Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Sprawa wyglada tak ,ze moj roverek stal nie ruszany przez 3tyg i bateria mi sie rozladowala.nie moglem go otworzyc ani z pilota ani nawet kluczykiem.podlaczylem sie po rozrusznik (dalem mu troche pradu) ,otworzylem i podladowalem aku. Teraz go nie moge odpalic.rozrusznik kreci.nie mam zadnych bledow na wyswietlaczy.prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lip 05, 2011 15:31, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 15, 2011 23:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Mar 16, 2011 12:46
Sprawdzenie pomp - metoda domowa.
Zaopatrz się w słoik i kogoś do pomocy. Zdejmij wężyk paliwowy przed lub za filtrem paliwa i wsadź go do słoika. Druga osoba niech przekręci stacyjkę w pozycję 2 aby uruchomiły się tylko pompy - Nie uruchamiaj silnika. Po przekręceniu kluczyka powinna zacząć lecieć ropa pod dużym ciśnieniem. Jeżeli strumień ropy leci jak woda z kranu lub leci z dużą ilością powietrza (piany) to wina pompy (w baku lub niskiego ciśnienia przy akumulatorze), a jeżeli ciśnienie jest duże (trudno przytrzymać strumień palcem) to trzeba szukać przyczyn nieodpalania gdzie indziej.
Pompa przy akumulatorze powinna wydawać przez ok. 30s delikatny szum, tak samo jak pompa w baku którą najlepiej słychać podnosząc siedzisko tylnej kanapy. Jeżeli pompa niskiego ciśnienia przy akumulatorze nie wydaje żadnych odgłosów należny sprawdzić czy dochodzi do niej napięcie i/lub uderzyć (z wyczuciem) w nią czymś ciężkim aby wymusić pracę. Typowym objawem uszkodzonej pompy w zbiorniku paliwa jest problem z uruchomieniem silnika jeżeli stan paliwa w baku jest poniżej 1/4.
Możesz również "zaholować" auto do warsztatu, aby tam profesjonalnie sprawdzili jakie ciśnienie idzie z pomp na pompę CR. Proponuję jednak sprawdzić samemu aby nie pakować się w niepotrzebne koszta.
Wysłany: Wto Lip 05, 2011 13:49 [R75] Problem z ciśnieniem paliwa.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam. Od dłuższego czasu mam problem z moim Roverkiem . Jakieś pół roku temu samochód gasł ( zdażało się to podczas jazdy , ale poza gaśnięciem nie było innych objaw ) . Był u 3 mechaników i wymienione było już chyba wszystko co można było zrobić a jest jeszcze gorzej niż było gdyż teraz samochód nie ma mocy , na luzie po wciśnięciu gazu do dechy dochodzi tylko do 3000 obrotów i dalej nic. Wymieniony był już regulator ciśnienia , 2 czy 3 pompy a ostatnio wtryski były regenerowane. Dzisiaj podłączony był pod komputer i wyskoczył błąd z ciśnieniem paliwa. Nie wiem co mam teraz zrobić . Dodatkowo po przekręceniu zapłonu włącza się ta pompka pod maską i głośno wyje a wyłącza się dopiero po jakiś 2 minutach a wg mnie powinna chodzić co najwyżej kilka sekund. Po regeneracji wtrysków wydaje mi się że dodatkowo pogorszyłą się kultura pracy silnika ( chyba zmienił trochę swój dźwięk i przenosi wibracje na kierownicę a wcześniej tego nie było ) . POMÓŻCIE !!!!
po przekręceniu zapłonu włącza się ta pompka pod maską i głośno wyje a wyłącza się dopiero po jakiś 2 minutach a wg mnie powinna chodzić co najwyżej kilka sekund.
wg Ciebie, a wg mnie pompka powinna chodzić około 30sekund, poza tym jeśli przy zapłonie się załącza to znaczy, że chodzi i nie ma tu co szukać.
Wymieniałeś pompę paliwa w baku?
Damian92 napisał/a:
przenosi wibracje na kierownicę a wcześniej tego nie było
poduszka silnika
[ Dodano: Wto Lip 05, 2011 16:10 ]
możesz się też pokusić o wymianę filtra paliwa przede wszystkim, a także filtra powietrza
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Lip 05, 2011 15:27
Damian92 napisał/a:
na luzie po wciśnięciu gazu do dechy dochodzi tylko do 3000 obrotów i dalej nic.
100% pompa paliwa. Kolega merf3 miał tak samo.
Damian92 napisał/a:
Nie wiem co mam teraz zrobić
Wymienić pompkę na nowa. Na allegro 170zł.
Zrób tak. Uruchom auta. Niech ktoś siądzie do środka i wciska gaz do oporu, a Ty w tym momencie walnij czymś mocno w pompkę obok akumulatora. Obroty powinny podnieść się.
Panowie, 2 raz zdarzyło się tak że auto nie odpaliło i trzeba było kilka razy próbować w baku miałem faktycznie może z 15l po za tym troszkę falują mi obroty na postoju - czyli co pompka w baku czy przy akumulatorze??
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 09:58
a pamiętasz kod błędu jaki wyskoczył po podłączeniu do komputera??może poprostu czujnik na listwie cr?uniwersalne komputerki czasem przekłamują opis błędu,mi kiedyś ten czujnik sie posypał i miałem takie obiawy jak Ty opisujesz bo przeszedł w tryb awaryjny
[ Dodano: Nie Sie 07, 2011 10:58 ]
ups sorry odniosłem sie do wypowiedzi Damiana92
Na 90% jestem pewny ze mam padnieta pompe w baku. Lecz dla 100 % pewnosci chcialbym zapytac, podłączajac pompe na krótko, do których pinów mam przyłożyc kable. Drugą rzeczą jest wtyczka która wchodzi do pompy, sprawdzalem to próbówką czy jest w niej napiecie lecz 0 reakcji. Mozliwe ze tego nie da sie sprawdzic. Wiem tez ze pod schowkiem jest przekaznik do pomp, czy on jest wspolny dla obu pomp ?
Witam-"podpinany"
U mnie 1 dzień po wymianie filtra paliwa i pompki paliwa przy aku zrobiło sie podobnie. PH Jowi włożył mi pompkę od BMW. Sprawdzałem czujnik cisnienia powietrza poprzez odpięcie - nic. Odłączyłem wtyczkę od czujnika cisnienia paliwa z podstawy filtra paliwa, moc wróciła tzn. chyba komputer nie blokuje turbiny uruchamia się abe po energiczniejszym wciśnięciu gazu silnik gaśnie jakby miał male ciśnienie paliwa. Sprawdziłem poprzez podmiankę sprawność czujnika ciśnienia paliwa - to nie to. Obroty silnika dochodza do ~2600-2700/min i tyle.
Zauważyłem również wydłużenie uruchamiania silnika o 1-2 sekundy.
Pompa w zbiorniku? Pompa przy aku? czujnik na listwie cr?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lis 28, 2012 19:01
ja bym obstawiał czujnik na listwie (miałem uwalony i podobne objawy czyli muł i wolno sie wkręcał z racji przechodzenia w tryb awaryjny) ale nie jestem zwolennikiem rozkręcania i podmieniania jeśli jest w pobliżu komputer który czasem może zaoszczędzić dużo nerwów i kasy
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Witam mam roverka 2.0 V6 od jakiegos czasu mam problem z odpalaniem a jak jade tpo raz mam moc a raz nie i tak przez caly czas ...Czytam i czytam i nic nie widze zeby ktos tak mial .... Jest chwilami tak ze jade na 3 biegu normalnie a zaraz na tym samym biegu zero mocy help !
Aha w katalizatorze mi wszystko chalasuje ... to może być powód ?>
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum