Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4] Nierozbieralny silnik krokowy?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4] Nierozbieralny silnik krokowy?
Autor Wiadomość
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 07:09   [R25 1.4] Nierozbieralny silnik krokowy?

W ciągu ostatniego tygodnia dwa razy zdarzyło mi się, że po uruchomieniu silnika po ok. minucie normalnej pracy zaczynał on szarpać i krztusić się na biegu jałowym. Jazda była niemożliwa, dopiero gdy silnik się nagrzał, wszystko wracało do normy. Przeprowadziłem reset krokowca, odłączyłem też na godzinę akumulator aby zresetować komputer, sprawdziłem czujnik temperatury płynu chłodzącego (jest ok.) Świece wymieniałem 11tys. km temu (zwykłe Iskry, żadne tam platynki). Na dniach zamierzam wymienić filtr paliwa (kupiłem już z pół roku temu). Chciałem też (a może przede wszystkim) przeczyścić sam silnik krokowy ale... widzę iż różni się od tego który przedstawiany był na zdjęciach na forum - w Haynes'ie podane są zdjęcia 2 rodzajów (do Rave'a nie zaglądałem).

Tak wygląda ten rozbieralny



A tak mój



Czy rzeczywiście nei ma możłiwośći aby go rozebrać? Czy jest zamienny ze "starym"? Kupować nowy? Widzę, że nowa wersja jest znacznie tańsza od starszej...

EDIT: Po włączeniu zapłonu krokowiec dość długo chrobocze (nie zawsze). Czasami też dzieje się tak po jego wyłączeniu (może dzieje się ak zawsze, ale ja mogę usłyszeć to tylko w garażu).
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 07:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 09:42   

mi to wygląda na nierozbieralny sprzęt... więc chyba tylko wymiana.. :???:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 14:17   

PTE napisał/a:
Czy jest zamienny ze "starym"?

raczej na to nie wygląda...
chyba wtyczka nie podejdzie, zresztą ten stary ma więcej pinów :hmm:
mocowanie na "oko" też sie chyba rózni
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 07:28   

Wczoraj wymieniłem filtr paliwa. Bez zmian. Dziś zamówiłem nowy silnik krokowy. Koszt: 178zł.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 15:54   

PTE napisał/a:
Tak wygląda ten rozbieralny

...i jest nierozbieralny.
Sam się dziwiłem jak widziałem ten silniczek w aucie Intruza na jednym ze spotów krakowskich.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 21:33   

PTE napisał/a:
Dziś zamówiłem nowy silnik krokowy. Koszt: 178zł.


czy numery na silniczku krokowym muszą sie zgadzać z tym co mam obecnie w silniku a tym co mam zamiar kupić?
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 08:51   

Ciufcia napisał/a:
czy numery na silniczku krokowym muszą sie zgadzać z tym co mam obecnie w silniku a tym co mam zamiar kupić?

zazwyczaj powinny, ale niejednokrotnie producenci części zamiennych zmieniają z różnych względów numeracje podając odpowiednie dane dla nowych "zamienników" ... każdy średnio wykwalifikowany sprzedawca będzie potrafił odnaleźć Ci prawidłowy numer zamiennika ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
mpg 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Sie 02, 2008 13:48   

U mnie jest taki silniczek jak na pierwszym zdjęciu. Postanowiłem go dziś przeczyścić -- bardziej z ciekawości niż z konieczności. Oczywiście okazało się, że nie da się go rozebrać. Po wykręceniu podłączyłem go z powrotem, położyłem na silniku i włączyłem zapłon, żeby popatrzeć jak chodzi. Za drugim włączeniem elementy zaworu tzn. trzpień z główką, sprężyna, plastikowa tulejka i być może coś jeszcze wystrzeliły gdzieś w pi... Zdawało mi się, że słyszałem jak coś uderza w metalową bramę znajdującą się 1,5 metra przed samochodem... Trzpień i sprężynę znalazłem pod samochodem, a tulejki szukałem pół godziny i nie znalazłem. Tak więc przeczyściłem, co się dało i zmontowałem wszystko z powrotem bez tulejki. Wszystko chodzi w porządku. Wydaje mi się, że pełni ona tylko rolę osłaniającą przed brudem, ale sądząc po ilości sadzy jaka się na niej znajdowała, chyba nie wyjdzie to silniczkowi na dobre na dłuższą metę?
_________________
Pozdrawiam, Marcin
był: 216Si '97 Tahiti Blue
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Mar 02, 2015 20:53   

Wybaczcie wykopaliska ale mam krokowy jak na zdjęciu



Czy to ten nierozbieralny, bo linki zdjęć w pierwszym poście wygasły? Chciałem go wyczyścić ale poległem. Autko mi gaśnie jak puszczę z gazu... Za nisko spadają obroty - czasem podniesie się do ok 800-900 ale już co raz rzadziej.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 02, 2015 21:07   

to łon
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Mar 02, 2015 22:20   

Ło jezus! Do pracy aftobusem ca bydzie jechać :/
Dzięki sTERYD.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
mooker 




Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 25
Skąd: Rzeszów-Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Mar 03, 2015 13:24   

Mojemu pomogła całonocna kąpiel w ropie, rano podpiąłem go pod kostkę (cały czas był w puszeczce z ropą) i kilka razy włączałem i wyłączałem zapłon, tak żeby trzpień krokowca trochę się rozruszał. Po wszystkim owinąłem go w grubszą szmatkę, kilka szybkich obrotów tak żeby siła odśrodkowa wyrzuciła resztki ropy ze środka. Całość skręciłem i do dziś bezproblemowo śmiga :-)
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 04, 2015 21:43   

Zalałem go benzyną ekstrakcyjną i trochę pomogło. Do czasu aż dotrze sprawna używka może nie będzie problemów.
Kiedy będzie już drugi, stary spróbuję rozebrać. I tak idzie na straty.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2015 21:43 ]
Dziś dotarł drugi rzekomo w stanie bdb ale w otworze z uszczelką jest czarny oleisty nalot. Taki sam był w moim uszkodzonym. Czy to jest jakiś lubrykant do plastiku czy jest po prostu brudny?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Mar 04, 2015 22:17   

jest po prostu brudny. cały kanał dolotowy fabrycznie jest czysty i suchy, żeby żaden kurz się nie czepiał.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 04, 2015 22:18   

:ok:
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
zolwio 



Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 18
Skąd: Lubartów

MG ZR

Wysłany: Czw Mar 05, 2015 23:09   

kolego ja mam taki krokowy oddam za 4 pack piwka u mnie podejrzewali krokowy więc go zakupiłem ale po zmianie było to samo okazało się że to co innego więc krokowy został i teraz jeździ ze mną w bagażniku :D
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Mar 05, 2015 23:21   

Troszkę za późno się kolega odezwał, bo kupiłem za 35 zł i dziś zamontowałem.
Umazany jak mój stary ale działa. Nie czyściłem go, bo wydaje mi się, że ta maź to jakieś smarowidło do plastiku.
Stary wyczyszczony benzyną wieszał się :/ ale jeszcze zaleję go na noc, psiknę silikonem i może ożyje i będzie zapas. Próby rozbierania kończą się na pękaniu plastiku. Jest na pewno gumowa uszczelka ale wyjść nie chce przekręcić się też. Szkoda mi go ubijać na amen, żeby tylko się dowiedzieć.
Delikatnie falują mi obroty na zimnym jałowym i znów coś będzie trzeba wymienić :/
 
 
pino1309 




Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 30
Skąd: Den Haag



Wysłany: Pon Mar 23, 2015 15:14   

Ten krokowiec jest jak najbardziej rozbieralny. Jest na zatrzaskach. Skoro go poskładali to ja musiałem go rozłożyć.
Ja niestety polamalem trochę obudowę, ale już wiem, ze da radę go rozłożyć a obudowa posklejana na kropelke i śmiga :mrgreen:
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Mar 23, 2015 16:23   

To rozwiń trochę gdzie są te zatrzaski. Jakiego typu, jak się do tego dobrać itp. Ja też połamałem odrobinę ale ani drgnie.
 
 
pino1309 




Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 30
Skąd: Den Haag



Wysłany: Pon Mar 23, 2015 17:58   

Za godzinkę pójdę do auta, to porobię trochę zdjęć co i jak. Sam się zdziwiłem, że idzie to rozebrać i może znajdę jakiś sposób bez łamania tego. Na jaki hosting najlepiej uploadować zdjęcia, żeby trochę były dostępne ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214i, silnik 1.4, 8v, typ: XW] - silnik krokowy
orson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Kwi 12, 2008 10:40
Abby
Brak nowych postów [R25 1,4 16V] Silnik krokowy
MrFrog Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Cze 16, 2009 20:38
sTERYD
Brak nowych postów [R25] Silnik krokowy
Jak wyczyścić i zdemontować
firefighter Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Sty 29, 2009 14:24
sTERYD
Brak nowych postów [R214 Si 97r] Silnik krokowy
RadekAniol Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Wrz 10, 2007 09:18
R-200
Brak nowych postów [MG ZR160] silnik krokowy
scorpion Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Lut 21, 2012 21:00
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink