Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] odpalanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Adrian
Nie Lut 01, 2015 13:33
[R200] odpalanie
Autor Wiadomość
jestespowalony 



Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Głogów



Wysłany: Nie Lut 01, 2015 12:56   [R200] odpalanie
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: 1998

Witam jestem posiadaczem roverka 200 z silnikiem 1.1. Ostatnio zaczęły się problemy mianowicie roverek ciężko pali albo tylko na hol. Zmierzyłem ciśnienie na cylindrach okazało się że na pierwszym od rozrządu jest 7bar na 2 8bar na 3 7 bar i na 4 7bar. Po odpaleniu autka na hol autko równo chodzi nie przebiera gdy już załapie temperatury to na ciepłym silniku odpali ale z gazem w podłogę i po chwili kręcenia. Podczas jazdy nie przerywa. Jak myślicie może to być padnięta głowica?
Ostatnio zmieniony przez Adrian Nie Lut 01, 2015 13:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 01, 2015 12:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 01, 2015 13:44   

Przestawiony rozrząd ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
jestespowalony 



Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Głogów



Wysłany: Nie Lut 01, 2015 18:37   

niestety nie zgadza się wszystko .

[ Dodano: Nie Lut 01, 2015 18:37 ]
jeszcze mało pytanko posiada ktoś zdjęcie ustawionego na fabryke rozrządu rover 200 1.1 44kw 60km??
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 01, 2015 18:42   

poszukaj, tak samo sie ustawia w 1.4 8v
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 01, 2015 19:05   

Czujnik temperatury ECU ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
jestespowalony 



Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Głogów



Wysłany: Nie Lut 01, 2015 19:05   

znalazłem ale pytanie któe mnie nurtuje to z tego co wyczytałem tu http://www.eddybrown.co.u...iesoverhaul.pdf
górne koło ma być równo z głowicą ?? czy znak ma być nad gniazdem śruby czy patrząc na rozrząd od przodu koło ma być 90 stopni prosto. Ktoś ma może zdjęcie górnego koła jak u siebie ma ustowione ??
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 01, 2015 19:15   

To ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
jestespowalony 



Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Głogów



Wysłany: Pon Lut 02, 2015 21:35   

dzięki bardzo jutro sprawdzę :)

[ Dodano: Pon Lut 02, 2015 21:35 ]
a więc zrzuciłem dziś głowicę okazało sie że głowica ładnie wygląda zawory są powypalane w sęsie na takie mleko ssące nie okopcone. niestety uszczelka jest do wymiany tak czy siak ponieważ waliło olej do wody z tąd mazia na bloku silnika w kanałach wodnych. ale dalej nie wyjaśniło się czemu równomierna słaba kompresja na wszystkich cylindrach. Fakt głowica puszcza na 4 cylindrze ale reszta jest ok co o tym sądzicie ??
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 02, 2015 22:33   

zrób najpierw HGF i dopiero później myśl
 
 
 
jestespowalony 



Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Głogów



Wysłany: Pon Lut 02, 2015 22:44   

HGF?
 
 
komoss 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 227
Skąd: Żory

Rover 25

Wysłany: Pon Lut 02, 2015 22:48   

HGF czyli wymień uszczelke pod głowicą...w tych autach to norma (lubia sie jarać) ja juz 3 razy wymieniałem
 
 
 
poziom1989 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 77



Wysłany: Wto Lut 03, 2015 08:22   

Komoss.
Jakie przebiegi robiłeś pomiędzy wymianami uszczelki pod głowicą ?
 
 
komoss 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 227
Skąd: Żory

Rover 25

Wysłany: Wto Lut 03, 2015 09:31   

Jak kupiłem rovera to miał 110 tys przejechane i żeby cie nie okłamać pierwy HGF robiłem po 30 tyś.Kupiłem wtedy najtańsza uszczelkę i po 25 tys znowu siadła.Kupiłem zamiennik i przejechałem na nim 35 tys i postanowiłem że kupie wreszcie oryginalna i tak dalej na niej jezdże ale ostatnio zauważyłem mała plamke oleju w płynie chłodniczym i niewiem jak długo jeszcze pojeżdże.Obecnie na oryginalnej przejechałem juz 40 tyś.Dodam że bardzo duzo jeżdże.
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 03, 2015 16:53   

komoss, a te wymiany uszczelek robiłeś z planowaniem głowicy i nowymi szpilkami, czy samą uszczelkę wymieniałeś ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
komoss 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 227
Skąd: Żory

Rover 25

Wysłany: Wto Lut 03, 2015 23:11   

No właśnie planowanie i szpilki dawałem ostatni i tylko raz i teraz sie boje że silnik powoli odchodzi a musze przynajniej tym autem pojeździc z 2-3 lata jeszcze bo za duzo do niego wlozylem
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 04, 2015 16:32   

Zmień mechanika, jeśli po jego robocie tak często pada ta uszczelka to widocznie taka naprawa nie jest jego najmocniejszą stroną. (o ile to Jego wina)
Po kolejnym planowaniu może okazać się że głowica jest już do wymiany z powodu wymiaru.
Jak dbać o silnik ?
Nie dopuszczaj do przegrzania silnika.
Nie deptaj powyżej 2500/min. na zimnym.

[ Dodano: Sro Lut 04, 2015 16:32 ]
komoss napisał/a:
ostatnio zauważyłem mała plamke oleju w płynie chłodniczym

W okresie jesienno zimowym na krótkich trasach może być lekki osad w zbiorniczku i wcale nie oznacza to padania uszczelki.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
jestespowalony 



Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 11
Skąd: Głogów



Wysłany: Czw Lut 05, 2015 17:11   

witam ponownie niestety po zawiezieniu silnika okazało się że przez poprzedniego właściciela silnik został przegrzany tak że aż osłona się stopiła od rozrządu i złapało tłoki:( silnik do wymiany. Pytanie czy do wersji rover 200 silnik 1.1 44kw 60km będzie pasował silnik 1.4 8v ??
 
 
sicek1 



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 13



Wysłany: Pon Lut 09, 2015 22:00   Auto nie odpala jak jest powyżej 0 stopni na dworze

Witam, mam rovera 214 SI 97r. i mam takie pytanie, od pewnego czasu nie odpala jeśli temperatura na dworze jest powyżej 0 stopni. Jeśli jest poniżej odpala bez problemu. Trzyma obroty, ma moc- po prostu ideał. Po zagrzaniu się silnika i jego zgaszeniu znowu nie odpala. Do czasu aż silnik całkowicie wystygnie i złapie temperaturę otoczenia, jeśli jest oczywiście poniżej 0 stopni. Zakupiłem używany czujnik położenia wału korbowego wymieniłem ale dalej to samo. Włożyłem też go do zamrażarki żeby bardziej go schłodzić, i szybko zamontowałem i dalej nie odpala. Czytałem też o czujniku wałka rozrządu lenie mogę go znaleźć w tym samochodzie, czy ja go posiadam? Na internecie niby są do kupienia lale szukałem czegoś podobnego pod maską i nic takiego nie ma. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Dodam, że samochód po prostu rzucił palenie od tak, nic nie było wcześniej robione.
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Wto Lut 10, 2015 07:38   

Sprawdź czujnik temp ten co podaje na ECU (dwa kabelki od niego odchodzą) bo chyba w nim problem jeżeli takie rzeczy dzieją się związane z temp silnika
 
 
sicek1 



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 13



Wysłany: Wto Lut 10, 2015 14:07   

Dzieki za sugestie. Dzis sprawdzę czujnik i dam znać czy pomogło.

[ Dodano: Wto Lut 10, 2015 14:07 ]
Ash widzę ze masz ten sam silnik, powiedz mi proszę czy u nas jest czujnik położenia wału korbowego?Moje drugie pytanie czy po odłączenia czujnika temperatury,który sugerujesz sprawdzic, auto powinno odpalić?odpiąłem wtyczkę ale i spróbowałem odpalić ale dalej to samo, nie odpala:(nawet nie chce załapać. juz nie mam pomysłów co to może być. może jeszcze cewkę zobaczę,mam gdzieś dobra w garażu. ale to tez raczej nie to,bo po zagrzaniu tez powinna działać. Moze jest przekaźnik który odcina prace wtrysków, bo zauważyłem ze podczas kręcenia i wypięcia wtrysków nie podaja paliwa. Pompa paliwa działa, paliwo dochodzi do filtra, iskra jest. wiec coś odcina wtryski. Oczywiście rozrusznik kreci żwawo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] odpalanie.
roverx3 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Lis 24, 2021 20:48
roverx3
Brak nowych postów [R200] Odpalanie i obroty
Skwarson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Lut 01, 2011 18:43
Adrian
Brak nowych postów [R200] Odpalanie, immo?
bato8i56 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Gru 09, 2017 18:14
robsson78
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] Odpalanie na ciepłym silniku- problem
barsliw Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Kwi 18, 2008 11:49
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink