Wysłany: Sob Gru 13, 2014 17:29 [R75] Problem z komputerem i predkosciomierzem
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam,
dzisiaj przestał działać zegar prędkości i myślałem ze to pewnie czujnik ABS(kontrolka działa poprawnie), lecz zaczął również wariować komputer-nie działa środkowy wyświetlacz miedzy zegarami nie pokazuje ilości km do przejechania itp -czarno. Nie działa wtedy również ogrzewanie tylnej szyby.
Po odczekaniu wszystko wróciło do normy lecz tylko na chwilkę i znów klops.
Jeśli zaskoczy czasem to trwa to chwile i znów zegar prędkości albo na 0 albo na innej pozycji się blokuje
zdarzyło się przy odpalaniu na kilkanaście sekund brak wycieraczek brak reakcji climatronik i el. szyb
Test zegarów wychodzi ok
błędy pamięci komp.:
14.0 C78100
14.1 F58400
14.2 908493
Jeśli macie jakieś pomysły w czym może być problem proszę o rade.
Jakub
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 13, 2014 17:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Gru 13, 2014 19:21
jakubek1 napisał/a:
w czym może być problem
po pierwsze wg. mnie w dużym obciążeniu prądowym , doładuj akumulator i włącz pkt.9.0 komputera diagnostycznego i obserwuj jakie jest napięcie na aku w tych sytuacjach.W zależności od wyników dalszy etap poszukiwań, może BCU , który kontroluje napięcie aku i przy spadku poniżej 12.4 V , wyłącza kolejno odbiorniki o dużym poborze energii.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Gru 13, 2014 19:43, w całości zmieniany 1 raz
Witaj SeniorA
Wskazania akumulatora (pkt 9) skakały pomiędzy 120-119
czy pozostaje tylko wizyta u elektryka i podpięcie pod komp. ?
może to jakieś zwarcie w instalacji.
czy możliwe ze to czujnik ABS narobi takiego zamieszania bądź inny czujnik ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Gru 13, 2014 19:51
jakubek1 napisał/a:
Wskazania akumulatora (pkt 9) skakały pomiędzy 120-119
czyli BCU miało prawo wyłączać odbiorniki energochłonne , a zaczyna zawsze od ogrzewania tylnej szyby uwzgędniając przydatność dla kierowcy wyłączanych obwodów.
[ Dodano: Sob Gru 13, 2014 19:51 ]
jakubek1 napisał/a:
może to jakieś zwarcie w instalacji
nie da się wykluczyć , ale może rozrusznik ma duży , przekroczony prąd rozruchowy lub aku ma już małą pojemność el. ( zasiarczony ).
Czy dobrze rozumiem że jest iskierka nadziei, że założę nowy akumulator i problem zniknie ?
jeśli tak to jutro spróbuję przełożyć akumulator od szwagra (kupił miesiąc temu) i zobaczymy co będzie
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Gru 13, 2014 20:18
jakubek1 napisał/a:
jest iskierka nadziei, że założę nowy akumulator i problem zniknie ?
jest , ale nie wiem na jak długo, bo problem jakiś jest albo był, komp. diagnostyczny zanotował usterkę w zasilaniu napięcia ( błąd 908493 ) , dotyczy to zasilania czujnika ABS, warto poprawić połączenia, tylko czy to jest nowy błąd czy może stary ? Masz elektrycznie sterowane i grzane siedzenia ?
Proponuję sprawdzić alternator, a dokładniej regulator napięcia. Miałem podobne jazdy, niedziałające wycieraczki (przestawały działać wraz ze wzrostem obrotów), losowo świecące kontrolki ABS, hamulca i tempomatu, delikatnie falujące oświetlenie. Też w komputerze pojawił się błąd świadczący o usterce układu zasilania. Winny był właśnie regulator.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum