Forum Klubu ROVERki.pl :: [ALL]Woda demineralizowana do układu chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Wto Sie 19, 2014 08:14
[ALL]Woda demineralizowana do układu chłodzenia
Autor Wiadomość
krakers2207 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 64



Wysłany: Czw Sie 07, 2014 21:56   [ALL]Woda demineralizowana do układu chłodzenia
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam
Poprzedni właściciel nie dbał zbytnio o czystość układu chłodzenia więc zostało po nim sporo tłustych skrzepów w obiegu. Postanowiłem pozbyć się tego i zakupiłem dwie butelki płukacza do chłodnic firmy Prestone. Pierwszą wlałem do płynu i przejechałem zgodnie z zaleceniami 40 km. Spuściłem płyn i zalałem układ wodą zdemineralizowaną i wlałem do tego drugą butelkę i moje pytanie brzmi czy mogę na tym przejechać 40 km czy lepiej nie ryzykować? Przyznam się, że trochę mnie to martwi jak zacząłem czytać opinie w google.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 07, 2014 21:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin.gdansk 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 115



Wysłany: Pią Sie 08, 2014 07:16   

No skoro czytales opinię.. To chyba wszysko jasne ;-) jak opinię mówią ze nie to nie ;-) lepiej nie ryzykuj bo rover focha dostanie ;-)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 08, 2014 10:28   

Co masz niby ryzykować ? W lecie można i na samej wodzie jeździć. A na destylowanej tym bardziej :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 08, 2014 11:05   

Remigiusz napisał/a:
Co masz niby ryzykować ? W lecie można i na samej wodzie jeździć. A na destylowanej tym bardziej :)

Lepiej nie wprowadzać w błąd jak się nie wie, że temperatura wrzenia wody to 100 stopni, a temperatura wrzenia płynu to ok. 120 stopni. Latem w korkach może to mieć znaczenie.
Druga kwestia - płyn jest tłusty i zabezpiecza przed korozją, a sama woda nie. Najczęściej po 1 sezonie na wodzie już woda jest brązowa od korozji którą poczyniła.

Oczywiście 40 km nie powinno zaszkodzić.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pią Sie 08, 2014 13:13   

TomaszM napisał/a:
Lepiej nie wprowadzać w błąd jak się nie wie,

też tak uważam, dlatego najpierw poczytaj o temperaturze wrzenia cieczy w zależności od ciśnienia :ok:
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 08, 2014 14:19   

I bez ciśnienia Glikol Etylowy (główny składnik płynu) ma temperaturę wrzenia prawie 200 stopni, więc sama woda nigdy nie dorówna jego mieszaninie z nią, nawet jakbyś zwiększył ciśnienie ;)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 08, 2014 14:51   

Sorry ale woda destylowana nie wrze przy 100 stopniach jak by ktoś nie wiedział. I przy 40km się nic nie stanie ;)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
krakers2207 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 64



Wysłany: Pią Sie 08, 2014 15:04   

Dziękuje panowie za wypowiedzi ;) ponad 40 km przejechane nic się nie stało nawet po odstaniu 20 minut w korku, może dlatego że resztka płynu została w układzie
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 08, 2014 15:16   

Jeszcze dodam że w układzie zamkniętym co tutaj jest kluczowe zwykła woda tez nie wrze przy 100 stopniach. Co innego jak by korek nie był.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pią Sie 08, 2014 17:11   

Ostatnio nam (wprawdzie w innym samochodzie) wywaliło uszczelkę przy 120°C i cały rudy płyn zmieszany z olejem wyleciał górą przez korek ;]
Ze względu na koszty naprawy zalaliśmy wodą i nawet przy 100°C nie ucieka górą także myślę że na to żeby przepłukać coś jest ok ;]
 
 
fsomr88 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 24



Wysłany: Pon Sie 18, 2014 22:50   

Płyn chłodniczy nie ma super właściwości i nie wrze w temperaturze większej niż woda. Czasem jak się zapomnę i odkręcę korek w chłodnicy część płynu chlapnie na chłodnice i zaczyna parować (silnik nagrzany do 90stopni).

Co do wody w zamiast płynu - każdy, każdy kto robił uszczelkę pod głowicą w silniku który był używany na wodzie czy tanim płynie "na litry" wie jak ona później wygląda. W moim przypadku musiałem drzeć głowice o dwa wymiary naprawcze a i tak wżery nie zniknęły do końca nie mówiąc o zdzieraniu resztek utlenionego aluminium z powierzchni bloku który nie podlega szlifowaniu czy tulei cylindrowych.

Resumując - chcesz wyczyścić silnik w środku - ściągaj głowice, szmata na palec i "do białego". Nie ma cudownych środków tym bardziej do starych silników, chłodnic. Najlepszy sposób do zlać stary płyn, przepłukać kilka razy czystą, bieżącą wodą cały układ po czym zalać układ płynem np. Prestone trzymając się proporcji mieszania z wodą zgodnych z instrukcją biorąc pod uwagę, że w bloku zostanie nam około litra wody.

Ps. Z olejem jest podobnie - jedyny sposób na czysty olej w silniku, to podczas wymiany uszczelki dokładnie umyć silnik w środku (łącznie ze szklankami) i dzięki temu mam po 15tys km olej krystalicznie czysty - płukanki to ściema i wyciąganie pieniędzy.
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Wto Sie 19, 2014 21:26   

fsomr88 napisał/a:
Resumując - chcesz wyczyścić silnik w środku - ściągaj głowice, szmata na palec i "do białego". Nie ma cudownych środków tym bardziej do starych silników, chłodnic. Najlepszy sposób do zlać stary płyn, przepłukać kilka razy czystą, bieżącą wodą cały układ po czym zalać układ płynem np. Prestone trzymając się proporcji mieszania z wodą zgodnych z instrukcją biorąc pod uwagę, że w bloku zostanie nam około litra wody.

Ps. Z olejem jest podobnie - jedyny sposób na czysty olej w silniku, to podczas wymiany uszczelki dokładnie umyć silnik w środku (łącznie ze szklankami) i dzięki temu mam po 15tys km olej krystalicznie czysty - płukanki to ściema i wyciąganie pieniędzy.


Bardzo ciężko się tak czyści silnik w kanałach wodnych, natomiast węży wymienników nie wyczyścisz. Ja polecam wodę destylowaną z płynem do naczyń. Kamienia to nie wypłucze, ale tłuste plamy i majonez jak najbardziej.
Co do czyszczenia kanałow olejowych w silniku: Jak nie rozbierzesz silnika na części pierwsze to nie wyczyścisz, nie ma szans. Szklanki to inna kwestia, ich nie wyczyścisz inaczej niż ręcznie, tym bardziej, że się czasem zapiekają. Zresztą do szklanek to jest stosunkowo łatwy dostęp w porównaniu z np wałem korbowym. Silnik z nagarów dobrze czyszczą same oleje, 10w40 albo 5w40. Zalezy też to oczywiście czy jeździmy na gazie czy benzynie, bo silniki, ktore jezdzą na gazie są duuuzo czystsze w środku ;)
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
fsomr88 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 24



Wysłany: Pon Sie 25, 2014 10:56   

nie ma sensu czyścić kanałów olejowych czy wału, te silniki nie jeździły na superolu czy hipolu i nie ma tam takiego typu nagaru. olej nie czyści silnika.

szklanki to co innego, one się nie zapiekaja bo gdyby tak było, zawory byłyby otwarte. U mnie podczas czyszczenia były miniaturowe opiłki które czasem opadają na kuleczke zaworu zwrotniego przez co jest nieszczelny i stuka.
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pon Sie 25, 2014 16:27   

fsomr88, chodzi o to że, cylinderek w szklance pokrywa sie osadem olejowym i przestaje pracować, nie reguluje wtedy luzu bo tłoczek jest w jednej pozycji.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 18, 2014 19:22   

tak w obronie wody dodam jeszcze, ze nic nie dorówna samej wodzie jesli chodzi o zdolnosci w odprowadzaniu ciepła niestety ale glikol czy inny dodatek te wlasciwosci pogarsza

fsomr88 napisał/a:
Co do wody w zamiast płynu - każdy, każdy kto robił uszczelkę pod głowicą w silniku który był używany na wodzie czy tanim płynie "na litry" wie jak ona później wygląda.


u mnie podobnie glowice zalatwilo borygo
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Nie Lis 09, 2014 22:11   

A mnie w szkole uczono, że lepsza jest kranówka, bo destylowana jest bardziej agresywna. Jest bardziej aktywna i powoduje korozję. Ale z drugiej strony w kranówce są minerały powodujące odkładanie się kamienia kotłowego. Więc kto wie co gorsze.
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R All 2.0 seria T ] Gumowy wąż układu chłodzenia
zamiennik, koszty
iktorn73 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Pią Kwi 03, 2009 11:38
dobryziom
Brak nowych postów [ALL] Jak pozbyć się parafiny z układu paliwowego ?
19bizon08 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Nie Mar 24, 2013 22:35
19bizon08
Brak nowych postów [K-seria] woda w przepustnicy
kpt Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Sob Lis 29, 2008 15:38
Lechos
Brak nowych postów [R all] Zima - podgrzewacze elektryczne w ukł. chłodzenia
Zigg Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Pon Gru 16, 2019 16:30
Zigg
Brak nowych postów [All] Czy można dolać wody do u. chłodzenia?
AndrzejekA8 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 20 Pon Kwi 06, 2009 07:26
kostas



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink