Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Ile kosztują nowe tłoki i gdzie można je kupić?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Ile kosztują nowe tłoki i gdzie można je kupić?
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 04, 2015 23:10   

fredii napisał/a:
A tak dla własnej wiedzy. Jak mam wymienić tłoki?

A napiszę sobie jak to należy po ludzku zrobić, może komuś się przyda.
Przede wszystkim wymienia sie komplet tłok- pierścienie- tuleja, z paroma wyjątkami. Tutaj seria K jest wyjątkiem, ze względu właśnie na duży luz między tłokiem a tuleją (nie wymaga to ścisłego dopasowania tłoka i tulei w związku z tym tłok jak jest wszystko sprawne to potrafi latać stąd mamy zjawisko "pisston rattle"/"piston slap"co nie jest niczym niezwykłym w tych silnikach, to nie Ursus, gdzie dopuszczalny luz między tłokiem a tuleją to 0,05). Sprawia to, że jeśli zajdzie potrzeba wymiany samej tulei, albo samych pierścieni, albo najrzadziej samego tłoka (zazwyczaj kiedy się w nim wypali dziura) to nie powinno być problemów po zmontowaniu pod warunkiem, że pozostałe elementy nie wykazują śladów zużycia (z wyjątkiem pierścieni, bo to raczej nie zostawia się nigdy starych).
Zazwyczaj stopy korbowodów rozpina się po zdjęciu głowicy, ale nasza kochana K seria jest trochę wyjątkowa. Najczęściej się to robi po prostu po zdjęciu miski olejowej, tylko, że dojście do stóp korbowodów niestety wymaga ustawienia wału w dogodnej pozycji dla każdego z cylindrów, żeby dojść do śrub stopy, co w przypadku K serii jest nie dopuszczalne. Dodatkowo w przypadku K serii trochę przeszkadza dolna magistrala olejowa, ale jako takie dojście do śrub jest nawet przy zamontowanej magistrali, więc da się rozkręcić stopy przy założonej głowicy. Przy rozkręcaniu trzeba zaznaczyć na stopach z którego cylindra pochodzą, stopy pasują tylko do swojego korbowodu, więc jest to jak znaczenie korbowodu, ale nie zaszkodzi oznaczyć i górę, żeby mieć pewność. Najwygodniej po zdjęciu paska rozrządu, ale trzeba przy tym uważać, żeby nie zrobić kolizji. Jak już mamy rozkręcone stopy korbowodowe, to tak czy inaczej najlepiej ustawić wał w pozycji wykorbieniami poziomo, wiec w K serii na znak do rozrządu. Można wtedy zdjąć głowicę i nie martwić się o panewki główne. Tłoki wyjmuje się do góry. W tych silnikach wychodzą dość lekko, ponadto są mokre tuleje, więc można bez większych problemów wyciągnąć ręka całość (tłok z tuleją) i w rozkładanie i składanie do kupy bawić się na stole. żeby rozłączyć tłok od korbowodu trzeba wybić sworzeń zabezpieczony dwoma pierścieniami, a, żeby podłączyć tłok do korbowodu trzeba wbić sworzeń na miejsce i zabezpieczyć pierścieniami. panewek z korbowodu bez powodu nie ruszamy, więc tamtej strony nie ma co dotykać i ważne, żeby każdy korbowód trawił na czop na którym chodził dlatego zaznaczamy pozycję na stopach korbowodów.
Jak mamy wszystko gołe to czyścimy ładnie, a potem montujemy, pierścienie na tłok, tłok do tulei (trzeba zacisnąć pierścienie żeby weszły, są specjalne ściskacze, ale równie doby jest pasek blachy i kombinerki) i wklejamy tuleję (można oczywiście najpierw wkleić tuleję, a potem wkładać tłok już na bloku), przy wkładaniu tłoka warto pamiętać o włożeniu go dobrą stroną(w przypadku K serii pomocne są "odciski" zaworów w tłokach). Potem skręcamy stopy korbowodów (oczywiście trzeba posmarować wał pod panewką), a w przypadku K serii warto przed skręceniem stóp założyć głowicę, i odczekać chwile. trochę to wygląda strasznie, generalnie roboty kupa, ale jak się chce to można nawet bez kanału czy nawet porządnego lewarka się na to skusić- nie taki diabeł straszny jak w przedszkolu mówili. Ale nie ma coś się oszukiwać że w jeden dzień się zrobi- pośpiech jest zdecydowanie nie wskazany.

[ Dodano: Sro Lut 04, 2015 23:10 ]
Cytat:
Miał mierzone i coś było nie tak na drugim i trzecim.

pewnie przez uszczelkę pod głowica miał przedmuchy między cylindrami.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 04, 2015 23:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Czw Lut 05, 2015 01:44   

A jak oni zmierzyli cisnienie na 1 wtrysku? I niby co jest przypalone - tlok czy wtryskiwacz. Zrob fotki tych tlokow jezeli mozesz.
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 05, 2015 09:01   

sTERYD
Ja sobie to wydrukowałem i dzisiaj zaniosę mechanikowi. Coś już wspomniał o tym, że ten silnik do roboty jest trochę niewdzięczny gdyż ma tam jakieś tuleje pływające. Zobaczymy, co powie po przeczytaniu Twojej instrukcji.
Coraz bardziej zaczynasz mnie martwić :sad: Teraz do roboty a koło 17 do mechanika. Zobaczę jak zareaguje na tą wypowiedź. Tak mnie zdenerwowałeś tą wypowiedzią, że cała noc nie spałem.

Nie mogę stracić tego samochodu. Za dużo mnie już kosztował. Od tak dla siebie wymieniłem całe zawieszenie, kompletny tłumik, rozrusznik, alternator, dwie chłodnice, wentylatory, lampy przednie, zderzaki i wiele innych rzeczy. Łącznie władowałem w niego jakieś 8-9 tysięcy. On musi mi to dobrze zrobić. Ten samochód na bank musi u mnie zostać aż sam się rozsypie, co może potrwać jeszcze dość długo. Nie ma śladu korozji a tapicerka jest bardzo dobrze zachowana.

zdzichu napisał/a:
A jak oni zmierzyli cisnienie na 1 wtrysku? I niby co jest przypalone - tlok czy wtryskiwacz. Zrob fotki tych tlokow jezeli mozesz.

Jak wtrysk za bardzo leje to zdarza się, że tłok/tłoki są wypalone.
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Czw Lut 05, 2015 10:59   

Owszem. W dieslu. Tu wtryski sa w kolektorze i wtryskuja paliwo w kanal. Nie zapala sie strumien tylko mieszanka jest zasysana, sprezana i zapalana
iskra. Predzej wytopi katalizator.
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 07, 2015 19:19   

O tłokach już nie rozmawiajmy. Mechanik wie, co ma robić i jak. Dzisiaj tak sobie pomyślałem o innej sprawie. Od poniedziałku jest rozłączony akumulator. Czy coś tam się nie zresetuje od immo? Podłączą akumulator i co? Kilka razy przycisk na pilocie i sam się zsynchronizuje czy coś jeszcze trzeba robić? Mogło coś się tam poprzestawiać?
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sob Lut 07, 2015 19:33   

Wystarczy zsynchronizować pilota, reszta jest trwała.
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 07, 2015 19:46   

Dziękuje za szybką odpowiedź :)

Zdjęcie tłoków zrobię we wtorek bądź w środę. Widziałem je na warsztacie w czwartek. Bardzo zjechane po bokach, popękane jakieś pierścienie. Ogólnie stan bardzo kiepski. Gdybym sam tego nie widział to pomyślałbym, że mnie walą po kieszeni. Głowica przyszła z regeneracji. Uszczelka starego typu z czerwonym sylikonem. Reszta uszczelek, nowe szpilki i inne pierdoły. Ogólnie samochód będzie do odbioru wtorek – środa. Zrobię zdjęcie silnika, nagram odgłos pracy. Ocenicie czy wszystko jest dobrze czy jednak przeczucie kolegi sTERYD się sprawdziło
 
 
dudek2006 



Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 15



Wysłany: Sro Lut 25, 2015 13:38   

Czy udalo sie złożyc to autko bo jestem ciekaw zakonczenia czyta powazna wymiana przyniosła efekty :)
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 25, 2015 14:22   

Tak zakończyła się sukcesem. Silnik chodzi dobrze. Oleju ani płynu nie ubywa i nie przybywa. Wychodzą jeszcze brudy z układu chłodzenia i zbiorniczek brudny, ale płyn czyściutki. Samochód się nie grzeje, dobrze łapie temperaturę. Niedługo wymiana oleju i płynu. Miałem zrobić zdjęcia, ale żona wzięła samochód i pojechała w jakąś krótką delegacje na 3 tygodnie. Ja za bardzo nie mam jak jeździć po wypadku, dlatego żonie dałem samochodzik, aby powoli go docierać. Niebawem wraca, więc wrzucę obiecane fotki i dźwięk silnika po remoncie. Tłoki w bagażniku, więc teraz nie mam jak zrobić zdjęcia zjechanych tłoków.
Żona zauważyła natomiast inną rzecz. Silnik chodzi zrywniej, jest mocniejszy i mniej zużywa benzyny.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Mar 05, 2015 15:54   

jesli mozna zapytac ile wyniesl cie remont za wszystko i co wymienione
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 05, 2015 18:48   

Żeby nie skłamać to łącznie wyniosło mnie to 3500 zł.
Na całość składają się;
Tłoki + uszczelniacze
Tuleje
Uszczelka pod głowicę starego typu + inne uszczelki + szpilki i jakiś cholerstwo uszczelniające głowicę
Rura górna do chłodnicy
Olej
Płyn
Planowanie głowicy + docieranie zaworów +sprawdzanie szczelności
Dodatkowo uszczelka wybieraka gdyż coś tam mi po skrzyni olej kapał.
Bagnet metalowy gdyż stary mi pękł.
Robocizna
Tłoki i tuleje po znajomości załatwione gdyż zapłaciłbym dużo więcej. Jeden tłok po normalnej cenie to koszt ponad 300 zł a tuleje jeszcze droższe, więc nie wyrobiłbym z kasą. Obróbka głowicy też, że tak napiszę po znajomości za grosze. Gdyby nie to to koszt byłby nieporównywalnie wyższy.

Zdjęcia dodam w przyszły tygodniu gdyż żona jeszcze nie wróciła :)
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Mar 05, 2015 22:08   

no troszke monety poszlo, ale za to przynajmniej wiesz na czym teraz stoisz ;-)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] ZAWÓR OGRZEWANIA nagrzewnicą gdzie można kupić???
Pavel45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Kwi 01, 2011 08:39
Brt
Brak nowych postów [Rover 45 1.8 bezyna]Gdzie mozna kupic zawieszenie silnika
Zbigniew Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Nie Sty 29, 2012 14:45
Zbigniew
Brak nowych postów [R416] Gdzie można sprawdzić komputer w okolicy Wrocławia?
kariniak Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Kwi 04, 2012 22:17
kariniak
Brak nowych postów [R416] Czujnik TPS - gdzie go kupić
nowy
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Mar 08, 2009 09:21
dawidd
Brak nowych postów [R416] Gdzie kupić używaną głowicę?
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Sie 04, 2008 08:47
kolin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink