Aful -> nieźle, auto z tym samym silnikiem, z tego samego rocznika i właśnie ostatnio pojawił się u mnie podobny problem. Mało tego, mniej więcej w tym samym czasie robiłem dokładnie te same czynności co Ty. U mnie problem różni się tym, że po odpaleniu nie utrzymuje niskich obrotów, tylko od razu gaśnie - tak jakby miał większe opory w momencie rozruchu.
Do tego czasem przy hamowaniu silnikiem zdarza mu się poszarpywać. 2 czy 3 razy było też czuć benzyną.
Nie znam się aż tak na mechanice, ale na logikę wydaje mi się, że może to być coś z wtryskami:
-w momencie odpalenia auto przez jakąś dziurę zasysa powietrze i do silnika nie wpada odpowiednia dawka benzyny = dead
-przy hamowaniu silnikiem kiedy benzyna zaciągana jest siłą ciągu, zasysa powietrze i szarpie
-czuć benzynę bo przez jakąś dziurkę gdzieś się wydostaje i ją czuć gdy odparowuje.
Nie chcę zakładać nowego wątku, ale czy mój tok rozumowania jest dobry?
Przed zimą chcę podjechać do British Cars na kompleksowy przegląd i usunięcie tej usterki, ale zanim to zrobię, może udałoby się znaleźć rozwiązanie samemu (przynajmniej częściowo).
-w momencie odpalenia auto przez jakąś dziurę zasysa powietrze i do silnika nie wpada odpowiednia dawka benzyny = dead
Ilość lewego powietrza nie ma wpływu na dawkę, zmienia co prawda mieszankę, ale dawka pozostaje sa sama. Raczej bez większego znaczenia przy rozruchu, jak już to ciągle by były jakieś jaja.
Lysack napisał/a:
-przy hamowaniu silnikiem kiedy benzyna zaciągana jest siłą ciągu, zasysa powietrze i szarpie
Benzyna zasysana ? To nie gaźnik tylko wtrysk, więc benzyna jest wtryskiwana pod ciśnieniem, a akurat przy hamowaniu silnikiem powyżej ok 1500 rpm nie jest wtryskiwana wcale.
Lysack napisał/a:
-czuć benzynę bo przez jakąś dziurkę gdzieś się wydostaje i ją czuć gdy odparowuje.
Bardzo możliwe, posprawdzaj przy listwie, regulatorze ciśnienia, pochłaniaczu par paliwa itp
Do autora tematu: odepnij całkiem czujnik o zobacz czy będzie odpalał normalnie i trzymał obroty, jeśli dalej będą się działy cyrki to zostawiłbym czujnik temperatury i szukał innej przyczyny.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Fakt, z tym zaciąganiem przy hamowaniu pojechałem po bandzie Jednak wszystkie objawy pojawiły się mniej więcej w tym samym czasie, dlatego wiążę je ze sobą i jak sądzę, elementem łączącym wszystko to o czym piszę jest podawanie paliwa przez wtryski (przelewanie, niedolewanie, wylewanie - nie wiem)
Wymij listwe i niech ktoś w tym czasie kręci rozrusznikiem, a Ty obserwuj jak wtryski dawkują, powinna to być jednolita mgielka. Ale mi to bardziej pasuje na krokowca.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Charakterystyka czujnika jest ok sprawdzane dwa razy, czujnik też właściwy. Czy z odłączonym czy nie dzieje się to samo. Poza tym sprawdziłem też stary czujnik i okazał się również dobry. Na zimnym gaśnie od razu jeżeli przytrzymam gaz kilka minut i puszczę będzie trzymał niskie obroty i szarpał. Problem ustępuję gdy silnik osiągnie właściwą temperaturę. Przemęczę się kilka dni i też chyba wybiorę się do British Cars żeby sprawdzić co i jak.
[ Dodano: Sro Paź 29, 2014 16:26 ]
Krokowiec był czyszczony w sierpniu po czyszczeniu zdarzało się mu jeszcze zaciąć na wyższych obrotach ale tylko przy upałach i to rzadko. Spróbuję go jutro jeszcze raz wyciągnąć i wyczyścić ale wątpię że to on. Zaczął się temat rzeka i wydaję mi się że najlepszym rozwiązaniem będzie diagnostyka komputerowa.
myślę że temat usterki raczej rozwiązany...stawiam na to że gdzieś jest przebicie w instalacji, cewkach lub kablach...dziś rano był u mnie duży przymrozek jak jechałem na 6.00 rano do pracy co za tym idzie była mała wilgotność powietrza...auto odpaliło normalnie...gdy jest rosa i duża wilgoć auto ma problemy...
Dużo bardziej niż instalacja elektryczna na wilgotność powietrza wrażliwe są przewody zapłonowe, zobacz po ciemku czy jest dyskoteka pod maską. I sprawdź jeszcze czy wszystkie kabelki do krokowca mają przejscie, może w kostce trzeba blaszki podgiąć. Jakby nie było przejscia do czujnika temperatury to by od razu 2 wiatraki się włączały.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Jakie przewody polecacie do vvc? Prawdopodobnie to jednak one. Nie ma dużo przebić ale jest kilka takich że ledwo je można zauważyć. Gdy pryskałem wodą ze spryskiwacza do prania to silnik zaczynał nie równo pracować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum