki od oryginału - potwierdzam. Wszystko chodzi dobrze, ale nie jest to sprzęgło dla kobiet :)
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pon Paź 20, 2014 09:27   

Lesnik985, będzie jeśli zmienisz też pompkę na metalową od TAZU, chodzi bardziej miękko od oryginału. Moja żona potwierdziła :smile:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Problem z pedałem sprzegła po wymianie pompki sprzegła
taba19 Rover serii 75, MG ZT 19 Sro Sie 10, 2016 22:22
taba19
Brak nowych postów [R75] Problem z pompką sprzęgła
alto2 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Kwi 24, 2009 21:30
Rowan
Brak nowych postów [R75] Powtarzający się problem z pompką sprzęgła
thespecialone Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Cze 17, 2013 14:29
Rowan
Brak nowych postów [R75] Pompka sprzęgła
rafalg Rover serii 75, MG ZT 72 Wto Maj 20, 2008 11:05
matrix215
Brak nowych postów [R75] POMPKA SPRZĘGŁA
zet Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Sty 20, 2017 16:20
prebenny



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink