Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 45] Błąd P1300 Przerywacz szkodzący katalizatorowi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 45] Błąd P1300 Przerywacz szkodzący katalizatorowi
Autor Wiadomość
Rago 



Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 2



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:13   [Rover 45] Błąd P1300 Przerywacz szkodzący katalizatorowi
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

Błąd P1300 - "Przerywacz szkodzący katalizatorowi" wykryto w moim R45 Czy może ktoś wie co należy wymienić, aby wyeliminować tą usterkę?
Mechanicy kasują ten błąd na komputerze i po tygodniu jest to samo, pali się lampka silnika. Nikt z tych "ekspertów" nie jest w stanie powiedzieć co jest tego przyczyną.
Ostatnio wymieniłem świece zapłonowe i nie działającą cewkę. Wyeliminowało to inny błąd.
Ale nadal auto jak jest zimne po przejechaniu kilkuset metrów i wciśnięciu sprzęgła gaśnie, potem ciężko jest je odpalić. Po odpaleniu więcej już nie zgaśnie, aż znowu nie postoi i całkiem nie ostygnie.
Miał może ktoś coś podobnego? Ten przerywacz to jakaś fizyczna część czy winny jest katalizator ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kunce 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 62
Skąd: Rzeszów/Zgłobień



Wysłany: Pią Lis 28, 2014 18:02   

według mnie do wymiany czujnik położenia wału lub wtyczki od niego do wyczyszczenia.
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sob Lis 29, 2014 18:16   

Czym oni to sprawdzaja?
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Lis 29, 2014 20:01   

P1300 to Misfiring causing catalyst damage, czyli nie przerywacz, tylko przerywanie powodujące uszkodzenie katalizatora. A to oznacza, że niespalone paliwo idzie w katalizator i z reguły jest to spowodowane uszkodzeniem, któregoś z elementów układu zapłonowego, np. przewodu, cewki bądź świecy. Jeśli masz problem z paleniem na zimno, który ustaje po wystudzeniu to czujnik położenia wału do sprawdzenia (oporność, na zimno w okolicach 1200-1300Ohm). Jeśli ok to przynajmniej przeczyścić wtyczki preparatem np. Kontakt. Jak to nie pomoże to do podmianki.
 
 
 
Rago 



Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 2



Wysłany: Pią Sty 15, 2016 20:47   

Sprawdziłem ma 1300 Ohm, zresztą kupiłem nowy dla pewności. Wymiana na nowy zlikwidowała falowanie obrotów jakie ostatnio występowały na ciepłym silniku.
Sam problem jednak pozostał, czyli na zimnym na pierwszym zatrzymaniu zgaśnie i trzeba go piłować żeby odpalił. Na ciepłym jest wszystko ok.
Wymieniłem też silniczek krokowy (w sumie niepotrzebnie).
Podczas jazdy obrotomierz nieraz pokazuje 0 lub wartości nie adekwatne do prawdziwych obrotów w danej chwili - może tu jest jakaś podpowiedź?
Co do świec to wymiana ich nic wtedy nie dała więc nie to.

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sty 15, 2016 23:51   

To na bank coś z czujnikiem wału, albo z jego połączeniem.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 17, 2016 10:10   

Rago napisał/a:
Podczas jazdy obrotomierz nieraz pokazuje 0 lub wartości nie adekwatne do prawdziwych obrotów w danej chwili - może tu jest jakaś podpowiedź?
Co do świec to wymiana ich nic wtedy nie dała więc nie to.

sprawdz przewody idące do cewki/cewek zapłonowych, możesz mieć zwarcie i stąd te jaja z obrotami.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [ R 416 ] Przerywacz wycieraczek
tombak25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 37 Wto Lut 14, 2012 16:47
tombak25
Brak nowych postów [416si] ABS problem CDif błąd 30, KTS błąd 1F
marcin333 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Gru 21, 2011 13:43
marcin333
Brak nowych postów [Rover 45 ] błąd 140 252
michal81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Wrz 24, 2023 09:58
michal81
Brak nowych postów [R45] Błąd Poduszek NR 40 / Błąd silnika
NiceMan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Kwi 02, 2012 20:11
NiceMan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink