Wysłany: Pon Sty 05, 2015 11:03 [r200] wysokie HC na biegu jałowym
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Analizator spalin pokazuje na wolnych obrotach wysokie HC a na wysokich obrotach np 2500 do 3000 normalne HC; samochód pali dobrze, dynamika dobra, obroty nie falują w żadnym zakresie, obroty na jałowym 870-900, obroty nie podbiegają, nie spadają poniżej 850, kopułka, palec, świece, sonda, filtry wymienione, przy 90 st. C. włącza się wentylator, płynu nie ubywa
raczej za bogata mieszanka i nie spalone paliwo ale dlaczego ?
gdzie dalej szukać ? wtryski, ecu ?
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Sty 08, 2015 14:31, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 05, 2015 11:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ciekawe co w ECU nagrzebiesz? Bo wg mnie kompletnie nic.
Pozdwolę sobie zacytować kolegę syd z forum motonews.pl
Cytat:
Co to jest HC???
Pierwszą grupą gazów którą mierzymy są węglowodory HC. Węglowodory odpowiadają za foto-chemiczny smog, który podrażnia oczy i zawiera znane substancje rakotwórcze. Złą wiadomością jest to, że HC są obecne we wszystkich produktach bazujących na ropie naftowej (benzyna, oleje silnikowe, oleje przekładniowe, diesel itp.)
Składniki, które są stworzone z kilku atomów wodoru H i węgla C, mogą dostać się do atmosfery na dwa sposoby. Pierwszy - przez parowanie, drugi i najczęstszy - przez ich obecność w spalinach.
W momencie pomiaru spalin analizatorem (z próbnikiem na podczerwień), HC wskazuje ilość niedopalonego paliwa w częściach na milion (Parts Per Million) ppm które "uciekły" z procesu spalania.
Co powoduje niedopalanie HC???? Podczas procesu spalania, każde zgubienie zapłonu (bez znaczenia z jakiego powodu) będzie przyczyniało się do wyższych niż normalnie wskazań HC. Typową przyczyną wysokiego poziomu HC są: brak iskry, niewystarczający czas trwania iskry, niewłaściwy moment zapłonu, problemy z zapaleniem mieszanki oraz uszkodzenie mechaniczne ( zbyt niski stopień sprężania). Jako dodatek do tego, niewłaściwy skład mieszanki przyczynia się również do wyższych odczytów HC niż normalne.
Mieszanka zbyt bogata (za dużo paliwa) lub zbyt uboga (za dużo powietrza) nie będzie ulegała całkowitemu spaleniu.
A więc warto może sprawdzić świece zapłonowe,kabli nie ma więc odpada,oleju albo płynu nie połyka? a może zanieczyszczona przepustnica lub przepływomierz paskudzi skład mieszanki?sprawdzałeś działanie sond lambda?uszkodzona sonda daje złe informacje do ecu,może warto podłączyć wóz pod tester?
uzupełnię ten niekompletny wykład na temat wysokiego HC, ponieważ te fora cechują się tym, że wszyscy są mądrzy, ale nie do końca nawiasem mówiąc ciekawe dlaczego ?
otóż wysokie HC jest skutkiem złego spalania a to może mieć takie przyczyny:
- kąt wyprzedzenia zapłonu
- defekt w systemie zapłonu
- niewłaściwa mieszanka paliwowa
- defekt katalizatora
- nieszczelność wydechu
- brak kompresji w cyclindrach
każdy z w/w powodów ma swoje przyczyny i nie jest to miejsce na bardziej szczegółowy wykład; ja bym dodał jeszcze ECU jako, że polski naród robi z nimi cuda narzędziami niekoniecznie przeznaczonymi do tych sterowników; w świecie cywilizowanym nikt tego nie bierze pod uwagę, tak jak nikt nie bierze pod uwagę naprawiania wtrysków młotkiem itd. itd
jak wynika z mojego postu tylko parametr HC mam za wysoki, obroty na jałowym są OK, system zapłonu OK, wydech i kat OK, nie mam za bardzo się czego czepić, stąd moje zwrócenie się do forum; bronię się przed testbookiem, bo nie ma ich za dużo ale chyba trzeba się zapisać do kolejki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum