Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Migająca lampka oleju - Nierówna praca silnik video
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Migająca lampka oleju - Nierówna praca silnik video
Autor Wiadomość
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

  Wysłany: Pon Mar 09, 2015 17:35   [R75]Migająca lampka oleju - Nierówna praca silnik video
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

Ostatnio wymieniałem linkę gazu, oraz czyściłem/przeszlifowałem trójnik łączący przewody chłodzenia zaraz przy chłodnicy ten z prawej strony
i dolałem może 0.5 l płynu chłodzącego, który wylał mi się przy rozłączaniu/łączeniu tego trójnika. Później wieczorkiem po krótkiej jeździe 30 minut - rozgrzaniu auta lekko się jakby zagotował i nadmiar tego płynu chłodniczego wyparował, od tej pory jak zimny lekko podszarpuje przy zmianie biegów gdy się rozgrzeje nierówno pracuje i zapala/miga lampka "miski olejowej" dołączam filmiki i proszę o pomoc.
Pozdrawiam Krzysztof.
zdjęcię wymienionej łączki
wideo - lampka gaśnie po dodaniu gazu
nierówna praca silnika
Ostatnio zmieniony przez KrzysztofWalia Wto Mar 10, 2015 12:03, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 09, 2015 17:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Mar 09, 2015 19:32   

KrzysztofWalia napisał/a:
]Proszę o pomoc i opinie
kilka przyczyn migania lampki ciśnienia oleju : czujnik uszkodzony , niski poziom oleju , niewłaściwa lepkość oleju, mało drożny filtr oleju , wysoka temperatura silnika , zużyte panewki i pompa oleju. Trzeba zacząć od wymiany oleju z filtrem i zapobiec grzaniu się silnika.Sprawdzić czujnik.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 09, 2015 20:13   

Sporo tego, ale dzięki za opinie, przewertuję jeszcze trochę neta aby doczytać co i jak, np. gdzie znajdę czujnik temp. i jak sprawdzić...
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Mar 09, 2015 21:35   

KrzysztofWalia napisał/a:
zapala/miga lampka "miski olejowej"
żeby nie było nieporozumień to wyjaśnij dokładnie o jaką kontrolkę chodzi, bo ja mam na myśli kontrolkę ciśnienia oleju.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 10, 2015 00:25   

Na chwilę obecną jest to w moim potocznym rozumieniu kontrolka ("miski oleju") związana z olejem, jestem raczej laikiem dlatego w tym poście proszę o pomoc bo wiem że są mądrzejsi, dlatego dołączyłem opis oraz filmiki aby czasem "mój potoczny" język nie siał zamętu w poście i problemie. ...
Ale tak masz rację o tą właśnie kontrolkę chodzi, na filmikach widać jak zapala się na niskich obrotach, a gaśnie po dodaniu gazu, do tego silnik pracuje inaczej i być może komuś to bardzo przybliżyć problem.

[ Dodano: Wto Mar 10, 2015 00:25 ]
Jutro zrobię wymianę filtra wraz z olejem oraz sprawdzę ciśnienie oleju przed i po wymianie ale nie jestem pewien czy to załatwi sprawę nierównej pracy silnika ? co sądzicie ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 10, 2015 09:06   

KrzysztofWalia napisał/a:
na filmikach widać jak zapala się na niskich obrotach,
z Twojego zapisu ich nie otworzysz, dlatego dopytywałem. Popraw. Może być tak , że silnik ma b. niskie obroty, nie pali na wszystkie cylindry i kontrolka też z tego powodu będzie migać bo ciśnienie spada poniżej 0.6 bar. Zobacz w pkt. 7.2 komputera diagnostycznego jakie ma wolne obroty silnik ( 750 +/- 50 ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 10, 2015 11:04   

dzięki bardzo, już sprawdzam puki jest zimny, choć wczoraj ta magia z nim zaczęła się po 30 min. mieszanej jazdy jak się rozgrzał,
do momentu rozgrzania co najwyżej "podszarpnął" przy zmianie biegu.
rozgrzeję go trochę później by sprawdzić temperaturę silnika w komputerze...

edit: Poprawiłem linki które umieściłem wcześniej.
edit: przy temperaturze silnika 60 stopni obroty skaczą w przedziale 780 - 860

edit: Wygląda na to że muszę najpierw rozwiązać problem chłodzenia przy 98 stopniach zaczyna migotać przy 105 stopniach zgasiłem auto, umieszczam dwa filmiki z komputera oraz z pracy silnika.
komputer temp + obroty 7.0, 7.2
praca silnika

1 pytanie : czy jest możliwe aby układ chłodzenia był zapowietrzony i czy odpowietrzać ?

2 pytanie : Przy jakiej temperaturze powinien załączyć się wentylator ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 10, 2015 13:45   

KrzysztofWalia napisał/a:
czy jest możliwe aby układ chłodzenia był zapowietrzony i czy odpowietrzać ?
tak i odpowietrzyć
Cytat:
Przy jakiej temperaturze powinien załączyć się wentylator ?
104 i wyłącza się przy 98 st.C
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 10, 2015 13:57   

no to tragedia... bo wentylator dziś przy 105 nawet nie drgnął, a dłużej wolałem nie czekać, zgasiłem auto.

Jadę dziś do mechanika zrobić całkowitą wymianę rozrządu oraz filtrów i oleju (umówić się na termin)
wymienić pompę wody i termostat ?

jak dobrze naświetlić sprawę mechanikowi ? jak sądzisz... ?

edit: A może od razu niech szlifują silnik i wymieniają uszczelki ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 10, 2015 16:29   

KrzysztofWalia, wszystko w odpowiedniej kolejności żeby nie robić niepotrzebnych rzeczy. Podpiąć tester diagnostyczny ,osłuchać silnik czy panewki OK, sprawdzić czujnik temperatury (z uwagi na niedziałający wentylator ), odpowietrzyć, uzupełnić płyn i obserwować czy nie ubywa, sprawdzić czujnik ciśnienia oleju (mechanik może zmierzyć ciśnienie oleju przy 750 obr/min - 1 bar i przy 2500 - 3.75 bar ), wymienić olej i filtr.

[ Dodano: Wto Mar 10, 2015 16:29 ]
KrzysztofWalia napisał/a:
bo wentylator dziś przy 105 nawet nie drgnął,
może nie ma I biegu (szczotki ? ), czy włącza się przy włączeniu klimy ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 10, 2015 22:12   

SeniorA, Dziś odstawiłem auto do mechanika, miałem do przejechania w sumie 25 km, z dłuuugimi postojami co zjazd .... :/ ....ale niestety mało u mnie rodaków faktycznie mechaników... a w serwisie przekroczyłbym wartość auta....

Mam nadzieję że Rover'ka w dobre ręce dałem. Na dzień dobry "udawałem" bardziej zielonego niż jestem, a dużo się naczytałem przez ostatnie parę dni dużo też pomocy od was, dzięki za to. Gość od razu mi powiedział że może mu nawet do piątku z autkiem zejść gdyż
1. Wymieniam cały rozrząd filtry i olej. już wielki czas.
Same części dostawa kolo 36 h.
Sam stwierdził najpierw wymiana oleju i filtra, potem sprawdzenie czujników i po nitce do kłębka części mogę mu dostarczyć lub zdać się na niego, (wolę sam) i że nie będzie podejmował żadnego większego wydatku bez uzgodnienia ze mną.
Jutro z rana auto ma wjechać na warsztat i mam u niego być kolo 11 lub wcześniej bo diagnostykę będzie robił. I oszacuje wstępne koszty (pracy) (części). Obym tak było dalej.... (odpukam)
Mimo wszystko z góry dziękuję za wszelkie dodatkowe sugestie i informacje, to napewno obniży moje koszty i ew. próby naciągnięcia mnie na zbędne koszty.
Będę informował na bieżąco co i jak, chętnie podzielę się z spostrzeżeniami mojego fachowca.

Pozdrawiam :)


edit. SeniorA wentylator załączał się koło 110/113 stopni a obroty po dokonaniu tej trasy na luzie 350 +-30 to tylko 5 sek. bo zaraz gasł.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Mar 11, 2015 08:39   

KrzysztofWalia napisał/a:
wentylator załączał się koło 110/113
to jest drugi bieg ( 112 > 106), trzeba zrobić I bieg bo on potrzebny jest też dla klimy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 11, 2015 09:38   

Rozumiem że chodzi o wentylator i silnik nim sterujący?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Mar 11, 2015 10:49   

tak, ECM na podstawie czujnika temperatury włącza niskie lub wysokie obroty silniczka wentylatora ( I i II bieg ) , ale widać ,że tu I bieg nie działa . Skoro wentylator ma II i ECM nie włącza go non stop, to znaczy ,że czujnik temp. jest OK.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
KrzysztofWalia 



Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 40

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 11, 2015 14:35   

Dzięki bardzo SeniorA , przewertuję tematy naprawy pierwszego biegu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Nierówna praca silnika
zajaczekrmcf Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Maj 29, 2014 15:32
zajaczekrmcf
Brak nowych postów [R75] Nierówna praca silnika
marcelo0506 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Sie 25, 2008 21:23
marcelo0506
Brak nowych postów [R75 ] Nierówna praca silnika
sylwesterd Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Mar 27, 2008 20:19
sylwesterd
Brak nowych postów [MG ZT] Drgania i nierowna praca
gandi84 Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Lip 26, 2012 18:58
stazaj88
Brak nowych postów [R75] Nierówna praca silnika
marcelo0506 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Paź 04, 2008 20:58
marcelo0506



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink