Wysłany: Sro Sty 21, 2015 18:40 [r75] lozysko tyl - kombi i sedan ma to samo?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam
Czy w sedanie i kombi sa te same łożysk tylnych kol?
Na allegro większość łożysk jest z piastą, ale sa tez same łożyska - czy łożysko jest do wyciśnięcia na prasie czy jest ono "zaklepane" na stale ?
Pomijając V8, były tylko dwie wersje piasty z wbudowanym łożyskiem, starsze modele nie miały pierścienia do ABS więc jeśli masz ABS to sprawdź przy zakupie czy dana piasta go ma.
longer86, jest zintegrowane, ale tak jak np w scenicach - tez sprzedają lazysko z tarcza hamulcową za minim 300-350 zl szt, a jednak da sie wymienić tam salo łożysko. No nic rozbiorę i dam znac czy się da czy nie
to co miały ? , we wszystkich R75 jest ten sam system ABS , jest ten sam nr częsci.
chyba masz racje mogło mi się zdawać dlatego że kiedyś jak szukałem piasty jeden ze sprzedawców powiedział o braku kompatybilności z ABS, może dlago, że to była jakaś tańsza opcja, w sklepie też była opcja http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001550
ale ta opcja też jest z pierścieniem magnetycznym ( różnią się materiałem ), rimmerbros nie zaznaczył dodatkowo , że jest z pierścieniem i to Cię wprowadziło w błąd . Nikt nie produkował piast bez pierścienia , bo po co.
Dziś w końcu zabrałem sie za łożysko i niestety nie da sie go wycisnąć, bo po prostu obudowa to piasta i nic tu nie jest wciskane. Mozna by ja przetoczyć u ślusarza tak aby dało sie wcisnąć zwykle łożysko i mieć porządne łożysko za parę złotych, ale tu tez jest problem bo w starym jest pierścień abs którego po wymianie by nie było wiec zabieg rodem z renowek odpada.
Za to łożysko da sie bardzo łatwo rozebrać na części pierwsze. Tak tez zrobiłem, wymyłem i dałem nowy smar - czy pomogło nie wiem bo już mi się nie chciało jeździć, ale znając życie i tek pewnie trzeba będzie to wymienić
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Pią Mar 27, 2015 08:41
Jestem przed wymiana tylnej piasty z łożyskiem. Czy ktoś ma lub miał do czynienia z firmą NTY . Cena przystępna 2 lata gwarancji. Czy lepiej dołożyć do SNR ?
własnie dziś kupiłem i założyłem łożysko CX - polskie. Cena 190zł. Wykonanie na oko OK. Jak będzie z użytkowaniem to sie zobaczy. Stare oryginalne łożysko uszkodziło sie przez wodę która pomimo dekielka wdarła sie do łożyska i uszkodziła to pierwsze łożysko od zewnątrz. Teraz dekielek założyłem na silikon, wiec woda nie wejdzie. Stare i tak długo wytrzymalo bo aż 264 tys
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Pon Mar 30, 2015 19:34
Dziś byłem u mechanika szukać przyczyny huczenia w czasie jazdy. Opony zmienione na letnie i też huczy. Huczy strasznie od 60km/h wzwyż. Na podnośniku nic nie wskazywało na uszkodzenie łożyska. Przód rozpędzony do 100 km/h i nie huczy. Tyłu nie mogliśmy rozpędzić ale w czasie jazdy próbnej mechanik stwierdził że chyba jednak lewy tył do wymiany. Zamówiłem więc piastę NTY , zobaczymy czy trafiliśmy z diagnozą.
Dziś wymieniona piasta w lewym tylnym kole. Diagnoza prawidłowa, wreszcie cisza w autku Piasta NTY - wykonanie ładne , wszystko pięknie pasowało, tylko nigdzie nie mogłem doczytać się kto to produkuje. Żadnych napisów, oznaczeń itp. Na pudełku jedynie naklejka z kodem kreskowym 590.... czyli pakowane w Polsce. Sprzedawca daje gwarancję 24 m-ce . Mam nadzieję że posłuży.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum