Opon już szukam - najlepiej gdyby udało mi się znaleźć jakieś używki po jednym lub dwóch sezonach. Na szczęście mam czas w zasadzie do wiosny. Jeśli nic mi się nie rzuci w oko, to wpadną nowe
A tymczasem powoli sobie dłubię w aucie - na razie pierdółki, ale zawsze do przodu Jeszcze tylko lakierowanie jesienią i regeneracja skóry trochę wcześniej i nie będzie się do czego przyczepić
Bagnet - wymieniony
Zaczepy osłony filtra powietrza - pomalowane
Mocowanie pstryczków - pomalowane
Mocowanie wężyka - pomalowane
Mocowanie wspornika maski - wymienione
Osłona rozrządu - wymieniona
Wycieraczka tylna - pomalowana
Podobnie jak pozostałe
Zaślepka reflektora lewego - wymieniona
[ Dodano: Wto Lip 22, 2014 21:42 ]
Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie skóry. Kurde, potrzebna będzie regeneracja, bo miejscami już są dość mocne pęknięcia i nierzadko na szczoteczce i szmatce do wycierania zostawały czerwone ślady lakieru.
Różnica jednak jest dość znacząca. Widać, że poprzedni właściciele i zresztą ja też przez ostatni rok raczej nie dbali przesadnie o skórę. Ja przez czas posiadania auta wyczyściłem ją ściereczkami do skóry może ze 3 razy. Teraz trzeba będzie już dbać na bieżąco, choć obawiam się, że jak tak obficie schodzi mi lakier, konieczna będzie szybka regeneracja.
[ Dodano: Czw Sie 14, 2014 21:33 ]
Ostatnio zauważyłem, że klapka wlewu paliwa trzyma się na jednej zardzewiałej śrubce. Dzisiaj założyłem trzy ładne, nieskorodowane śrubki.
Chciałbym wymienić też śrubki w mocowaniu listwy nad rejestracją na klapie. O ile w mojej ktoś już kiedyś wymienił na zwykłe gwiazdkowe śrubki, tak w dawcy są... trójkątne. Da się gdzieś znaleźć taki wkrętak?
Na razie znalazłem jeden zestaw bitów z trójkątnym końcem, ale wydaje mi się, że u mnie te "skrzydełka" są dodatkowo zakrzywione pod kątem i zwykły prosty wkrętak nie wejdzie...
[ Dodano: Pon Wrz 01, 2014 14:34 ]
Wczoraj do Roverka trafiły brakujące śrubki w boczkach drzwi
Do tego wyczyściłem dość dokładnie wnętrze - plastiki w środku zostały zabezpieczone środkiem do kokpitu. Elementy gumowe i oczywiście oponki środkiem do opon i gum.
Pod maską też poczyściłem wszelkie elementy gumowe i plastikowe. Teraz przymierzam się do zakupu zmywacza przemysłowego, żeby wyczyścić wszelkie elementy zabrudzone olejem.
Jakieś pomysły skąd wziać oryginalne dywaniki gumowe na przód? Obecne są już trochę wytarte, a jednak łatwiej zadbać o czystość gumy niż weluru - tym bardziej, że idzie zima i będzie się wszystko szybciej brudziło...
W planach na najbliższą przyszłość wymiana korka oleju (bo jest porysowany, przez co nie da się go dobrze doczyścić). Następnie wymiana tylnych tarcz hamulcowych i piaskowanie z malowaniem kompletu zacisków, bo po ubiegłorocznym zabiegu (odrdzewiacz + zwykła farba) zaczyna wychodzic rdza spod spodu.
[ Dodano: Wto Mar 24, 2015 00:53 ]
Przed zimą wpadły nowe oponki.
Nokian WR D3, kupione okazyjnie za 730zł komplet - nieużywane, tyle że z końcówki 2013 roku. Gwarancja zaczyna się liczyć 5 lat od sprzedaży, więc mam nadzieję, że trochę na nich pojeżdżę. Tym bardziej, że przez zimę sporadycznie używałem R - zrobiłem na nich póki co jakiś 1000km...
Teraz szukam opon na lato. 205/45/16. Już kupiłem dwie sztuki nieużywane z marca 2012 (czyli nadal 5 lat gwarancji, bo liczy się od daty sprzedaży, ale nie więcej niż 3 lata - na styk łapię się w widełki). Póki co mam 2x Dunlop SP Sport Maxx TT. Problem w tym, że tylko jeden sklep oferuje te opony w cenie prawie 700zł za sztukę. A liczyłem, żeby zamknąć się w 1500zł.
Te dwie co mam kupiłem za 410zł, ale jak tak dalej pójdzie, jako drugie dwie zamontuję Dunlop SP Sport Maxx RT - model niżej, ale za rozsądną cenę - za 750zł da się znaleźć 2014 rocznik.
Dokładnie te dunlopy są zalecane przez producenta. To trochę dziwne, że w RAVE Rover podaje do klasycznej 200-tki tylko rozmiar opon, a do BRMa podaje także model (Dunlop ZR 205/45/16). Jedyne produkowane obecnie ZRy od Dunlopa to Sport Maxxy. Dlatego uparłem się na zamontowanie opon takich, jakie były fabrycznie
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 24, 2015 00:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Mar 24, 2015 09:20
Lysack, przeciez mozesz smialo zamontowac sobie jakies inne ZR, to ze producent polecal dunlop niestety o niczym nie swiadczy poza tym ze dostał od dunlopa jakies zniżki
Chyba widzialem Twojego BRMa wczoraj w Radomiu na pl. Kazimierza Wielkiego bialo czarne naklejki pod tablicami i WRA 4.... , tylko kolor felg mi nie pasowal, bo byly chyba srebrne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum