Wysłany: Nie Gru 07, 2014 12:14 [R75] Lista najlepszych mechaników na Śląsku
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Krótki opis sytuacji:
Przez kilka wylewało mi się paliwo, gdzieś był wyciek. Doszło do tego, że samochód pojeździł w konsekwencji trochę na oparach, w końcu zgasł. Od tamtej pory nie odpalił. Co mogło się stać?
Czy ktoś zna dobrego mechanika na Śląsku znającego R75?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 07, 2014 12:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To fakt bardziej Zagłębie ale jestem mobilny, a raczej byłem
Jeszcze nie wiem gdzie jest wyciek, na kanale nie byłem bo zgasł i stoi na parkingu. Tyle byłem w stanie zauważyć, że wylewało się z przodu po lewej stronie pod maską. Taki wyciek widziałem jakiś czas, potem na oparach już nie odpalił. Teraz w baku jest powyżej 1/4 paliwa bo nalałem ale i tak nie odpala.
[ Dodano: Nie Gru 07, 2014 12:53 ]
dzięki HarryVIP. Ta lista już mało aktualna, podzwoniłem z niej w piątek. Obecne BMW i byłe serwisy Rover już nie mają tam speców od R75 i w ogóle nie robią rovera a część pozostałych nawet telefony nieaktywne. Przydałoby się na forum jakiś aktualny spis mechaników zrobić, dlatego też poruszyłem temat.
Tak myśle może warto odświeżyć dane, skoro mają być pomocne dla forumowiczów.
poczytałem, poczytałem...i tak:
u mnie aku kręci, jak przekręce kluczyk w stacyjce to słyszę jak podaje paliwo (automatyczna skrzynia biegów) tylko nie zaskakuje więc może rzeczywiście pompa?
Witam mam pytanko nie znalazlem odpowiedniego tematu ani odpowiedzi posiadam ROverka 75 2001 rok 1.8 benzyna i wymienialem dzisjaj wklad termostatu wszystko poszlo bardzo dobrze stary termostat zepsuty po sprawdzeniu go nowy zalozony i pytanie mam czy potrzebne jest odpowietrzenie ukladu? czy samo sie odpowietrzy ?
dzięki HarryVIP. Ta lista już mało aktualna, podzwoniłem z niej w piątek. Obecne BMW i byłe serwisy Rover już nie mają tam speców od R75 i w ogóle nie robią rovera a część pozostałych nawet telefony nieaktywne. Przydałoby się na forum jakiś aktualny spis mechaników zrobić, dlatego też poruszyłem temat.
Tak myśle może warto odświeżyć dane, skoro mają być pomocne dla forumowiczów.
Spróbuje. Dodam jeszcze tylko , że już próbowałem go odpalać na Plaku, zaczyna gadać ale tylko wtedy gdy psikam plakiem, wtedy pali, jak tylko plak się skończy znowu sam nie odpala. Nadal myślicie , że może być zapowietrzony?
sprawdź ciśnienie w układzie paliwowym (możesz się wpiąć przy silniku), u mnie kiedyś zgasło i koniec, okazało się ze przyczyna było niskie ciśnienie, powodem takiego stanu była rozszczelniona pompa
dostęp do pompy niestety utrudniony, po lewej pod tylnym siedzeniem
sprawdź ciśnienie w układzie paliwowym (możesz się wpiąć przy silniku), u mnie kiedyś zgasło i koniec, okazało się ze przyczyna było niskie ciśnienie, powodem takiego stanu była rozszczelniona pompa
dostęp do pompy niestety utrudniony, po lewej pod tylnym siedzeniem
Sprawdzałem i tak:
pompa w baku działa, podaje paliwo do filtra, problem jest dalej. Pompa wtryskowa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia, więc chyba muszę regenerować pompę wtryskową lub kupić inną....hmm
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Gru 08, 2014 10:17
prawnik30 napisał/a:
Pompa wtryskowa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia,
czy mierzyłeś jakie pompa wytwarza ciśnienie ? , do rozruchu wystarczy 200 bar ( max to 1300 ), o tym jakie ciśnienie idzie na listwę decyduje zawór regulacji ciśnienia w pompie, sterowany przez ECM. Jak zawór nie dostaje napięcia, to jest otwarty i paliwo wraca do zbiornika, mimo , że pompa pracuje prawidłowo. Sprawdź w komorze silnika bezpiecznik F1 (15 A ) , na nim wisi cały rozruch diesla ( ciśnienie , świece żarowe , czujnik położenia wału ) , może też zawór jest zabrudzony i otwarty. Warto jeszcze sprawdzić czujnik ciśnienia na filtrze bo to jest pierwszy hamulcowy w sterowaniu ciśnieniem na listwie przez ECM.
tym jakie ciśnienie idzie na listwę decyduje zawór regulacji ciśnienia w pompie, sterowany przez ECM. Jak zawór nie dostaje napięcia, to jest otwarty i paliwo wraca do zbiornika, mimo , że pompa pracuje prawidłowo. Sprawdź w komorze silnika bezpiecznik F1 (15 A )
Bardzo cenna wskazówka. Jutro to sprawdzę, może dzięki temu zaoszczędzę demontażu i regeneracji pompy wtryskowej, bo to spory wydatek. Dzięki za pomoc. Dam znać jak posprawdzam wszystko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum