Wysłany: Sro Lis 26, 2014 18:00 [75]Wtyczka nieznanego pochodzenia;) SILNIK
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Hej chłopaki:) Mój nowy nabytek to Rover 75 2,5 V6 1999r. Dziś wraz z mężem zabraliśmy się za małe oględzinki.
Maska w górę i... tu napotkaliśmy problem.... Dopatrzeliśmy się pewnej wtyczki, która nie jest podłączona- mało tego, nie możemy namierzyć miejsca aby ją podłączyć... Może ktoś podpowie co z tym fantem zrobić?
Ponadto chciałam zapytać jak bardzo inwazyjna jest wymiana paska? Tzn. czy faktycznie trzeba rozbierać "pół" samochodu? Czy macie na to jakiś łatwiejszy sposób? Może jest jakiś myk?Wink
I czy polecicie mi dobrego mechanika od Roverków w lubuskim?Smile
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 26, 2014 18:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lis 26, 2014 19:03
SandraRover75 napisał/a:
Może ktoś podpowie co z tym fantem zrobić?
nic , bo to jest wtyczka od czujnika położenia przepustnicy kontroli trakcji, której nie ma w tym aucie .
[ Dodano: Sro Lis 26, 2014 18:37 ]
SandraRover75 napisał/a:
jak bardzo inwazyjna jest wymiana paska? T
jakiego paska ? , jeśli głównego rozrządu, to jest to b. inwazyjna i odpowiedzialna operacja , nie ma żadnego myk , trzeba mieć blokady do rozrządu. Nie dajcie robić rozrządu komuś kto robi to pierwszy raz i jeszcze nie ma blokad.
[ Dodano: Sro Lis 26, 2014 19:03 ]
jeśli to jest foto z Waszego silnika , to jeszcze nie działa tempomat ( brakuje przewodu podciśnieniowego ).
jeśli silnik prawidłowo pracuje czyli jesteś pewien, że rozrząd jest prawidłowo ustawiony da się wymienić paski bez blokady, nawet mniej rozkręcania wtedy jest, mowa tu o kołach nie za wielka różnica ale zawsze, na necie możesz znaleść instrukcje krok po kroku ze zdjęciami, ale rada jest taka że wcześniej lepiej zaznajomić się z zasadą działania tego silnika i zapamiętać filmik z youtube, jak to będziesz pamiętał to marker i jedziesz :)jak inni to robili, z blokadą łatwiej ale bez też się da, co do rozkręcania to z grubsza musisz wymątować: kolektor ssący, akumulator, mocowanie silnika od strony alternatora, no i alternator. jedynie o czym musisz pamiętać to blokadzie koła zamachowego którą można zrobić ze śruby.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lis 26, 2014 19:31
zedziczek napisał/a:
jeśli silnik prawidłowo pracuje czyli jesteś pewien, że rozrząd jest prawidłowo ustawiony da się wymienić paski bez blokady
też tak kiedyś myślałem. Nie ma pewności ,że rozrząd jest ustawiony prawidłowo i , że silnik dobrze pracuje . Znam przypadek, że bardzo dobry , doświadczony mechanik ( z byłego serwisu Rovera ) robił rozrząd na znaki , silnik po tym chodził na oko dobrze, ale przy innej okazji założyli w warsztacie blokady i okazało się , że rozrząd jest niedokładnie ustawiony , poprawił ustawienie już na blokadach. Nawet najlepsi mechanicy stosują blokady w kV6 . Nie polecam roboty rozrządu w kV6 bez blokad, bo często kończy się to kłopotami z silnikiem..
Polecam lekturę tego : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=81442
w tym poście kolega domel101 napisał :'' a ja was mogę zapewnić, że mi wymienili rozrząd(przy okazji innej naprawy) bez blokad. ''
i ciekawe jak to teraz ocenia i czy jakieś awarie wiąże z tym faktem, bo ja wiążę czytając jego posty.
Senior ja to bym Ci radził poczytać podejście do tematu kolegi który sprzedaje metalowe termostaty do kv6, bo na temat padających uszczelek w tym silniku już pisałem, większość przypadków dziwnym trafem występuje w Polsce, to troche jakby powiedzieć komuś że mu się silnik zatarł, bo rozrusznik nawet nie przekręci, po wymianie silnika auto ładnie odpala, no i właściciel zadowolony chociaż musiał kasy wyłożyć a wystarczyło na samym początku dokręcić klemę akumulatora bo nie łączyła ale po wymianie silnika ktoś dokręcił podobnie jest z tą uszczelką w kv6 po złożeniu silnika objawy ustępują ale tak naprawde nikt nie dochodzi do tego w którym miejscu poszła i czy to uszczelka, niestety mit uszczelki w kv6 przeszedł z 1.8 bo w tym samym samochodzie te silniki były, na temat nie będe dyskutował już więcej bo nie moja kasa, ale wystarczy poszukać więcej na necie żeby się zorientować jak to jest.
Co do wymiany rozrządu to jak pisałem bez blokady można jeśli ktoś się czuje pewny, wie o co chodzi i ma pewność, że wcześniej było dobrze, tzn było robione na blokadach lub jeszcze fabrycznie ustawiony, tutaj nie ma miejsca na pomyłke chyba że jest w czepku urodzony i będzie mógł poprawić, bo pomyłka może się zakończyć remontem lub zmianą silnika, jeśli ktoś czegoś podobnego nie robił to lepiej pożyczyć sobie blokada np od kolegi rafamis bo to będzie najtańsza i najbezpieczniejsza opcja.
nic , bo to jest wtyczka od czujnika położenia przepustnicy kontroli trakcji, której nie ma w tym aucie .
Dziękuję:) W takim razie już się nie martwimy;)
[ Dodano: Sro Lis 26, 2014 19:03 ]
jeśli to jest foto z Waszego silnika , to jeszcze nie działa tempomat ( brakuje przewodu podciśnieniowego ).
Tempomat działa- przewód został wyczepiony, ale jest:)
Dzięki za odpowiedzi. Mąż robił rozrząd w swojej V6 w Audi. Z blokadami. Nie wiem czy będzie miał czas, żeby wziąć się za to w moim samochodzie, tylko, że nie mamy wiedzy o fachowcach z naszego regionu... Trochę obawiam się, że popadniemy na jakiegoś partacza....
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lis 27, 2014 11:21
zedziczek, ponieważ post jest na inny temat to odpowiem krótko
zedziczek napisał/a:
Senior ja to bym Ci radził poczytać podejście do tematu kolegi który sprzedaje metalowe termostaty do kv6,
znam to podejście, czytałem i mam swoje zdanie .
zedziczek napisał/a:
na temat padających uszczelek w tym silniku już pisałem,
ja też
zedziczek napisał/a:
tak naprawde nikt nie dochodzi do tego w którym miejscu poszła i czy to uszczelka,
ja analizowałem w kilku przypadkach i oglądałem te uszczelki. Uszczelki są całe , powstaje postępująca utrata własności i szczelności wokół otworu cylindra na skutek przegrzania materiału , coś w rodzaju obróbki cieplnej metalu.
zedziczek napisał/a:
Co do wymiany rozrządu to jak pisałem bez blokady można
a ja nie pisałem , że nie można , tylko nie polecałem tej metody bo może być zawodna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum