Wysłany: Pon Lis 10, 2014 20:08 [r75] PROBLEM Z KIERUNKOWZKAZAMI
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam
Mam nietypowy problem z kierunkowskazami. Ostatnio kumpel wyjmować kompa i moduł komfortu i wkładał go do swojego MG ZT bo mu lampka w podsufitce nie działała i chciał sprawdzić co to. Potem oddał moje części i od tego momentu mi świrują światła. Zaczęło się od nie święcenia 1 lampki w podsufitce była nie spalona i wiadomo pulpit pokazywał błąd świateł. Jak się wziąłem za wymianę żarówki 2 dni później to się okazało ze spalona i wtedy się zaczął problem kierunkowskazów. Wymieniłem żarówkę w podsufitce i problem dalej ale już podsufitce świece, a kierunkowskazy dalej świrują. Otóż jak na oddalonym, zgłaszanie silniku włączę światła to kierunkowskaz od kierowcy przy drzwiach cały czas swieci. Jak przy wyłączonym silniku włączę lewy kierunek bądź awaryjne to inne mijają a ta 1 świeci cały czas. Zaś przy włączonym silniku jak włączę kierunek bądź awaryjne to zaczyna pulsować normalnie a jak wyłączę awaryjne bądź kierunku e to zaczyna świecić ciągle. Co to może być? Zwis kompa lub jakiegoś modułu czy po prostu coś się !@!$#o po wyjęciu i włożenie kompa i modułu komfortu.
Proszę o pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 10, 2014 20:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To czemu mi świrują 1 kierunkowskaz i poprawka dziś świeci juz cały czas na włączonym i wyłączonym silniku i jak się włączy kierunek bądź awaryjne to tez świeci cały czas
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lis 11, 2014 11:19
Odpowiedzialny jest za to moduł LSM . Możliwe też , że moduły były odłączane/włączane przy włączonych odbiornikach lub włączonym zapłonie. Można odłączyć akumulator na 1h ( ale zgodnie z procedurą ), jak to nie pomoże , to wypiąć i przeglądnąć LSM. To są wg. mnie pierwsze kroki w szukaniu przyczyn.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lis 11, 2014 21:31
mironh napisał/a:
Zgodnie z jaką procedura odłączyć aku
Mieć kod do radia. Odpiąć aku i podpiąć na zimnym silniku.Żeby było od razu dobrze to ( chodzi o ECM ): po podpięciu aku uruchomić silnik na wolnych obrotach do osiągnięcia temperatury pracy , potem na 2 minuty wejść na 1200obr/min.Zakończyć proces dostosowania jazdą około 10 km. w różnych warunkach ruchu ( start,zatrzymanie,przyspieszanie,wolna i szybka jazda itd )
Przed odłączeniem aku alarm ma być wyłączony,centralny nie zablokowany,wszystkie inne odbiorniki wyłączone , szyby podniesione , drzwi przymknięte kluczyki z pilotem w kieszeni, nie w stacyjce.
Oczywiści ECM też dojdzie do siebie tylko po dłuższym czasie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum