Wysłany: Sob Mar 28, 2015 03:20 [R75] wibracja przy 1600-1800 obrotow CDT
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
witam, mam wibracje i brzeczenie ktora sie zaczyna przy 1600 tak do 1800 obrotow, szczegolnie kiedy spuszczam z gazu na biegu, niektorzy mowia ze to tapicerka pod dachem, i trzeba reka przycisnac zeby przestalo, , napewno ktos ma to samo, czy znalazl rozwiazanie?
_________________ '99 Rover 75 CDT, manual
Ostatnio zmieniony przez maciejk1980 Nie Gru 06, 2015 23:57, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 28, 2015 03:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Generalnie przyczyny drgań to na ogół chyba poduchy pod silnikiem, tłumik, BCU (drgania spod schowka pasażera). Czasami jeszcze dwumas/koło pasowe, ale dwumas raczej przy ruszaniu, a koło pasowe raczej wali/stuka (chyba) niż buczy. Zależy skąd te wibracje dochodzą.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Mar 28, 2015 11:15
Sprawdź wszystkie poduszki silnika, w szczególności gruszka olejowa obok rozrządu.
Na środku konsoli trzeszczy nawiew, z prawej strony trzeszczy skrzynka bcu za schowkiem, w kierownicy połączenie poduszki z kierownicą, dolne i górne krawędzie radia fabrycznego brzecza, lusterko wsteczne brzeczy
Masakra mam tak samo, czasem kratki nawiewów, czasem coś za schowkiem czasem fotel pasażera a na kostce dziurkowanej wszystkie tapicerki drzwi - wszystkie dobrze zamocowane. Niestety spasowanie jak i jakość wykończenia w naszych R pozostawia wiele do życzenia naprawdę wiele ( możliwe że większosc drgań faktycznie da się usunąć poprzez wymianę tej poduszki olejowej tym bardziej że moja już jest spocona....
[ Dodano: Sob Mar 28, 2015 20:30 ]
NO i zapomniałem o kierownicy która swoimi wibracjami doprowadza mnie do szału
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Mar 28, 2015 22:24
Odkręć poduszkę kierownicy i zobaczysz, że nic nie będzie pukało w kierownicy
A jak znajdziesz elementy, która powodują te drgania po skręceniu daj znać
Ja mam cały środek kiery oklejony taśmą z meszkiem i wytłumiłem o jakieś 40% pukanie
Witam,
a ja myślałem, że to tylko u mnie są takie trzaski. U mnie drgania są na całej desce, a żeby było śmieszniej, to w zależności od obrotów brzęczy albo zegarek, albo kratki nawiewu, albo coś pod szybą , a czasem też coś z tyłu. Doprowadza mnie to do szewskiej pasji, tym bardziej, że radio mi nie działa. Jak będzie trochę cieplej to planuje wszystko rozebrać i coś z tym zrobić.
Kilka miesięcy temu wymieniałem tarcze, docisk i wysprzęglik, mechanik stwierdził, że dwumasa jest OK. Na postoju przy uruchomionym silniku siedząc w fotelu czuję drgania, natomiast podczas jazdy brzęczą różne części deski rozdzielczej. Poduchy zatem sprawdzę.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Mar 29, 2015 23:55
Lesnik985 napisał/a:
Kilka miesięcy temu wymieniałem tarcze, docisk i wysprzęglik, mechanik stwierdził, że dwumasa jest OK. Na postoju przy uruchomionym silniku siedząc w fotelu czuję drgania, natomiast podczas jazdy brzęczą różne części deski rozdzielczej. Poduchy zatem sprawdzę.
ok znalazlem odpowiedz na moj problem, a jest on w dachu okolica lampki do czytania mapy, te brzeczenie i wibracja przy 1600-1800 rpm wydawala by sie jak by pochodzila z pod maski, albo z dolu samochodu, jednak pochodzi ona z dachu, wystarczy reka dopchnac dach w okolicy lampki i burczenie przestaje, ten sam glos mozna zduplikowac pukajac w dach od zewnetrznej strony dachu.
no ja po 2 latach też pozbyłem się brzęczenia otóż pod bcu napchałem gąbki i pomogło cisza. Dodam że BCU w ogóle nie był obruszony siedział sztywno ale jednak podczas jazdy mikrowibracje robią swoje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum