Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] - Plyn chlodniczy raz max innym razem min albo i mniej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] - Plyn chlodniczy raz max innym razem min albo i mniej
Autor Wiadomość
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sob Lut 21, 2015 22:41   [R75] - Plyn chlodniczy raz max innym razem min albo i mniej
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

hej,

jakis czas temu wymienialem termostat (oryginal) i od tego czasu mam jaja z plynem, czasmi rano jest duuuzo ponizej minimum innym razem miesci sie w granicach min, max, na goracym zawsze jest powyzej max

jak rano odkrecam korek to praktyczne brak cisnienia, co moze byc?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 21, 2015 22:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 21, 2015 22:57   

Płyn przy wzroscie temperatury się rozszerza.
Na gorącym silniku masz ciśnienie w układzie ??

Odkręcasz rano korek na zimnym silniku ?? Jesli tak, to nie wiem czemu sie tam spodziewasz cisnienia ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sob Lut 21, 2015 23:05   

ale skad takie zmiany poziomu plynu? wydaje mi ze ze to nie jest normalne

pamietam ze w poprzednim samochodzie, nawet na zimnym bylo slychac charakterystyczne "syczenie" przy odkrecaniu korka
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Nie Lut 22, 2015 07:18   

R75 napisał/a:
pamietam ze w poprzednim samochodzie, nawet na zimnym bylo slychac charakterystyczne "syczenie" przy odkrecaniu korka

U mnie nawet po dwóch dniach postoju występuje delikatne syknięcie przy odkręcaniu korka świadczące o ciśnieniu i szczelności układu.
 
 
RYCHO35 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 85
Skąd: Tarnowskie Góry



Wysłany: Nie Lut 22, 2015 10:28   Re: [R75] - Plyn chlodniczy raz max innym razem min albo i m

R75 napisał/a:
hej,

jakis czas temu wymienialem termostat (oryginal) i od tego czasu mam jaja z plynem, czasmi rano jest duuuzo ponizej minimum innym razem miesci sie w granicach min, max, na goracym zawsze jest powyzej max

jak rano odkrecam korek to praktyczne brak cisnienia, co moze byc?


Kiedyś mialem podobny objaw (co prawda nie w roverze) ale okazało się że miałem nieszczelność na "dopływie" do pompy cieczy, nieszczelość była na tyle niewielka że nie widziałem jakiś dużych wycieków ale pompa zasysała sporą dawke powietrza, nie wiedziałem co jest grane do momentu jak uszczelka w tym miejscu walnęła na tyle że pojawił się wyraźny wyciek.
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Nie Lut 22, 2015 15:41   

kilka faktow:

- podczas dodawania gazu w srodku gdzies pod licznikami albo na srodkowej konsoli slychac bulgotanie wody (wczesniej czyli przed wymiana termostatu tez tak bylo)

- wlaczylem test 7 na postoju, na wolnych obrotach doszlo gdzies do 93, pozniej krecilem go na 3-4tys temp doszla do 103 i wentylator nie zalaczyl sie, dalej juz nie probowalem

co o tym myslicie?


z plynem tak jak pisalem wczeaniej, bylo min po rozgrzaniu wysoko ponad max, plyn prestone
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Nie Lut 22, 2015 17:09   

R75, jeśli słychać bulgotanie to niemal na pewno masz zapowietrzony układ. Zacznij od porządnego odpowietrzenia a potem szukaj wycieku/miejsca ubytku płynu.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 22, 2015 17:12   

R75 napisał/a:
co o tym myslicie?
zapowietrzony.Płyn był wlewny za szybko.Odpowietrzać,odpowietrzać.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Nie Lut 22, 2015 17:19   

dzieki za porady, nic trzeba jechac do mechanika


update:
sprawdzilem jeszcez raz wentylator, wlaczyl sie przy ok 105-106
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lut 22, 2015 23:51   

HarryVip napisał/a:
U mnie nawet po dwóch dniach postoju występuje delikatne syknięcie przy odkręcaniu korka świadczące o ciśnieniu


Jesteś na 100% pewny ?? a jesli to jest sykniecie wskazujące na zassanie powietrza z zewnątrz czyli podcisnienie ??
Tak naprawadę na ucho to cieżko sprawdzić.
Ja u siebie przy przystawieniu ucha do korka na goracym wyłączonym silniku słyszę jakies ruchy powietrza, ale w którą strone to na 100% nie wiem.
Zawór w korku powinien trzymac okolo 1 bar, jesli przekroczy to sie otwiera i upuszcza, ale potem przy stygnieciu zrobi sie w koncu podcisnienie, wtedy ma za zadanie dopuscic powietrza z zewnątrz, tylko nie wiem i nie sprawdzałem jaka wartosc podcisnienia powoduje zasanie powietrza z zewnątrz(otwarcie sie zaworka).
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
RYCHO35 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 85
Skąd: Tarnowskie Góry



Wysłany: Pon Lut 23, 2015 00:07   

R75,
tak jak chłopaki piszą to najpewniejsza przyczyna Twoich problemów to powietrze w układzie. Wystarczy że lałeś zbyt szybko albo np samochód stał na jakimś pochyłym terenie i potrafi zrobić się korek powietrzny w układzie ale zdarza się też że jest się go trudno pozbyć i w niektórych samochodach jest nawet specjalna prodecura odpowietrzania ( nie wiem czy w r75 też tak jest)
Ja z uporczywym korkiem powietrznym radziłem sobie tak że stawiałem auto w taki sposób żeby wlew cieczy był w najwyższym punkcie i potem ściągałem korek wlewu i ściskałem i puszczałem po kolei węże, widać bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym przy czym powietrze inaczej bąbluje a ruch płynu też daje inne bąble.
kiedyś w renault 19 w ten sposób odpowietrzyłem nagrzewnice bo była nowa a nie grzała i żadne kręcenie odpowietrznikami nie przynosiło rezultatów.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 23, 2015 07:16   

Procedura odpowietrzanie jest opisana na forum
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pon Lut 23, 2015 07:37   

AndrewS napisał/a:
HarryVip napisał/a:
U mnie nawet po dwóch dniach postoju występuje delikatne syknięcie przy odkręcaniu korka świadczące o ciśnieniu


Jesteś na 100% pewny ?? a jesli to jest sykniecie wskazujące na zassanie powietrza z zewnątrz czyli podcisnienie ??

To również wskazuje na szczelność układu. :mrgreen:
AndrewS napisał/a:
Zawór w korku powinien trzymac okolo 1 bar,

Nie około 1, tylko dokładnie 1.4 bara.
AndrewS napisał/a:
ale potem przy stygnieciu zrobi sie w koncu podcisnienie, wtedy ma za zadanie dopuscic powietrza z zewnątrz, tylko nie wiem i nie sprawdzałem jaka wartosc podcisnienia powoduje zasanie powietrza z zewnątrz(otwarcie sie zaworka).

Hmmm.... Interesująca teoria, tylko w takim układzie korek musiał by mieć dwa zawory jednokierunkowe, albo jeden dwukierunkowy z różnymi wartościami ciśnienia, a to już wyższa szkoła jazdy i na pewno nie kosztował by 70 PLN tylko raczej w pobliżu 500. :mrgreen:

[ Dodano: Pon Lut 23, 2015 07:31 ]
Ponadto żeby z 1.4 bara zrobiło się podciśnienie płyn musiał by mieć kosmiczną rozszerzalność / kurczliwość cieplną i w ogromnym zakresie zmieniać objętość, a to raczej niemożliwe.

[ Dodano: Pon Lut 23, 2015 07:37 ]
Właśnie przeprowadziłem eksperyment. Po spryskaniu okolic korka wodą z płynem do mycia naczyń i jego odkręceniu, pojawiły się wyraźne bąbelki powietrza, co niezbicie dowodzi istniejącego w układzie ciśnienia. :mrgreen:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 23, 2015 09:25   

RYCHO35 napisał/a:
potrafi zrobić się korek powietrzny w układzie ale zdarza się też że jest się go trudno pozbyć i w niektórych samochodach jest nawet specjalna prodecura odpowietrzania ( nie wiem czy w r75 też tak jest)
Ja z uporczywym korkiem powietrznym radziłem sobie tak że stawiałem auto w taki sposób żeby wlew cieczy był w najwyższym punkcie i potem ściągałem korek wlewu i ściskałem i puszczałem po kolei węże, widać bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym przy czym powietrze inaczej bąbluje a ruch płynu też daje inne bąble.
kiedyś w renault 19 w ten sposób odpowietrzyłem nagrzewnice bo była nowa a nie grzała i żadne kręcenie odpowietrznikami nie przynosiło rezultatów.
tak, podobnie jest w R 75, trzeba unieść zbiorniczek przy wlewaniu i sciskać węże dla pewności. W R19 nagrzewnica jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i dlatego trudno odpowietrzyć.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 23, 2015 11:38   

HarryVip napisał/a:
Nie około 1, tylko dokładnie 1.4 bara


Ja robiłem testy swojego tylko nie pamietam czy nowego, było cus ponad jeden bar wiec ustalmy 1,2 :-) . Pewnie dokładność maja srednią :-)

HarryVip napisał/a:
Hmmm.... Interesująca teoria, tylko w takim układzie korek musiał by mieć dwa zawory jednokierunkowe, albo jeden dwukierunkowy


Bo ma !! , nie wierzysz to poczytaj na necie, nie wiem jak to fizycznie w naszych wyglada bo nie rozbierałem.

HarryVip napisał/a:
Ponadto żeby z 1.4 bara zrobiło się podciśnienie płyn musiał by mieć kosmiczną rozszerzalność / kurczliwość cieplną i w ogromnym zakresie zmieniać objętość, a to raczej niemożliwe.


To nie tak, gdy zaworek upusci to przeniesie sie ten punkt zero przy którym silnik byl zimny, od punktu tego powiedzmy zerowego atmosferycznego. Układ jest przeciez zamkniety i tego powietrza wypuszczonego w układzie juz niema.
Gdzieś znalazlem wartość - 0,2 bara przy której zaworek dopuszcza.
Musi tak to działać bo przecież zmiany temp. na dworze powoduja zmiany w rozszerzalnosci plynu. U nas sa małe pojemnosci a weźmy takie układy samochodów ciężarowych.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 23, 2015 14:28   

1.4 to jest ciśnienie przy jakim ma się otworzyć zworek przy sprawdzaniu testerem układu chłodzenia, początkowo były korki z 1 bar. W układzie panuje rożne ciśnienie w zależności od temperatury płynu i zmiany jego objętości , nadmiar płynu w silniku przy rozgrzewaniu przepływa górnym przewodem do zbiorniczka wyrównawczego, a przy stygnięciu dolnym wraca do silnika, i tyle.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Znikajacy plyn chlodniczy.
j200 Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Wrz 10, 2015 14:54
sknerko
Brak nowych postów [R75] - Wysprzęglik albo pompa albo Bóg jeden wie
VITZH Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Cze 10, 2013 07:22
VITZH
Brak nowych postów [ R75/MG ZT 1.8 2.0 2.5] Poduszka silnika za 100zł lub mniej
Gusio92 Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Kwi 03, 2021 21:23
jasiugm
Brak nowych postów [R75 1.8] Ciemniejsze, mniej jasne kontrolnki i nie odpala
GrzesiekM Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Wrz 09, 2016 19:15
GrzesiekM
Brak nowych postów [R 75] TC i ABS świecą się razem
domel101 Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Sty 17, 2016 17:45
martinsc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink