Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620ti]Czym zastąpić Garretta t25
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620ti]Czym zastąpić Garretta t25
Autor Wiadomość
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Lis 23, 2014 22:11   [R620ti]Czym zastąpić Garretta t25
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam.
Dalej borykam się ze sprzedażą swojego BMW no ale mam już upatrzonego Ti który można powiedzieć czeka.
Niestety ma on uszkodzoną turbinę i tu jest problem.
Turbine w poprzednim Ti zrobiłem na si.. Nowe obudowy, uszczelniacze, łożyska, wirniki.. no wszyściutko nowe .. Dzwoniłem kilka dni temu do nowego właściciela mojego rozbitka i powiedział, że po swapie do swojej budy silnika pojeździł z miesiąc i turbo się znów wysrało na każdą strone swiata, nie tylko na strone wydechową ale i do środka itd. więc w regeneracje turbo przestałem wierzyć - boje sie, że znów zregeneruje nawet totalnie i wszystko pójdzie się ...ać.

Po długich rozmowach z markiem byłem chętny na takie turbo jak on ma w swoim MG, no ale po podsumowaniu kosztów musiałbym wpompować ponad kafla na raz bo IC Blow Turbo Wydech itd .. No niestety nie będe miał tyle a nawet jakbym miał to cóż. Jak to auto na sprzedaz pewnie coś będzie do zrobienia i dobrze by bylo aby troche gotówki zostało.

Kolejna opcja Garrett T28 - niestety nie jestem szajbniety aby wpakować się w to samo co T25 i wydać dodatkowo na to ponad 1000zł.
Są jeszcze jakieś turbiny które pasują do R podobnie jak T28 bez wielkiej rzeźby aby nie pakować się w ogromne koszty czy pozostaje tylko regeneracja T25 ? ;)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 23, 2014 22:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maly2001 



Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 17



Wysłany: Pon Lis 24, 2014 01:37   

zobacz na turbiny od volvo benzyny o oznaczeniu td04-12t , td04-14t, wiem ze do hondy do softa je adoptowali
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 24, 2014 09:12   

prześledź temat kolegi Markzo
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 24, 2014 16:06   

temat marka znam na wylot i wlasnie te turbiny ktore napisaliscie mialem na mysli piszac o tym ze full kasy pojdzie bo blow turbo ic itd.
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 24, 2014 17:31   

Jedynie T25, T28 jeśli nie chcesz orać wydechu.
Turbo z saaba wtedy pozostaje troszkę rzeźby.
Turbo z volvo kompletnie dużo rzeźby bo trzeba też kolektor wydechowy zrobić nowy.
Jak nie masz kasy na turbo no to się w nie nie pakuj. Proste...
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lis 24, 2014 17:31   

tomii620si, Taniej to chyba już nic innego nie wsadzisz, z każda inną turbawką będzie coś do modzenia. Po za tym tu na tacy masz podane gotowe mody :mrgreen:
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 24, 2014 19:19   

Slax - tu nie chodzi o nie modzenie tylko o włożenie czegoś co nie będzie sie cyklicznie co miesiąc wysypywać i pluć olejem. Mody znam bo miałem już pomodzonego 620ti tylko szukam jeszcze innych opcji :)


greg-si napisał/a:
Jak nie masz kasy na turbo no to się w nie nie pakuj. Proste...


weź se tą ironie wsadź w du.e i nie wnerwiaj ludzi co ? Napisałem gdzieś, że nie mam kasy na turbo ? Chodzi o to, że nie zarabiam 6tysięcy miesięcznie aby wpakować jednokrotnie w auto ponad półtorej tysiąca a za 2 dni sie okaże, że kable zapłonowe do wymiany i fura bedzie stała bo nie bede miał 2 setek. Nie wiem ile Ty zarabiasz ale jak Cie stać na wpakowanie 1.5koła w fure która sie dopiero kupiło i nie wie sie co ją boli to fajnie masz. Ja po prostu nie chce wsadzać garretta bo wiem, że to studnia bez dnia i jak będzie trzeba to wsadze taką suszarkę, że liście bedzie z drogi wsysać tylko potem będę się do wypłaty modlił aby nic w aucie nie walnęło/nie wyszlo bo fura będzie uziemiona.. Tyle.


maly2001 - no własnie coś czuje, że na tej serii turbin sie skończy no ale szukam czegoś innego bo może jest a po prostu nie mam o tym świadomości :P
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lis 24, 2014 20:01   

tomii620si napisał/a:
Napisałem gdzieś, że nie mam kasy na turbo ?
sugerują to Twoje wypowiedzi ;) IMHO kupując takie auto trzeba się liczyć z wydatkami, a dodatkowo jak chce się dłubać to trzeba brać pod uwagę, że może być bardziej awaryjne. Znajdź po prostu zdrowe t25 albo t28 i zamontuj i tyle, skoro nie chcesz problemów z autem.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 24, 2014 20:10   

tomii620si napisał/a:
Napisałem gdzieś, że nie mam kasy na turbo ?


tomii620si napisał/a:
No niestety nie będe miał tyle a nawet jakbym miał to cóż.


tomii620si napisał/a:
Nie wiem ile Ty zarabiasz ale jak Cie stać na wpakowanie 1.5koła w fure która sie dopiero kupiło i nie wie sie co ją boli to fajnie masz.

Mam fajnie bo wpakowałem niejednokrotnie to co napisałeś razy ileś tam.
Po prostu uważam że kupując auto używane, kompletnie nieznane idziesz w kierunku tej wspomnianej studni. Może być tak że będzie to płytka studnia i wymienisz tylko turbo a może być tak że władujesz ten tysiąc razy kilka.

Turbo od Volvo ma inną flanszę do kolektora wydechowego.
Jedyna opcja niskobudżetowa to turbosprężarki z saaba i nissana bo albo przerabiasz tylko część wydechu zaraz za turbo albo nie przerabiasz go wogóle.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 24, 2014 22:10   

greg-si napisał/a:
Jedynie T25, T28 jeśli nie chcesz orać wydechu.
Turbo z saaba wtedy pozostaje troszkę rzeźby.
Turbo z volvo kompletnie dużo rzeźby bo trzeba też kolektor wydechowy zrobić nowy.

W zasadzie wszystko napisane zostało wyżej. Ewentualnie turbo z volvo i przekładka pod kol. wydechowy zmieniająca rozstaw otworów, nawet coś takiego kiedyś zacząłem rezać, ale ładniej siada 15t. A no i nie zawracaj se gitary 12 czy 14t, to małe pierdki. Jeśli volvo to 16t. Ewentualnie jeszcze są chyba 3 turbawy co siadają na kolektor p&p ale dalej DP do zrobienia i przy okazji zasilanie oleju, spływ, woda itp.

A 15t fajnie wstaje, łagodniejszy spool i większy boost osiągany niżej ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 24, 2014 22:16   

Marek znasz temat jak nikt inny. Po prostu szukalem alternatywy ale jak ni ma nic sensownego to pozostaje reaktyeacja t25 lub swao na t15 :)
wole to 2 no ale zobaczymy jak wyjdzie ..
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Lis 25, 2014 22:04   

Panowie - to teraz ja chciałbym sie podpiąć pod temat.
Chodzi mi po głowie wymiana T25 na cosik innego. Nie zależy mi na "dobrym ciągu" przy dużych prędkościach. Aktualne T25 jest ok. Myślę raczej co by tu wsadzić aby turbina wkręcała się od jeszcze niższych obrotów. Myślałem nad zmianą na GT 2554R -to najmniejsze ustrojstwo na podwójnych łożyskach kulkowych albo nad 2560R. Póki co zwięszenie mocy jest sprawą drugorzędną. Tak logicznie rzecz biorąc ball bearing powinien dać szybszy start wkręcania się.
T28 odpada, bo tutaj na 100% start jest późniejszy niż przy T25.

A przy okazji, czy ktos ma gdzies może mapę przepływów dla T25? Nigdzie nie znalazłem, a naszukałem sie sporo. Chyba że T25 jest podopbna przepływami powietrza do którejś z powyższych turbin - choć nie sądzę...

Będę wdzięczny za Wasze uwagi i sugestie

Pozdrawiam
Darek
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 25, 2014 22:30   

Dobrze ogarnięty dolot + sprawne turbo i szczelny wydech - 0,5b przy 2000obr/min dla T25. Wkładać coś mniejszego to dość dziwna praktyka. Wspomniane wczesniej saabowe 15t mimo wydajności ~300KM pompuje 0,7b przy 2000obr/min.

A mapy dla t25 są dostępne od ręki w googlach :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 16:58   

U mnie ciśnienie jest ustawione na max możliwe za pomoca MBC i zaczyna się coś dziać - można tak przyjąc - w okolicach 2tys. a tak naprawdę czuć impuls przy 3 tys.

GT 2554 czy 2560 to raczej silniejsze turbiny i na łozyskach kulkowych i jak sam symbol -R wskazują, że mowa o czymś ponadstandardowym niż Roverowskie GT TB255 - bo taki jej oficjalny symbol.

Co do znalezienia map - nie znalazłem- szukałem 2 godziny i oczywiście z pomocą wujka Google - bez efektu. Więc albo nie potrafią szukać albo jest inaczej niż radzisz.
Jesli masz jakiś link - bardzo proszę.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 26, 2014 17:12   

http://www.not2fast.com/turbo/maps/all.html jakieś 2min w googlach.

antonio3 napisał/a:
U mnie ciśnienie jest ustawione na max możliwe za pomoca MBC i zaczyna się coś dziać - można tak przyjąc - w okolicach 2tys. a tak naprawdę czuć impuls przy 3 tys.

taka charakterystyka tego turbo bo jest starej generacji.

antonio3 napisał/a:
GT 2554 czy 2560 to raczej silniejsze turbiny i na łozyskach kulkowych i jak sam symbol -R wskazują, że mowa o czymś ponadstandardowym niż Roverowskie GT TB255 - bo taki jej oficjalny symbol.

jesli inwestujesz w kulki, to gt28rs, inaczej to moim zdaniem nie ma sensu.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 17:32   

Markzo - zszokowałeś mnie - naprawdę. Możesz wierzyć lub nie, ale straciłem 2h na poszukiwania. Wielkie dzieki za pomoc. Rozumiem, że mam patrzeć na wykres T25-55?

Co do GT28R to raczej odpuszczę - przyspieszanie na wyższych prędkościach nie interesuje zbyt bardzo - 28-kę już przerabiałem - wstaje później.
Mam wydech z kwasówki 2,5''. Dolot jest K&N. Stożek wywaliłem bo samochód zwyczajnie zaczął mulić. Naczytałem się sporo, że puszka jest tak skonstruowana aby powodować odpowiednie zawirowania powietrza, więc wróciłem do puszki i wróciło co należy.

W moim Ti zrobiłem juz tyle rzeczy, że brakłoby kartki A4 aby wszystko spisać. Teraz myślę nad lepszym startem. Jeżdże na 15" Enkei - jedne z najlżejszych na świecie. Moc mam nadal 200KM ale poprawił sie moment (pomiary z hamowni).

Przy 200KM i tak zrywam przyczepność, nawet na dwójce. Zmniejszyła się masa resorująca, więc pewnie to trochę wina lekkich kół. Dlatego celowanie w wyższą moc mnie zastanawia - czy przy napędzie FWD wzrost mocy będzie sensowny - a jeśli tak do jakiej wielkości.

Darek
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 26, 2014 17:34   

antonio3 napisał/a:
Przy 200KM i tak zrywam przyczepność, nawet na dwójce.

Więc po co Ci szybko wstająca sprężarka skoro na pierwszych dwóch biegach zrywa Ci przyczepność, mocy w trasie Ci nie potrzeba?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 17:40   

Tak dla ciekawości załączam mój ostatni pomiar:

[ Dodano: Sro Lis 26, 2014 17:40 ]
z tym zrywaniem to jeszcze eksperymentuję - opony. Póki co mam Conti Premium contact2 - i jest o niebo lepiej niż na poprzednich Pirelli cinturato. A na Conti zabawa się nie kończy - wszystko zależy od możliwości finansowych.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 26, 2014 19:05   

Źle szukasz, t25 i t28 to konstrukcje mające 25+ lat od powstania. Większe turbo nie oznacza większego laga, chociażby to 15t z saaba aero, dużo młodsze i mimo większych możliwości ma mniejszego laga, tutaj film jak wstaje rozbudowane do 19t w saabie:
https://www.youtube.com/watch?v=T1NpRitB7ps

które i tak nie jest szczytem techniki i możliwości ;) a konstrukcja 2,0t wymaga nawet większego turbo żeby pokazać pazurek -> CR 8,5:1 :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:58   

Nie jestem specem. Szukam wielu rzeczy na logike i na podstawie tego co wiedzą inni w temacie.
Wprawdzie nie rozpracowałem jeszcze wykresów, ale powoli.

Po Twojej odpowiedzi mam mętlik, bo faktycznie 15T ładnie się wkręca.
Pytanie moje brzmi, czy przy układzie roverowskim wylotu spalin, itd - efekt będzie podobny. Tego nie wiem, ale znów idąc logiką - "środowisko" pracy jest inne niż w Saabie.

Odnosnie wypowiedzi, że T25 i T28 to stare konstrukcje - mam wrażenie że mówimy o zupełnie innych turbinach.
ja mam na myśli GT 2554R i GT 2560R
http://www.topendpower.pl...-5004s/turbosprężarka+garrett+gt2560r+466541-5004s.html

A to chyba kompletnie inne urządzenia technicznie - i są wciąż dostepne w sklepach tuningowych - nie sądzę, żeby to były produkcje sprzed ćwierć wieku :)

Przy okazji - jesli masz jakąś stronkę, gdzie można dowiedzieć sie więcej o "wstawaniu" turbin - bardzo prosze o podesłanie.

Dodam tylko, że co lekarz - to inna diagnoza.
Niejaki sympatyczny Kolega DobryZiom, właściciel Tomcata, udzielający się aktywnie swego czasu na forum, opisywał mi, że wsadzenie do tego silnika GT28 daje większego kopa, ale niestety nie wstaje tak ładnie jak seryjna T25.

I bądź tu człowieku mądry....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Garretta, gdzie kupić?
wojtekkk Rover serii 600, Honda Accord 3 Wto Kwi 13, 2010 12:25
wojtekkk
Brak nowych postów [620Ti] Czym to odkręcić
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 16 Pon Gru 19, 2011 20:39
BorysOpole
Brak nowych postów [R620Ti] Złe sprzęgło?
Wolan95 Rover serii 600, Honda Accord 3 Wto Lip 24, 2018 15:21
Remigiusz
Brak nowych postów [R620ti] Pierścienie.
Wegorz Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Paź 14, 2016 11:04
Markzo
Brak nowych postów [r620ti] Map sensor
davidlive Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Maj 26, 2012 09:59
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink