Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] - Tarcze Indiglo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] - Tarcze Indiglo
Autor Wiadomość
krzychunh 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 112
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Mar 03, 2015 01:01   [MG ZR 160] - Tarcze Indiglo
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Czy ktoś miał z Was do czynienia z Tarczami Indiglo co sądzicie na temat tych tarcz? -

Tarcze Indiglo
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 03, 2015 01:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Mar 03, 2015 21:28   

Mnie się podobają.
Kolega Slax wykonał sam bardzo podobne. Więcej roboty ale satysfakcja bezcenna.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
krzychunh 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 112
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Mar 03, 2015 23:24   

właśnie zamówiłem ;) , jak założe zamieszcze zdjęcie. Tylko czy problem jest z przełożeniem wskaźnika tak aby nie uszkodzić ?
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 04, 2015 07:59   

krzychunh napisał/a:
Tylko czy problem jest z przełożeniem wskaźnika tak aby nie uszkodzić ?
Jest problem i to nie mały, bo wskazówki piekielnie ciężko wychodzą, a i ułamać ośkę bardzo łatwo, do tego później musisz "skalibrować" zegary żeby mieć prawidłowe odczyty
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
krzychunh 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 112
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 04, 2015 10:53   

możesz mnie poinstruować w jaki sposób skalibrować prędkościomierz?
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 04, 2015 11:06   

Prędkościomierz wg. GPS, ale resztę tez trzeba ustawić ;P Na stronie klubowej jest art, o wymienie wskazówek w eR600, jest tes dokładnie opisane jak skalibrować każdy z wskaźników.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2015 11:06 ]
Jak już bedziesz wskazówki wyjmował to wrzuć od razu podświetlane z innego samochodu, bo IMHO efektu nie bedzie na seryjnych wskazówkach.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
krzychunh 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 112
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 04, 2015 12:17   

Zastanawiam się czy te wskazówki podejdą, zakupiłem również Angielską wersje licznika aby pobawić się w demontaż przed przystąpieniem do wymiany tarcz.

Na początek wyciągnę stopery spod wskazówek i sprawdzę czy wskazówka nie zacznie się obracać lub nie opadnie, w celu późniejszej kalibracji.

 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 04, 2015 14:15   

Po to są właśnie stopery, będzie się obracać w kółko. Jak wyciągniesz wskazówki to kalibracja jest nie nieunikniona, ja w eR600 chyba ze 2 tygodnie jeździłem z zegarami bez szybki i korygowałem wskazania tak długo aż licznik zaczął wskazywać dobrze.

Co do wskazówek które pokazałeś to najpewniej będą ok, jedyne co może nie pasować to otwór pod ośkę napędu, ale z tym sobie łatwo poradzisz.

Co do samego Indiglo, to IMHO dużo ładniejszy efekt można uzyskać podświetlając tarcze białymi ladami, i do tego ładny kolorek wskazówek i to wystarcza w zupełności, nie gryzie oczu, jest czytelne i ładnie wygląda. a i podświetlenie tarcz i wskazówek zrobił byś za 50zł, Ale co kto lubi.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 04, 2015 15:23   

Albo generator kupić sobie fali prostokątnej to jeździć nie trzeba tylko można zegary na stole kalibrować :) takie cacko 25zl :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
krzychunh 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 112
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 04, 2015 15:59   

tylko jak do tego się zabrać i jak takiego generatora użyć ? :)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sro Mar 11, 2015 22:41   

Slax nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
Sugerujesz że po wyciągnięciu blokady wskazówki zaczną się obracać w lewo i nie zatrzymają się od razu na punkcie "6" wg. skali zegara ?
Jeśli tak jest to jak wyciągniesz wskazówki to same ośki też się zaczną obracać, chyba że czegoś nie ogarniam.

krzychunh potrzebny ci taki warsztatowy/labolatoryjny. Chodzi o to żeby ściągnąć charakterystykę przed rozebraniem wskaźnika zmieniając płynnie częstotliwość, następnie jak wiemy jakie wartości odpowiadają odpowiednim obrotom to ustawiamy zadaną wartość na generatorze i ustawiamy odpowiednio wskazówkę.
 
 
krzychunh 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 112
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Mar 29, 2015 14:45   

W końcu miałem czas aby zacząć działać w kierunku zmiany tarcz a oto wstępny efekt, spod wskazówek bije światło gdyż nie są dociśnięte, czas na kalibracje oraz zmiane podświetlenia licznika z pomarańczowego na niebieski

Filmik Youtube
 
 
 
maxwell96 




Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 81

Rover 25

Wysłany: Nie Mar 29, 2015 14:50   

Fajnie to wygląda, może kiedyś się skuszę żeby coś takiego u siebie zamontować :-)
 
 
krzychunh 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 112
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Mar 29, 2015 21:58   

1. Do podświetlenia wskazówek użyłem diod led 12V (kupić pasek led nie powleczony silikonem)
- w tarczach oryg od każdego otworku na wskazówkę wycinamy/wypalamy otworek na diode LED tak aby oba otworki były połączone. Ogólnie aby wskazówka chodziła luźno a obok można wcisnąć diode LED z paska.
- z paska metrowego wycinamy odcinek 3 diod z rezystorem w sumie 4 sztuki (oznaczone są odcinki)
- z każdego paska odprowadzamy po dwa kabelki (lutujemy je oczywiście) bierzemy pod uwagę oczywiście biegunowość
- rozmieszczamy paski tak by nie przeszkadzały i nie zawadzały o pozostałe elementy
- kabelki łączymy w szereg tak aby można było odprowadzić jeden kabelek z zasilaniem "+" oraz "-"

2. W tarczach Indiglo (w zalezności jak rozmieściliście wycieliście / wypaliliście otworki) [u mnie otwór na diodę led zrobiłem u góry] więc od góry nad otworami Prędkościomierza i Obrotomierza wybiłem wybijakiem dodatkowy otwór "czyli 8 tak aby były widoczne diody rzucały światło pod wskazówkę"
Przykręcamy tarcze.

3. Wskazówki wyciągnąłem z licznika Renault Megane 2, łatwo je się wyciąga oczywiście delikatnie. Od prędkościomierza oraz obrotomierza pasują idealnie.

4. Wszystkie przewody podpinamy pod zasilanie. (Zasilanie do diod odprowadzamy od układu z Tarcz Indigo zabezpieczy nam przed spaleniem diod

5. Zasilanie pobieramy od żarówki PAMIĘTAJ O BIEGUNOWOŚCI "+" / "-"
 
 
 
RYCHO35 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 85
Skąd: Tarnowskie Góry



Wysłany: Nie Mar 29, 2015 22:26   

bardzo fajnie to wygląda, kiedyś widziałem to w lagunie1 i naprawde robiło wrażenie, w swojej lagunie też miałem plan to zamontować no ale się sprzedała i jest roverek :wink:
 
 
krzychunh 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 112
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Mar 29, 2015 22:36   

Montaż ogólnie jest prosty ale jak się to robi pierwszy raz to szkoda nerwów. Ale człowiek uczy się na błędach ;) . Poprawa wskaźnika temperatury i paliwa, oraz zmiana podświetlenia przejechanych km
 
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 22:25   

I jak tam efekt końcowy? Mógłbyś zaprezentować całość zegarów?
Dzięki
_________________
MagicRover
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ R25 ] przednie tarcze
Drwal85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lip 04, 2013 14:16
leszczu
Brak nowych postów [Tarcze wentylowane w 220 SDI]
mariush636 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Maj 03, 2009 16:52
sTERYD
Brak nowych postów [R214si] Tarcze
crezykrk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Sty 12, 2009 18:54
Gość
Brak nowych postów [25] Tarcze i Klocki
slony7 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Gru 15, 2011 11:25
bolek
Brak nowych postów [220 '97 2.0 D] Tarcze i klocki
matlacz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 35 Wto Sty 27, 2009 11:58
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink