Wysłany: Wto Sty 13, 2015 18:25 [Rover 75]Montaż halogenów, problem z przekaźnikiem.
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam.
Jestem na etapie montażu halogenów.
Dziś miał być moment montażu lamp i odpalenia nowych światełek.
Niestety pojawił się problem.
Otóż chciałem sprawdzić stan żarówek w halogenach i podłączyłem je do instalacji.
Po przekręceniu kluczyk na zapłon spod maski zaczęło dochodzić brzęczenie.
W skrzynce bezpieczników terkotanie wydaje żółty kwadratowy przekaźnik od sterowania silnika, ten umiejscowiony obok przekaźnika halogenów.
Niestety podmiana przekaźników nie daje efektów. Brzęczy nadal ten sam.
Dodam że halogeny się zapalą bardzo słabo. Po wyjęciu przekaźnika silnika halogeny nie świecą.
Po odłączeniu żarówek od instalacji odgłos znika.
Gdzie szukać przyczyny problemu?
Dzięki i pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 13, 2015 18:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
rafalmis1, patrzyłem pod tą skrzynką i nie widziałem żadnych uszkodzeń przewodów. tylko czy prawdopodobne jest, że mogły się 2 przewody przetrzeć o siebie, czy raczej zwarcie może być w wewnątrz tej skrzynki?
[ Dodano: Wto Sty 13, 2015 23:06 ]
...Brzęczenie, a właściwie takie ciągłe przełączanie się przekaźnika słychać od razu po przekręceniu kluczyka, tylko na podłączonej żarówce w halogenach. Nurtuje mnie pytanie czemu już wtedy na przekaźniku pojawia się sygnał, nie po włączeniu halogenów w LSM i czemu tylko na podłączonej żarówce sprawdzałem halogeny osobno, aby którąś wtyczkę/ gniazdo żarówki wyeliminować ale problem nie ustępował. A zapomniałem dodać że po wyjęciu żółtego przekaźnika silnika halogeny w ogóle się nie zapaliły, a poprzednio delikatnie się żarzyły. Ma ktoś jakieś pomysły za co się zabrać? Jakieś sugestie?
longer86, tak, kupiłem gotową, oryginalną instalację do halogenów. Wszystko plug& prawie play korci mnie kupić nową skrzynkę bezpieczników i podmienić z moją z RRR, tylko pytanie, czy te skrzynki benzyna/diesel są takie same i można podmieniać nawzajem?
longer86 tam nic nie grzebałem i z tego co wiem grzebać nie trzeba, tylko założyć instalację, podpiąć halogeny i w razie czego włożyć przekaźnik od halogenów, gdyż nie zawsze jest. Ale najdziwniejsze, że nie robi hałasu przekaźnik halogenów tylko silnika który jest obok.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sty 14, 2015 00:10
MatiNitro napisał/a:
z tego co wiem grzebać nie trzeba, tylko założyć instalację, podpiąć halogeny i w razie czego włożyć przekaźnik od halogenów,
trzeba grzebać , wpiąć się do instalacji ( w miejsce wypiętego przewodu ), założyć przekaźnik i zmienić LSM ( nic nie piszesz czy jest zmieniony na taki z przeciwmgielnymi ).
Instalacja jest założona od miejsca wtyczki w nadkolu przy lewym kole. LSM mam swój oryginalny ze zmienionym panelem przednim, który obsługuje halogeny. Przekaźnik miałem na miejscu. Coo masz na myśli poprzez główny Przekaźnik?
a patrzyłeś w RAVE? na schamatach jest oznaczony R100 i nie patrzyłem dalej czym on steruje, ale ma połączenie z Przekaźnikiem halogenów. nie wiem czy to masa czy jak. ale może coś w tym kierunku. Gdybym robił to sam to brałbym miernik w rękę, schematy wydrukować i sprawdzić kable od wtyczki w nadkolu gdzie się wpinałeś do skrzynki przekaźników.
każdy kabel z wtyczki z osobna i wszystkie piny obu przekaźników, jeśli jest gdzieś zwarcie to zlokalizujesz na którym.
No Sprawdzę wszystko, kupię próbówkę i zrobię jak piszesz. Każdy styk we wtyczce Sprawdzę i w każdych okolicznościach, gdzie i kiedy pojawia się prąd. dodatkowo podłącze drugi LSM i Zobaczę czy coś się zmieni.
Wtyczka do instalacji w nadkolu ma 6 stykow jak Pamiętam. 2 od czujnika temperatury, 1 to masa, oraz 2 od sterowania kierunkami. 6 styk to halogeny.
[ Dodano: Sro Sty 14, 2015 19:20 ]
Kupiłem miernik, na razie rozkminiam jak go prawidłowo używać
Otóż po wyjęciu przekaźnika od silnika, napięcie na instalacji halogenów pojawia się dopiero po włączeniu halogenów w LSM. Przy zamontowanym przekaźniku od silnika, na zapłonie przy wyłączonym LSM jest napięcie na halogenach, nie ma znaczenia czy przekaźnik od halogenów jest włożony czy nie. Teraz ważne jest żeby ustalić czy zwarcie jest w instalacji auta, czy w skrzynce bezpieczników pod maską. Ma ktoś pomysł jak sprawdzić pomiędzy którymi stykami przekaźników może dochodzić do zwarcia? Bezpiecznie będzie, gdybym odpiął aku i podawał kolejno 12v na styki i sprawdzał czy napięcie pojawia się na stykach drugiego przekaźnika, ewentualnie na instalacji halogenów?
longer86, możesz powiedzieć skąd masz Rave do R75? Kiedyś miałem u siebie, ale zniknął a przydałby mi się.
Pozdrawiam
wyjmij oba przekaźniki, miernik ustaw w pozycji takiej przy której jest znaczek jakby WIFI takie fale -))) jak zetkniesz oba końce miernika powinno piszczeć. jak masz wyciągnięte oba przekaźniki to posprawdzaj gdzie miernik piszczy każdy pin jednego przekaźnika z każdym drugiego
longer86, jutro sprawdzę dzięki za podpowiedź jak nie ogarnę tego sam, to oddam auto do elektryka, albo znajdzie przyczynę albo powiem żeby mi zrobił te światła na krótko, albo na DRL'e
longer86, zrobiłem ten test z tym zwarciem przy użyciu tego miernika.
Silnik wyłączony, kluczyk wyciągnięty, pół godziny po zgaszeniu auta.
Miernik piszczał w sumie 4 razy. 2 piny z przekaźnika halogenów zwierają z 2 pinami z przekaźnika sterowania silnika. "Zwarcie" jest w obrębie tych 4 pinów tylko, czyli zakładam, że piny konkretnych przekaźników są ze sobą połączone.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum