Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Gaśnie na zimnym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Gaśnie na zimnym
Autor Wiadomość
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 29, 2014 07:14   

A widzisz. Powinno być 1200 obrotów po odpaleniu. Ten wymieniony czujnik to używka czy nówka?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 29, 2014 07:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 10:47   

Ja bym jeszcze sprawdził charakterystyka tego czujnika jest ok.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Lysack 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 171
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 29, 2014 12:56   

Aful -> nieźle, auto z tym samym silnikiem, z tego samego rocznika i właśnie ostatnio pojawił się u mnie podobny problem. Mało tego, mniej więcej w tym samym czasie robiłem dokładnie te same czynności co Ty. U mnie problem różni się tym, że po odpaleniu nie utrzymuje niskich obrotów, tylko od razu gaśnie - tak jakby miał większe opory w momencie rozruchu.

Do tego czasem przy hamowaniu silnikiem zdarza mu się poszarpywać. 2 czy 3 razy było też czuć benzyną.

Nie znam się aż tak na mechanice, ale na logikę wydaje mi się, że może to być coś z wtryskami:
-w momencie odpalenia auto przez jakąś dziurę zasysa powietrze i do silnika nie wpada odpowiednia dawka benzyny = dead
-przy hamowaniu silnikiem kiedy benzyna zaciągana jest siłą ciągu, zasysa powietrze i szarpie
-czuć benzynę bo przez jakąś dziurkę gdzieś się wydostaje i ją czuć gdy odparowuje.

Nie chcę zakładać nowego wątku, ale czy mój tok rozumowania jest dobry?

Przed zimą chcę podjechać do British Cars na kompleksowy przegląd i usunięcie tej usterki, ale zanim to zrobię, może udałoby się znaleźć rozwiązanie samemu (przynajmniej częściowo).
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 13:19   

Lysack napisał/a:
-w momencie odpalenia auto przez jakąś dziurę zasysa powietrze i do silnika nie wpada odpowiednia dawka benzyny = dead


Ilość lewego powietrza nie ma wpływu na dawkę, zmienia co prawda mieszankę, ale dawka pozostaje sa sama. Raczej bez większego znaczenia przy rozruchu, jak już to ciągle by były jakieś jaja.
Lysack napisał/a:
-przy hamowaniu silnikiem kiedy benzyna zaciągana jest siłą ciągu, zasysa powietrze i szarpie


Benzyna zasysana ? To nie gaźnik tylko wtrysk, więc benzyna jest wtryskiwana pod ciśnieniem, a akurat przy hamowaniu silnikiem powyżej ok 1500 rpm nie jest wtryskiwana wcale.

Lysack napisał/a:
-czuć benzynę bo przez jakąś dziurkę gdzieś się wydostaje i ją czuć gdy odparowuje.


Bardzo możliwe, posprawdzaj przy listwie, regulatorze ciśnienia, pochłaniaczu par paliwa itp


Do autora tematu: odepnij całkiem czujnik o zobacz czy będzie odpalał normalnie i trzymał obroty, jeśli dalej będą się działy cyrki to zostawiłbym czujnik temperatury i szukał innej przyczyny.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Lysack 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 171
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 29, 2014 13:36   

zacek -> dziękuję za sprostowanie :)

Fakt, z tym zaciąganiem przy hamowaniu pojechałem po bandzie ;) Jednak wszystkie objawy pojawiły się mniej więcej w tym samym czasie, dlatego wiążę je ze sobą i jak sądzę, elementem łączącym wszystko to o czym piszę jest podawanie paliwa przez wtryski (przelewanie, niedolewanie, wylewanie - nie wiem)
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 14:03   

Lysack napisał/a:
(przelewanie, niedolewanie, wylewanie - nie wiem)


Wymij listwe i niech ktoś w tym czasie kręci rozrusznikiem, a Ty obserwuj jak wtryski dawkują, powinna to być jednolita mgielka. Ale mi to bardziej pasuje na krokowca.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Aful89 



Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 203
Skąd: Nowy Dwór Maz.

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 29, 2014 16:26   

Charakterystyka czujnika jest ok sprawdzane dwa razy, czujnik też właściwy. Czy z odłączonym czy nie dzieje się to samo. Poza tym sprawdziłem też stary czujnik i okazał się również dobry. Na zimnym gaśnie od razu jeżeli przytrzymam gaz kilka minut i puszczę będzie trzymał niskie obroty i szarpał. Problem ustępuję gdy silnik osiągnie właściwą temperaturę. Przemęczę się kilka dni i też chyba wybiorę się do British Cars żeby sprawdzić co i jak.

[ Dodano: Sro Paź 29, 2014 16:26 ]
Krokowiec był czyszczony w sierpniu po czyszczeniu zdarzało się mu jeszcze zaciąć na wyższych obrotach ale tylko przy upałach i to rzadko. Spróbuję go jutro jeszcze raz wyciągnąć i wyczyścić ale wątpię że to on. Zaczął się temat rzeka i wydaję mi się że najlepszym rozwiązaniem będzie diagnostyka komputerowa.
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 20:01   

Podmień jeszcze ten krokowiec, jak już się zacinał kiedyś, to może znowu mu sie udzieliło.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Aful89 



Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 203
Skąd: Nowy Dwór Maz.

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 30, 2014 18:34   

myślę że temat usterki raczej rozwiązany...stawiam na to że gdzieś jest przebicie w instalacji, cewkach lub kablach...dziś rano był u mnie duży przymrozek jak jechałem na 6.00 rano do pracy co za tym idzie była mała wilgotność powietrza...auto odpaliło normalnie...gdy jest rosa i duża wilgoć auto ma problemy...

[ Dodano: Czw Paź 30, 2014 18:34 ]
więc pozostaję szukać dokładniej jakiejś uciekającej iskierki, zwarcia...
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pią Paź 31, 2014 07:49   

Dużo bardziej niż instalacja elektryczna na wilgotność powietrza wrażliwe są przewody zapłonowe, zobacz po ciemku czy jest dyskoteka pod maską. I sprawdź jeszcze czy wszystkie kabelki do krokowca mają przejscie, może w kostce trzeba blaszki podgiąć. Jakby nie było przejscia do czujnika temperatury to by od razu 2 wiatraki się włączały.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Aful89 



Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 203
Skąd: Nowy Dwór Maz.

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 17, 2014 19:49   

Jakie przewody polecacie do vvc? Prawdopodobnie to jednak one. Nie ma dużo przebić ale jest kilka takich że ledwo je można zauważyć. Gdy pryskałem wodą ze spryskiwacza do prania to silnik zaczynał nie równo pracować.
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pon Lis 17, 2014 23:22   

Janmory. Kup bezpośrednio ze strony producenta. Naprawdę najwyzsza jakosc wykonania, wg mnie nie odstaja od NGK, a prawie 3x tańsze.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 18, 2014 12:27   

co do janmorów to zależy na co sie trafi
 
 
 
Aful89 



Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 203
Skąd: Nowy Dwór Maz.

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 18, 2014 20:41   

Nie chcę wymieniać dwa razy więc wolę zainwestować trochę więcej.

[ Dodano: Wto Lis 18, 2014 20:41 ]
Ktoś jeszcze poleca coś dobrego...??
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lis 18, 2014 21:08   

ja w 1.4 16v i 1.8vvc miałem ngk, nie są najlepsze na całym świecie ale nie miałem z nimi problemów
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Na zimnym silniku gaśnie po odpaleniu.
LIS Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Wrz 10, 2012 18:27
Harry
Brak nowych postów [R200] nie odpala, gaśnie na zimnym, wysokie obroty
tomi555 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pią Paź 26, 2012 18:47
tomi555
Brak nowych postów [R214SI] Gaśnie na zimnym
PeJot Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Cze 09, 2014 20:58
PeJot
Brak nowych postów [R25] Gaśnie na zimnym silniku
Ultimate Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Nie Mar 01, 2015 08:56
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink