Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam Mam problem z moim MG dieselek idt polift. Po około tygodniowym nieużywaniu (nie było mnie w domu) pomyślałem, że doładuję akumulator. Zdjąłem klemy, podłączyłem prostownik i poładowałem kilka godzin Nie naładował się całkiem, a że szedłem spać odpiąłem prostownik, ponieważ nie chcę zostawiać ładowania na noc jak nie mogę go kontrolować. Doładowałem zatem akumulator na drugi dzień i podłączyłem klemy. Samochód był otwarty więc immobilizer był rozbrojony. Wcześniej już odpinałem akumulator i potem nie było żadnego problemu. Tym razem jednak nie pali się wogóle dioda od alarmu, pilot nie reaguje. Ani nie zamyka samochodu ani nie otwiera bagażnika. Zamykanie drzwi kierowcy kluczykiem nie powoduje zamknięcia się drzwi pasażera. I teraz najlepsze Auto odpala i po chwili gaśnie. Próbowałem kilka razy bo myślałem, że gdzieś przytkało przewody paliwowe albo coś, w sumie stał tydzień i może zaskoczy Ale po kilku próbach się poddałem Za każdym razem odpala i po mniej więcej takim samym czasie ( krótkim) gaśnie. NIe mogę znaleść na forum co to może być? Czy to immobilizer blokuje? Ale znalazłem, że wtedy wogóle nie kręci rozrusznikiem. A tu normalnie zapalają się wszystkie kontrolki, odpowiednio gasną, auto odpala i za chwilę gaśnie. Cheki obydwa od silnika gasną. Ma ktoś jakiś pomysł??
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 21, 2015 22:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Hej Remigiusz Nie sprawdzałem drugiego pilota, wziąłem po prostu drugi samochód Rano sprawdzę Przedtem nie było żadnych objawów, że coś mogłoby być nie tak Pilot też dawał radę Ale sprawdzę powciskać kilka razy zamykanie może zaskoczy Dzięki za zainteresowanie. Pełen szacun.
[ Dodano: Czw Sty 22, 2015 00:39 ]
Acha Mam pilota jajko Wychodzi więc, że ten immobilizer nie odcina całkowicie rozrusznika tylko co? pompę? dopływ paliwa?
Ecu jak nie dostanie poprawnego sygnału z immobiliser się wyłącza. Coś z pilotem jest ze nie rozbraja immobilisera.
Jajko ma to do siebie że pilot każdy ma specyficzny chyba 26 cyfrowy nr który się w prowadzą do jednostki immobiliser. I niestety z tego co wiem te jednostki potrafią nagle ten kod zapomnieć i potem jest gleba jak się nie ma originale karty kodów do każdego pilota bo już piloty przestają działać. Dzieje się to tak ze każda kombinacja przy otwieraniu i zamykaniu jest wysłane i jak by zanika żeby już drugi raz takiej kombinacji nie było. Niestety po latach kod tak maleje ze przestaje całkiem działać i immobiliser widzi błąd.
Sprawdź jeszcze czy wszystkie szyby. Wycieraczki i elektronika działa normalnie bo to jest też z jedną przyczyn ze pada immobiliser bo jest zedpolony z mfu.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Hej Walki ciąg dalszy Sprawdziłem zapasowego pilota Jest nieużywany wcześniej od nowości, leży spokojnie w domu. I nic Nie zaskakuje wciskałem wielokrotnie przycisk zamknięcia samochodu i nic. Z zewnątrz, siedząc w aucie w środku Zero reakcji. Szyby po przekręceniu zapłonu nie działają, jak również przycisk centralnego. Dmuchawy chodzą światła też. Po kolejnych przeczytanych kilku postach odpiąłem jeszcze raz akumulator na jakieś 45 minut po czym przykręciłem klemy i próba od nowa z obydwoma kluczykami. Nic żadnych zmian i żadnej reakcji. Odpala i gaśnie. Centralny nie działa na pilota wogóle nie reaguje. Co dalej??? Jakieś odblokowywanie kodem Mam jakąś blaszkę z numerem ale słabo widoczny, choć może da radę odczytać. Ale co z tym dalej???? Muszę jakiegoś speca z komputerem wzywać??? Normalnie ręce opadają, że się tak kasztani od zwykłego ładowania akumulatora.
[ Dodano: Czw Sty 22, 2015 20:40 ]
Przy kluczykach zapasowych mam blaszkę, choć to bardziej plastikowy "listek" ,na którym jest wytłoczone R i cztery cyfry Próbowałem zgodnie z instrukcją wpisać ten kod i nic Żadnej reakcji Ani sygnału klaksonem, ani nie piszczy ten immobilizer. Jedynie jak przekręcam zapłon na II to jest takie cpyknięcie spod maski. Normalnie grzeją się świece, kontrolki odpowiednio gasną auto odpala i...gaśnie. Żadnych pisków ani innych dźwięków nie ma. Spojrzałem na te bezpieczniki, które są w czarnej skrzynce z prawej strony auta, patrząc od przodu, obok akumulatora. Wyglądają wszystkie na sprawne. Wiązka w tylnej klapie raczej nie bo do tego momentu nie było żadnych dziwnych zachowań auta. A sprawdzić nie mogę bo jest zamknięta tylna klapa i otworzyć jej nie mogę bo nie reaguje auto na piloty wogóle. Jeszcze spróbuje zmienić baterie w obu pilotach, choć jeden jest nie używany ten zapasowy a drugi w ciągłym użytkowaniu nie sprawiał problemów. Tylko jak otworzyć tego pilota jajko żeby czegoś nie ułamać??? Jak zmiana baterii nie pomoże to chyba mnie krew zaleje
jang, A wycieraczki na kazdym biegu oraz pompki od spryskiwaczy tez dzialaja ?
Kod do auta nie jest na kluczykach tylko był na karcie z napisem EKA wydawany.
jang napisał/a:
Szyby po przekręceniu zapłonu nie działają, jak również przycisk centralnego
Czyli padło sterowanie Pectrona Przez odłączenie na noc straciło pamięć która już nie odzyskać jak wcześniej nie miałeś z niego zgranej pamięci EEPROMa.
Jedyna opcja jest kupna nowego modulu Pectrona z dwoma pilotami i kodu EKA.
Niestety nie jesteś pierwszy ani ostatni takiej ofiary tego
Jeszcze zeby bylo wesolo to modul ten caly zamontowali Angole za parownikiem klimy za schwokiem i wtyczka od gory tak ze sie tam moze latwo woda dostac oraz brak mozliwosci bez demontazu parownika (trzeba klime oproznic) do tego dziadostwa
Nie wiem jak dobry twój angielski jest ale tutaj masz cały opis tych problemów w systemie Pectron i jak sie to czyta to ciarki przechodzą ze takie guwno wsadzili do polifta
Ja juz tez mialem taki przypadek jak kumpel chciał sobie tez MG Zr polift kupic i sie okazało przy oględzinach ze nie działa centralne, szyby i od czasu do czasu zapalić nie chce oraz istnieje tylko jeden pilot Wszystko dla mnie bylo jasne i dobrze ze mi sie kolege udalo przekonac nie kupowac tego modelu bo byl mial wieksze koszty niz to auto bylo warte z tym problemem.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
z moim angielskim średnio a już z bardziej technicznym to kaplica. Jeżeli to faktycznie ten pektron to ile to może kosztować?? gdzieś znalazłem, że padają tam jakieś przekaźniki ale można podobno je wylutować i wlutować zamienniki :" Zamiennik oryginalnych przekaźników Pektron 0662P04A to HG4508 " co by to nie znaczyło. Normalnie ręce mi opadły. I to wyłącznie dlatego, że odłączyłem akumulator żeby go naładować??? masakra jakaś Może jakiś jeszcze inny pomysł trochę mniej pesymistyczny co się mogło popsuć?? Kurna auto ma 140 tys przebiegu, garażowane i wogóle w fajnym stanie
Przekaźniki swoja droga lubią padać Ale ja innej opcji nie znam zeby to uratowac trzeba szukac po allegro albo z jakiegos auta brac co dzialalo i dostac tez dwa piloty.
[ Dodano: Nie Sty 25, 2015 01:00 ]
Masz opisane co u ciebie się stało
Memory Loss...
I have seen quite a few units which have suffered loss or corruption of the configuration data stored in the SCU memory, depending on the severity of the problem you will be faced with one or more of the following problems;
Fobs are transmitting but they do not operate the central locking and/or immobiliser.
The engine starts and only runs for a few seconds.
None of the SCU based circuits operate correctly, for instance the drivers window operates in reverse etc.
Usually these problems arise after one of the following has happened...
The battery has gone flat.
The car was jump-started.
The SCU was disconnected/re-connected while the battery was still connected to the vehicle.
Solutions..
If the fob data is corrupt in the SCU memory there is usually no option other than to code new fobs, unless you are lucky enough to have a memory dump taken before the SCU became corrupt.
The engine running for a few seconds is a definite sign that the immobiliser code shared between the SCU and engine ECU is no longer correct.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
ja bym tam sprawdził wiązke tylnej klapy przez nią idzie kabel do alarmu albo immo, już nie pamiętam. Bardzo podobną sytuacje miła Darek przy swapie na 2,0Ti i właśnie okazało sie, że zwierał kabel w wiązce tylnej klapy
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum