Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: 1998
Witam jestem posiadaczem roverka 200 z silnikiem 1.1. Ostatnio zaczęły się problemy mianowicie roverek ciężko pali albo tylko na hol. Zmierzyłem ciśnienie na cylindrach okazało się że na pierwszym od rozrządu jest 7bar na 2 8bar na 3 7 bar i na 4 7bar. Po odpaleniu autka na hol autko równo chodzi nie przebiera gdy już załapie temperatury to na ciepłym silniku odpali ale z gazem w podłogę i po chwili kręcenia. Podczas jazdy nie przerywa. Jak myślicie może to być padnięta głowica?
Ostatnio zmieniony przez Adrian Nie Lut 01, 2015 13:32, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 01, 2015 12:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
znalazłem ale pytanie któe mnie nurtuje to z tego co wyczytałem tu http://www.eddybrown.co.u...iesoverhaul.pdf
górne koło ma być równo z głowicą czy znak ma być nad gniazdem śruby czy patrząc na rozrząd od przodu koło ma być 90 stopni prosto. Ktoś ma może zdjęcie górnego koła jak u siebie ma ustowione
[ Dodano: Pon Lut 02, 2015 21:35 ]
a więc zrzuciłem dziś głowicę okazało sie że głowica ładnie wygląda zawory są powypalane w sęsie na takie mleko ssące nie okopcone. niestety uszczelka jest do wymiany tak czy siak ponieważ waliło olej do wody z tąd mazia na bloku silnika w kanałach wodnych. ale dalej nie wyjaśniło się czemu równomierna słaba kompresja na wszystkich cylindrach. Fakt głowica puszcza na 4 cylindrze ale reszta jest ok co o tym sądzicie
Jak kupiłem rovera to miał 110 tys przejechane i żeby cie nie okłamać pierwy HGF robiłem po 30 tyś.Kupiłem wtedy najtańsza uszczelkę i po 25 tys znowu siadła.Kupiłem zamiennik i przejechałem na nim 35 tys i postanowiłem że kupie wreszcie oryginalna i tak dalej na niej jezdże ale ostatnio zauważyłem mała plamke oleju w płynie chłodniczym i niewiem jak długo jeszcze pojeżdże.Obecnie na oryginalnej przejechałem juz 40 tyś.Dodam że bardzo duzo jeżdże.
No właśnie planowanie i szpilki dawałem ostatni i tylko raz i teraz sie boje że silnik powoli odchodzi a musze przynajniej tym autem pojeździc z 2-3 lata jeszcze bo za duzo do niego wlozylem
Zmień mechanika, jeśli po jego robocie tak często pada ta uszczelka to widocznie taka naprawa nie jest jego najmocniejszą stroną. (o ile to Jego wina)
Po kolejnym planowaniu może okazać się że głowica jest już do wymiany z powodu wymiaru.
Jak dbać o silnik ?
Nie dopuszczaj do przegrzania silnika.
Nie deptaj powyżej 2500/min. na zimnym.
[ Dodano: Sro Lut 04, 2015 16:32 ]
komoss napisał/a:
ostatnio zauważyłem mała plamke oleju w płynie chłodniczym
W okresie jesienno zimowym na krótkich trasach może być lekki osad w zbiorniczku i wcale nie oznacza to padania uszczelki.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
witam ponownie niestety po zawiezieniu silnika okazało się że przez poprzedniego właściciela silnik został przegrzany tak że aż osłona się stopiła od rozrządu i złapało tłoki:( silnik do wymiany. Pytanie czy do wersji rover 200 silnik 1.1 44kw 60km będzie pasował silnik 1.4 8v
Wysłany: Pon Lut 09, 2015 22:00 Auto nie odpala jak jest powyżej 0 stopni na dworze
Witam, mam rovera 214 SI 97r. i mam takie pytanie, od pewnego czasu nie odpala jeśli temperatura na dworze jest powyżej 0 stopni. Jeśli jest poniżej odpala bez problemu. Trzyma obroty, ma moc- po prostu ideał. Po zagrzaniu się silnika i jego zgaszeniu znowu nie odpala. Do czasu aż silnik całkowicie wystygnie i złapie temperaturę otoczenia, jeśli jest oczywiście poniżej 0 stopni. Zakupiłem używany czujnik położenia wału korbowego wymieniłem ale dalej to samo. Włożyłem też go do zamrażarki żeby bardziej go schłodzić, i szybko zamontowałem i dalej nie odpala. Czytałem też o czujniku wałka rozrządu lenie mogę go znaleźć w tym samochodzie, czy ja go posiadam? Na internecie niby są do kupienia lale szukałem czegoś podobnego pod maską i nic takiego nie ma. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Dodam, że samochód po prostu rzucił palenie od tak, nic nie było wcześniej robione.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Wto Lut 10, 2015 07:38
Sprawdź czujnik temp ten co podaje na ECU (dwa kabelki od niego odchodzą) bo chyba w nim problem jeżeli takie rzeczy dzieją się związane z temp silnika
Dzieki za sugestie. Dzis sprawdzę czujnik i dam znać czy pomogło.
[ Dodano: Wto Lut 10, 2015 14:07 ]
Ash widzę ze masz ten sam silnik, powiedz mi proszę czy u nas jest czujnik położenia wału korbowego?Moje drugie pytanie czy po odłączenia czujnika temperatury,który sugerujesz sprawdzic, auto powinno odpalić?odpiąłem wtyczkę ale i spróbowałem odpalić ale dalej to samo, nie odpala:(nawet nie chce załapać. juz nie mam pomysłów co to może być. może jeszcze cewkę zobaczę,mam gdzieś dobra w garażu. ale to tez raczej nie to,bo po zagrzaniu tez powinna działać. Moze jest przekaźnik który odcina prace wtrysków, bo zauważyłem ze podczas kręcenia i wypięcia wtrysków nie podaja paliwa. Pompa paliwa działa, paliwo dochodzi do filtra, iskra jest. wiec coś odcina wtryski. Oczywiście rozrusznik kreci żwawo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum