Wysłany: Nie Lis 23, 2014 13:04 [r200] jakie świece???? szarpanie na ciepłym silniku
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998
witam! przymierzam sie do przygotowania auta do zimy.. tak mnie tkneło zobaczyłem jak tam sie świece mają i są ostro skorodowane auto mam od 6mc.. czyli wygląda na to że świece długooo długo nie były zmieniane a ze auto zaczyna mi sarpać na rozgrzanym silniku to myślę że może być to wina układu zapłonowego.. wiec postanowiłem zacząć od świec i kabli.. jesli dalej będzie problem występował to cewka itd.. ale wracając do tematu.. szukałem na forum i na porównywarce HGK jakie świce mają być do rovera 200 1.4 8v.. i taki mały dylemat.. bo wyskakuję wiele modeli a każdy ma inne parametry.. tj. szenilę itd.. wiec mam pytanie. jakię świece są ,,idealne,, do mojego silnika? będę wdzięczny za jakiś link lub oznaczenie. pytam tam asekuracyjnie bo już miałem przygody z roverkiem i wiem że akurat na częściach do rovera nie warto oszczędzać kupie jakieś świece za 7zl to zaraz coś innego polegnie dlatego szukam takich ,,wzorcowych świeć,, ale też nie za 40zl sztuka
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 23, 2014 13:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
dokładnie kolego .. mam podobne podejście rover to nie auto na którym warto robić eksperymenty z częściami i mechanikami bo chytry dwa razy traci. a w przypadku rovera to często więcej niż dwa razy ale widzisz.. model świecy NGK BKR6E ma jakieś dodatkowe oznaczenia.. typu v-line 14 NGK BKR6E, v-line 28 NGK BKR6E, lub NGK BKR6E -2, NGK BKR6E-14 , i niby wszystkie pasują wielkością gwintu.. ale parametry mają inne np tu : http://allegro.pl/ngk-v-l...4763446374.html
niby dobra ale parametry inne.. no i właśnie do tego zmierzam jaka świeca będzie idealna, wzorcowa.. skoro model ok, a parametrami sie różnią.. dlatego najlepiej jak ktoś by podał dokładne oznaczenie, albo link.. jeśli to nie będzie problem
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Lis 23, 2014 15:23
Te cyferki po myślniku z tego co pamiętam oznaczają przerwę elektrody, a V-Line to po prostu stożek na jej końcu. Ja u siebie w 1.6 miałem zdaje się BKR6E-11 V-Line 28 i miały od razu przerwę 0,85mm. A nawet jeśli nie to wystarczy szelinomierz.
Ja teraz do VVC założyłem platynówki od Passata 2.0 FSi, są nieco dłuższe i mają mniejszy opornik (1k Ohm zamiast 5k Ohm) i działają super.
No właśnie! Też mnie to trapilo, dziwna sprawa. Rover zaleca by szczelina miała 0.85 a jak szukałem świec to wszyskie przypisane do rovera 200 miały 0.9 . Czy ta różnica stanowi jakiś problem? Bo aż ciężko uwierzyć że świec o prawidłowym zalecanym przez producenta rozmiarze szczeliny brak... A trudno by kupowac nowe świece i ,,adaptować,, je do prawidlowgo rozmiaru! No chyba ze robią teraz te świece 0.9 bo może okazało sie w praniu ze taka szczelina bardziej sie sprawdza czy jak?
tak jak koledzy wyzej niema co kombinowac szukac wkurzac sie i widziwiać...rover jak każde inne auto...po prostu idz do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego i kup świece do twojego modelu oni juz dobiorą ci świece...ja tak zawsze robie nie patrze na instrukcje tych klepnietych anglików tylko ide do sklepu gadam oco mi chodzi i mi dopasuje część
no wiem wiem ze to nie jest problem.. ale też miałem taką zagwostke.. i szukałem z uporem maniaka świec z odstępem 0,85.. i znalazłem, w oryginalnych świecach rovera ale w bosh, ngk nic takiego nie znajdziesz wszystkie mają 0,9.. a do kolegi adama, jeśli szukasz typowo ngk to odpowiedni model to tak jak pisał kolega wyżej v-line 28, skoro 0,5 różnicy w szczelinie nie stanowi problemu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum