Wysłany: Sob Lis 08, 2014 12:46 [R214SI] Problem z komputerem brak tranzystora
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Odebrałem samochód po niby naprawie sterownika komputera i po otworzeniu go w domu zauważyłem brak tranzystora i luty. Czy ktoś na podstawie zdjęć jest w stanie mi pomóc? Czego brakuje i co ten idiota tam grzebał? Za znalezienie usterki wziął 150 zł a auto nadal nie działa.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 08, 2014 12:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A umiał bys to może ogarnąć ? Jestem z Katowic , zapłacę za dojazd i naprawę już nie chce oddawać do tych partaczy jak oni i tak nie wiedzą co jest grane.Auto stało u nich 4 tygodnie i nie umieli tego naprawić i zabrałem auto pod dom.
Niestety ja sobie z tym nie poradzę. Nie ma schematu ECU, bo ułatwiłby zadanie. Dodatkowo nie dysponuję niczym do programowania. Jestem na etapie poszukiwań sprzętu.
witam, niestety tez nie moge ci pomoc, ja jestem z chorzowa, jak masz jakies polecone warsztaty w okolicach naszych gdzie robia roverki to chetnie bym skorzystal szczegolnie wlasnie jesli chodzi o problemy zwiazane z immobilaizerem ciezko kogos znalesc, rozrzad tez mam do wymiany ale zwlekam bo niewiem jakiemu mechanikowi to zadac zeby czegos nie zmascili. slyszalem ze w katowicach jest gosciu miroslaw prause katowice brynow ul.teresy podobno zajmiuje sie roverkami ale jeszcze nigdy tam nie bylem.
W innym temacie napisałeś, że spalony jest jakiś tam sterownik cewki.
Wg mnie można znaleźć ECU na szrocie i podmienić brakujące podzespoły + wymiana cewek na nowe lub sprawne używane. Nawet jeśli dowiesz się co zostało wylutowane, to można kupić w elektronicznym. Reasumując można wyratować stare ECU jeśli nie padł główny układ scalony.
A ile jest tych cewek w roverku? bo myślałem , że tylko jedna? Jutro teściu przyjedzie z miernikiem to mi popatrzy bo troszkę się zna na elektryce i ma kilka tranzystorów zamiennych to posprawdzamy to dam znać co wyszło z tego. A jak nie to w poniedziałek zaś do jakiegoś szpeca będzie trza go oddać
eh koledzy wy coś chyba mieszacie, kolega robert88, ma eR 214, a tam jest jedna cewka i klasyczny rozdzielacz zapłonu - kopułka i palec. Zawieź ECU do konkretnego elektryka, też nie dawno miałem problem z MEMSem, generalnie ten sterownik jest dobrze znany wśród ludzi którzy się tym zajmują, z tego co się dowiedziałem to najczęstsze usterki to uwalone rezystory albo tranzystory, Ale nikt dokładnie nie powie o co chodzi, wiadomo.
Zasadnicze pytanie czy sprawdziłeś cewkę? Podałem rezystancję.
Skoro aku został rozładowany to pracuje na zwarciu.
(Nie jestem pewny czy nowy aku jest naładowany w ogóle lub tylko w 70%)
Musisz sprawdzić elektrykę pod kątem zwarć.
Właśnie cewka chyba jest zepsuta Jadę kupić nową i napiszę wieczorem jak zamontuje ją.Tamta na mierniku pokazuje 1 i piszczy Akumulator w między czasie się ładuje był rozładowany .Jak podłącze wszystko to dam znać czy odpaliło
[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 18:29 ]
Niestety nic to nie dało kupienie nowej cewki. Moja cewka ma pokazane na mierniku 058 a nowa ma 051 . Teraz to już nie mam pojęcia co może byc więcej zepsute.A mam jeszcze pytanie . Jak otworzymy ten komputer silnika i tam jest 7 tranzystorów ustawionych rządkiem , czy wiesz może jaki ma być pierwszy ? Mam serie MKC103480
[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 18:55 ]
Czy to ma być BUK856 lub IRL530?
Obecnie mam IRL530 i auto nie odpala, moze musi być ten BUK856?
Ten scalak w prawym dolnym rogu co on taki? Nie jest zjarany? Wygląda jakby się przykopcił....
I z tego co widać na fotce to 3 pierwsze (od lewej) były wymieniane.
Do zapłonu jest BUK856
[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 21:44 ]
Zapytam skąd wziąłeś oznaczenie IRL? To te pozostałe tranzystory? Bo one mogą sterować pierwotnym uzwojeniem cewki...
to jest fotka z netu a moje fotki są wyżej
tylko chciałem się dowiedzieć jaki tranzystor powinien się znajdować w tym czerwonym polu
ale wiem już ze to musi być sterownik (tranzystor BUK 856) bo on jest odpowiedzialny za napięcie do cewki zapłonowej
ale jest ciężko znaleźć ten sterownik dzwoniłem po sklepach elektronicznych i nie ma nawet zamienników
co mam w takim przypadku zrobić
[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 23:12 ]
a te dalsze 2 to są te IRL530 i tamte dalsze 4 są jeszcze inne.A mi szpec od elektryki wylutował całkowicie i nie mam pojęcia co tam może byc.
[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 23:27 ]
Tylko jeszcze zasadnicze pytanie, bo BUK856 ma różne Ampery 9chyba tak się to zwie ), są BUK856-400A , i są BUK856-800A i teraz problem jaki to ma być
800A i 400A to max. napięcie kolektor-emiter, a nie prąd. Ale mało to istotne.
Ja nie wiem jaki to powinien być. Sadziłem, że odczytujesz symbole z elementów ze swojego MEMSa
Wszytko inne odczytuję z mojego Memsa tylko , że tego jednego mi brakuje bo mi go ten elektromechanik odlutował i oddał bez tego tranzystora ale teraz mu tego nie jestem w stenie udowodnić , że oddał mi bez tranzystora.
Nie chce mi powiedzieć bo tajemnica elektroników, jest obrażony o to, że zabrałem mu auto i nie skończyli naprawy bo nie umieli .
[ Dodano: Wto Lis 11, 2014 15:20 ]
trudno jutro muszę zawieść auto do mechanika i zostawić go w ich rękach bo co mogłem to zobaczyłem niby wszystko okej ale zwarcie nadal jest.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum