Wysłany: Nie Mar 01, 2015 13:36 [220SDi] Nie działa nawiew.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam.
Dzisiaj jeździłem troche po pracy a gdy już wracałem nagle przestał działać nawiew na każdym 1,2,3,4.
Który bezpiecznik pod kierownicą albo silnikiem odpowiada za to?
Przypomnę, że ostatnio robiony został jeden z bezpieczników tzn nie działało podświetlenie tablicy i deski rozdzielczej, ale po prostu kable robiły zwarcie i problem został wyeliminowany.
Czy bezpiecznik sam z siebie może nie działać nagle? Ogólnie cały dzień działał bo na dworze zimno to wiadomo, że w samochodzie musi być ciepło.
[ Dodano: Nie Mar 01, 2015 13:36 ]
To nie wina bezpieczników. Rano gdy jadę do pracy wszystko działa, potem już nie. Odpale samochód i dopiero po 2 minutach się włącza.
Dodam, że obecnie 1 i 2 bieg nie działają, ale o tym wiedziałem wcześniej, a 3 i 4 normalnie.
Jest to irytujące zwłaszcza zimą gdzie szyby szybko parują, a na dworze zimno.
Czytałem, że to przyczyna szczotek.
Pytanie czy samemu nie mając zbytnio pojęcia na ten temat zabrać się za to czy po prostu jechać do elektromechanika.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 01, 2015 13:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdź rezystory dmuchawy. To przez niego nie masz 1 i 2 biegu.
Mało ale prawdopodobne, że coś ze szczotkami w wentylatorze.
Sam zabierz się do roboty. Nie płać kroci za coś, co możesz zrobić sam.
Rezystor dmuchawy znajduje się za schowkiem, który musisz zdemontować. Złapany od spodu na dwie śruby z sześciokątnym łbem 8.
Rozwiązanie z rezystorami 10W jest tylko doraźnie. Mi 15W się przepaliły. Teraz jadą 50W i oryginalny rezystor dmuchawy do r25, MG ZR.
U Ciebie przepalony drut oporowy po prostu skręć kombinerkami. Ostrożnie, żeby nie połamać bardziej. Na jakiś czas wystarczy. I nie przejmuj się, że sprężynka z drutu się rozciągnie. Na koniec jakoś ją uformujesz.
Powodem mogą też być:
- lużna kostka łączeniowa przy rezystorach - poprawić styki i szprej 'kontakt'
- pokrętło nawiewu nie łączy - bardzo rzadko, jeśli tak to trzeba rozebrać i przeczyścić
- szczotki wentylatora - jeszcze rzadziej, wymiana szczotek lub wentylatora.
Dziekuje za odpowied. Odnosnie 1 i 2 biegu to wiem ze to rezystory. A czy odpowiedz dotyczy tez tego ze nawiew dziala teraz co jakis czas. To wszystko od rezystorow? Wiem ze musze zaczac sam bo z najmniejsza usterka bede jezdzil i wydawal kupe kasy. Jutro z rana zaczne od wymontowania scschowka. Ale gdzie znajde przyczyne ze co jakis czas dziala. Moze to styku albo przekaźnikami? Moge prosic o instrukcje albo poradnik bo w tym temacie jestem nowy.
Może nie zwierać na stykach. Zaśniedziałe po nagrzaniu się kabiny mogą dopiero przewodzić. Interpretacja raczej wolna Możesz jednak mieć problem ze szczotkami.
Musisz zacząć od rezystorów, bo jest najłatwiej. Jak to nie pomoże to trzeba dalej sprawdzać.
Po uruchomieniu dmuchawy uderz porządnie w okolice schowka. Jak ruszy to albo styki albo szczotki. Kolejno eliminuj.
Na 1 i 2 bieg i tak chce kupic zmiennik zrobiony za 15zl. Odkręć schowek i zobacze, moze dmuchawa jest zawaloną od trudu i liści. Styku i przekaźnikami popryskac wd40?
WD-40 możesz ale niewiele pomoże. Jak dobrze nie odparuje to może dojść do zwarcia. Lepiej już styki przeczyść papierem ściernym albo szczoteczką z metalowym włosiem albo od biedy płaskim śrubokrętem. Po prostu popraw kontakt w dowolny sposób.
Dmuchawę podobno trudno wydostać - sporo rozbierania więc oby nie były to szczotki.
Ok. To jutro napisze o efektch. Jak cos to moze uda mi sie zdjecia zrobic. Czy cos jeszce prócz w/w rzeczy przyjrzeć? Trudno montują sie ta skrzynką z rezystorami jakbym kupił na internecie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum