Przy niedawnej wymianie paska rozrządu, miałem okazje troche lepiej się przyjrzeć mojej pompie. No i niestety widac że sucho tam nie jest widać że się poci w miejscu uszczelki, jednak panujące w niej ciśnienie musi jednak penetrowć tą uszczelkę.
Więc znowu zacząłem szukać po internecie. No i znalazłem
Nie byle co, bo zestaw naprawczy do naszej pompy
Nie nie, nie na ebayu, na naszym portalu aukcyjnym
Zestaw dedykowany jest uwaga do
Ford Transit -->2000; Focus 2003-2011; Mondeo 2001-2007
Zestaw zawiera
Uszczelka z silikonowym paskiem
Dwa uszczelniacze
Jeden oring
I taka metalowo gumowa uszczelka.
Na fotce jest też oryginalna uszczelka wyjęta z pompy
Uszczelniacz jeden jest zwykły, drugi taki jak sa oryginalnie, teraz trzeba zdecydować który gdzie ma iść, no ja w sumie nie musze, bo już wczesniej kupiłem takie jak oryginalnie były.
Kolejna zagadka to jak włożyć główną uszczelke tzn. w którą strone ma być silikonowy pasek
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Jakos na naszym portalu tego nie widzę Ale dobra informacja ze pasuje do Ford Transit -->2000; Focus 2003-2011; Mondeo 2001-2007 i numer zestawu AS 19151
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Tą oryginalną to widać wyżej na fotkach, cóż z tego, jak na niej nie widać tego paska silikonowego, nie wiem zgniótł sie i odpadł, był mniejszy , jakiś być chyba musiał, bo bez nie go, to kiszka by była.
Senn napisał/a:
Nie napisałeś ile to kosztuje.
100 zł plus przesyłka
Jak by nie było kilka rzeczy jest w tym zestawie.
Można spróbować poszukać jeszcze gdzieś indziej na necie, bo mi się już znudziło.
Senn napisał/a:
Powinno się edytować tytuł wątku bo dotyczy też R800.
Ja niestety nie mogę, mogę to wkleić do któregoś wątku z 800, albo lepiej jak będe swoją znowu rozbierał, to może walne jakiś artek z fotkami. Na stronie niby jest już, ale fotki jakieś małe i mało co widać.
Uszczelniacze tak jak myślałem, ten metalowy od strony koła pasowego (też wywnioskowałem że po tej stronie jest wyższe ciśnienie).
Uszczelka silikonem w strone żeliwnej części czyli NIE TAK JAK NA ZDJĘCIU
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 235 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Sie 07, 2016 22:08
Mógłby ktoś się wypowiedzieć czy ten zestaw naprawczy podejdzie też do pomp z silników iDT? U mnie problem jest w R25 a nie wiem czy sam korpus pompy jest taki sam jak w R45 czy R400?
Z tego co pamiętam to te pompy w iDT są chyba takie same, albo bardzo podobne, a różnią się tylko króćcami
Obecnie moja pompa głośno sie zachowuje, dodatkowo miałem niedawno jakieś chwilowy opór, takie blokowanie kierownicy, luzy zawieszenia sprawdzone, brak luzów, może się coś zaciera np. końcówka drążka, mam nadzieję że to nie przekładnia kierownicza.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 235 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Sie 08, 2016 06:06
Ciekawi mnie jeszcze nr zestawu bo na aukcji znalazłem taki zestaw:
http://allegro.pl/zestaw-...6380209988.html
Nr jest inny AS 15638 i na stronie sklepu moto Majster po wyszukiwaniu zestawu 19151 wyskakuje na zdjęciu też ten z nr 15638.
Same uszczelki (kształt) wyglądają tak samo, jedynie widzę różnicę w uszczelniaczach, w tym zestawie podanym przez Ciebie są dwa metalowe uszczelniacze.
No i sama pompa(obudowa) ma trochę inny kształt.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
"Ehhh a ja to ostatnio dalem ciała z pompą ....
Przekładałem sobie cichą nie cieknącą od Senn'a.
Po montażu testy, a tu po chwili patrzę kałuża pod samochodem i godzina 20:00
Z lekka wkurr. założyłem znowu moją......
Najprawdopodobniej podczas czyszczenia jej z brudu, uszkodziłem wyciągnąłem na kawałku ten silikon z uszczelki, ja nie wiem jak to sie trzyma, że tak łatwo wylazło
Tak więc na dniach będe robił to co Ty i znowu przekladka
Co jest powodem że pompa głośno pracuje . "
Przy okazji aplikacji zestawu naprawczego zmienilem też łożysko 6302.
No niestety sie okazuje ze ten halas to nie pompa wspomagania ....
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pojawił mi się problem ze szczelnością pompy. Kupiłem na allegro komplet uszczelek, zdemontowałem pompę i dzisiaj zabieram się za wymianę uszczelki. Szukając w internecie instrukcji jak to zrobić znalazłem taki o to wątek:
no dzięki bo albo ślepy jestem albo nie ma tego info o 18Nm. Ja standardowo korzystając z narodowej kwarantanny rozbebeszyłem poł auta, a miałem tylko 1 śrubkę dokręcić . Moze na tym skończę i silnika nie wyciągnę bo cos ostatnio mi taka chęć przychodzi - ale bym go sobie wtedy wymył...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum