Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] maly serwis i koszty.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] maly serwis i koszty.
Autor Wiadomość
Damianoo 



Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Amsterdam



Wysłany: Czw Lis 20, 2014 16:23   [R400] maly serwis i koszty.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1998

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow :)

Jako iz niedawno stalem sie dumnym posiadaczem Rovera postanowilem sie zarejestrowac na owym forum.

Wiec od razu mam pytanie do was odnosnie przyblizonych kosztow:

-wymiana szczek hamulcowych (tyl)
-wymiana przednich tarcz (przod)
-wymiana 1 czujnika ABS (prawy przod)
-Olej silnikowy, oraz filtry.

Chce to wymienic w Polsce poniewaz na codzien pracuje w Holandii a tutaj bedzie taniej, obecnie jestem w Polsce na urlopie wiec jest okazja.

Od razu wspomne iz w serwisie w ktorym bede to robil ( serwis rzetelny) roboczo godzina kosztuje 98 zl.

Bylibyscie w stanie ocenic orientacyjne koszty w/w elementow ?

Pozdrawiam serdecznie i z gory diekuje za pomoc.

Jesli wybralem zly dzial prosze o przeniesienie, Polskich znakow brak ze wzgledu na Holenderski system operacyjny.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 20, 2014 16:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Czw Lis 20, 2014 16:34   

ja płaciłem:

120zł za szczęki
300zł za tarcze
180zł za olej + filtru

ceny za części, wymieniałem sam wszystko
 
 
 
Damianoo 



Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Amsterdam



Wysłany: Czw Lis 20, 2014 16:53   

Zostaje wiec jeszcze czujnik ABS, niestety sam nie jestem w stanie tego wymienic gdyz nie mam zielonego pojecia o mechanice i dogladam budowe domu wiec samodzielny serwis odpada....
 
 
centurion 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 27
Skąd: Gliwice - Wieruszów



Wysłany: Czw Lis 20, 2014 16:53   

zależy jakiej marki. ale hamulce przód kpl 300. kpl hamulce tył bebny i szczęki 300. do tego warto nowy płyn dot4.
olej pytanie jaki masz i jaki przebieg. na niższy jak zejdziesz to moze zaczac cieknac czyli jak masz 10w40 to albo on albo 15w. i tu oczywiście cena zależy od producenta.
filtry paliwa, oleju i powietrza do 100 sie zmieścisz. zawsze wyjdzie cos po drodze.
robota za kpl hamulcy to 120 pln za oleje i filtry 30. czas pracy ok 2-3 godzin. ceny za robote i czas podałem własne. czujnik abs ok 50 ale moze twoj byc brudny albo miec kabel uszkodzony tylko.
 
 
Damianoo 



Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Amsterdam



Wysłany: Czw Lis 20, 2014 17:13   

Nie musza byc to czesci BOSCHA, wystarcza takie ktore pozwola mi zrobic 5000 tys. km, poniewaz za 5000 tys. km. bede robil kompletny remont auta. Ile czasu moze to zajac mechanikowi ? 3 godziny ?
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Czw Lis 20, 2014 17:58   

ja mam:

klocki ferrodo + tarcze TRW
szczęki HART
olej Liqui Moly 10w40

Nie warto oszczędzać na tych częściach bo:

pierwsze to hamulce i bezpieczeństwo
a drugi olej to zaczną Ci klepać popychacze od słabego oleju
 
 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 20, 2014 18:38   

Cześć

Piszesz, że nie muszą to być super części, bo będziesz robił remont. OK.
Tylko odpowiedz sobie na pytanie, czy remontując auto chcesz już pozostać przy tych hamulcach co teraz kupisz, czy te mają być tylko przejściowe na te 5000 km.

Jeśli tylko przejściowe to wiadomo, że nie ma co kasy ładować, ale jakieś hamowanie musi być. W tej sytuacji spokojnie kup sobie MaxGear - ja za 4 tarcze z klockami dałem w sierpniu 280zł i dały radę. Teraz mam "trochę lepsze".

Co do filtrów to spokojnie 100 wystarczy. Olej kup dobry tak czy siak - silnika pewnie zmieniał nie będziesz.

Czujnik ABS nie wymieniałem jeszcze - ale upewnij się że to czujnik nawala a nie zębatka na przegubie jest zryta ;)
 
 
Damianoo 



Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Amsterdam



Wysłany: Czw Lis 20, 2014 18:45   

Bede robil kapitalke wraz z nowymi hamulcami ( takimi na dluzszy okres czasu ).

Na oleju oszczedzac nie bede poniewaz serce zostaje.

Mysle ze jest to czujnik ABS poniewaz czasami chwyta przy niskich predkosciach.

Jutro jade odstawic autko do mechanika wiec na pewno zdam relacje z OT ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 LPG ] ponownie hgf - koszty zrobienia
panwilli Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Pon Mar 04, 2013 15:49
Senn
Brak nowych postów [R45] Przegub - koszty wymiany
PopaY Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pon Cze 27, 2011 06:11
magneto
Brak nowych postów [400Di 1998] Rozrząd - poglądowe koszty
luki_pj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pią Maj 06, 2011 17:31
Remigiusz
Brak nowych postów [R45] Serwis w polmozbycie
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Maj 15, 2008 10:22
Cherman
Brak nowych postów [R45] Pytanie o serwis
zbudny Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Mar 18, 2011 16:31
Jugol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink