Forum Klubu ROVERki.pl :: [75]Wtyczka nieznanego pochodzenia;) SILNIK
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[75]Wtyczka nieznanego pochodzenia;) SILNIK
Autor Wiadomość
SandraRover75 



Dołączyła: 26 Lis 2014
Posty: 6



  Wysłany: Sro Lis 26, 2014 18:00   [75]Wtyczka nieznanego pochodzenia;) SILNIK
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Hej chłopaki:) Mój nowy nabytek to Rover 75 2,5 V6 1999r. Dziś wraz z mężem zabraliśmy się za małe oględzinki.
Maska w górę i... tu napotkaliśmy problem.... Dopatrzeliśmy się pewnej wtyczki, która nie jest podłączona- mało tego, nie możemy namierzyć miejsca aby ją podłączyć... Może ktoś podpowie co z tym fantem zrobić?

http://www.iv.pl/images/11630602540743579343.jpg



Ponadto chciałam zapytać jak bardzo inwazyjna jest wymiana paska? Tzn. czy faktycznie trzeba rozbierać "pół" samochodu? Czy macie na to jakiś łatwiejszy sposób? Może jest jakiś myk?Wink

I czy polecicie mi dobrego mechanika od Roverków w lubuskim?Smile
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 26, 2014 18:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 19:03   

SandraRover75 napisał/a:
Może ktoś podpowie co z tym fantem zrobić?
nic , bo to jest wtyczka od czujnika położenia przepustnicy kontroli trakcji, której nie ma w tym aucie .

[ Dodano: Sro Lis 26, 2014 18:37 ]
SandraRover75 napisał/a:
jak bardzo inwazyjna jest wymiana paska? T
jakiego paska ? , jeśli głównego rozrządu, to jest to b. inwazyjna i odpowiedzialna operacja , nie ma żadnego myk , trzeba mieć blokady do rozrządu. Nie dajcie robić rozrządu komuś kto robi to pierwszy raz i jeszcze nie ma blokad.

[ Dodano: Sro Lis 26, 2014 19:03 ]
jeśli to jest foto z Waszego silnika , to jeszcze nie działa tempomat ( brakuje przewodu podciśnieniowego ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 19:10   

jeśli silnik prawidłowo pracuje czyli jesteś pewien, że rozrząd jest prawidłowo ustawiony da się wymienić paski bez blokady, nawet mniej rozkręcania wtedy jest, mowa tu o kołach ;) nie za wielka różnica ale zawsze, na necie możesz znaleść instrukcje krok po kroku ze zdjęciami, ale rada jest taka że wcześniej lepiej zaznajomić się z zasadą działania tego silnika i zapamiętać filmik z youtube, jak to będziesz pamiętał to marker i jedziesz :)jak inni to robili, z blokadą łatwiej ale bez też się da, co do rozkręcania to z grubsza musisz wymątować: kolektor ssący, akumulator, mocowanie silnika od strony alternatora, no i alternator. jedynie o czym musisz pamiętać to blokadzie koła zamachowego którą można zrobić ze śruby.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 19:31   

zedziczek napisał/a:
jeśli silnik prawidłowo pracuje czyli jesteś pewien, że rozrząd jest prawidłowo ustawiony da się wymienić paski bez blokady
też tak kiedyś myślałem. Nie ma pewności ,że rozrząd jest ustawiony prawidłowo i , że silnik dobrze pracuje . Znam przypadek, że bardzo dobry , doświadczony mechanik ( z byłego serwisu Rovera ) robił rozrząd na znaki , silnik po tym chodził na oko dobrze, ale przy innej okazji założyli w warsztacie blokady i okazało się , że rozrząd jest niedokładnie ustawiony , poprawił ustawienie już na blokadach. Nawet najlepsi mechanicy stosują blokady w kV6 . Nie polecam roboty rozrządu w kV6 bez blokad, bo często kończy się to kłopotami z silnikiem..
Polecam lekturę tego : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=81442
w tym poście kolega domel101 napisał :'' a ja was mogę zapewnić, że mi wymienili rozrząd(przy okazji innej naprawy) bez blokad. ''
i ciekawe jak to teraz ocenia i czy jakieś awarie wiąże z tym faktem, bo ja wiążę czytając jego posty.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 27, 2014 00:20   

Jak coś, za niewielkie pieniądze wypożycze blokady
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Czw Lis 27, 2014 00:48   

Senior ja to bym Ci radził poczytać podejście do tematu kolegi który sprzedaje metalowe termostaty do kv6, bo na temat padających uszczelek w tym silniku już pisałem, większość przypadków dziwnym trafem występuje w Polsce, to troche jakby powiedzieć komuś że mu się silnik zatarł, bo rozrusznik nawet nie przekręci, po wymianie silnika auto ładnie odpala, no i właściciel zadowolony chociaż musiał kasy wyłożyć a wystarczyło na samym początku dokręcić klemę akumulatora bo nie łączyła ale po wymianie silnika ktoś dokręcił :) podobnie jest z tą uszczelką w kv6 po złożeniu silnika objawy ustępują ale tak naprawde nikt nie dochodzi do tego w którym miejscu poszła i czy to uszczelka, niestety mit uszczelki w kv6 przeszedł z 1.8 bo w tym samym samochodzie te silniki były, na temat nie będe dyskutował już więcej bo nie moja kasa, ale wystarczy poszukać więcej na necie żeby się zorientować jak to jest.

Co do wymiany rozrządu to jak pisałem bez blokady można jeśli ktoś się czuje pewny, wie o co chodzi i ma pewność, że wcześniej było dobrze, tzn było robione na blokadach lub jeszcze fabrycznie ustawiony, tutaj nie ma miejsca na pomyłke chyba że jest w czepku urodzony i będzie mógł poprawić, bo pomyłka może się zakończyć remontem lub zmianą silnika, jeśli ktoś czegoś podobnego nie robił to lepiej pożyczyć sobie blokada np od kolegi rafamis bo to będzie najtańsza i najbezpieczniejsza opcja.
 
 
SandraRover75 



Dołączyła: 26 Lis 2014
Posty: 6



Wysłany: Czw Lis 27, 2014 07:44   

SeniorA napisał/a:
SandraRover75 napisał/a:
Może ktoś podpowie co z tym fantem zrobić?
nic , bo to jest wtyczka od czujnika położenia przepustnicy kontroli trakcji, której nie ma w tym aucie .

Dziękuję:) W takim razie już się nie martwimy;)

[ Dodano: Sro Lis 26, 2014 19:03 ]
jeśli to jest foto z Waszego silnika , to jeszcze nie działa tempomat ( brakuje przewodu podciśnieniowego ).


Tempomat działa- przewód został wyczepiony, ale jest:)

Dzięki za odpowiedzi. Mąż robił rozrząd w swojej V6 w Audi. Z blokadami. Nie wiem czy będzie miał czas, żeby wziąć się za to w moim samochodzie, tylko, że nie mamy wiedzy o fachowcach z naszego regionu... Trochę obawiam się, że popadniemy na jakiegoś partacza.... :/
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lis 27, 2014 11:21   

zedziczek, ponieważ post jest na inny temat to odpowiem krótko
zedziczek napisał/a:
Senior ja to bym Ci radził poczytać podejście do tematu kolegi który sprzedaje metalowe termostaty do kv6,
znam to podejście, czytałem i mam swoje zdanie .
zedziczek napisał/a:
na temat padających uszczelek w tym silniku już pisałem,
ja też
zedziczek napisał/a:
tak naprawde nikt nie dochodzi do tego w którym miejscu poszła i czy to uszczelka,
ja analizowałem w kilku przypadkach i oglądałem te uszczelki. Uszczelki są całe , powstaje postępująca utrata własności i szczelności wokół otworu cylindra na skutek przegrzania materiału , coś w rodzaju obróbki cieplnej metalu.
zedziczek napisał/a:
Co do wymiany rozrządu to jak pisałem bez blokady można
a ja nie pisałem , że nie można , tylko nie polecałem tej metody bo może być zawodna.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Co to za wtyczka?
sknerko Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Lip 28, 2016 14:29
sknerko
Brak nowych postów [R75] Co to za wtyczka?
Punx Rover serii 75, MG ZT 49 Sob Lis 25, 2017 15:49
Punx
Brak nowych postów [R75] Zapomniana wtyczka i...
maxxideejay Rover serii 75, MG ZT 40 Wto Kwi 30, 2013 18:27
tomi24lbn
Brak nowych postów [MG ZT-T] Co to za wtyczka w schowku?
REMO Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Lip 20, 2009 19:27
des
Brak nowych postów [MG ZT-T] Parktronik - co to za wtyczka?
HarryVip Rover serii 75, MG ZT 26 Czw Cze 16, 2011 15:14
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink