Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 V6] Tłoki z V6- potrzebne wymiary
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 V6] Tłoki z V6- potrzebne wymiary
Autor Wiadomość
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Wto Mar 31, 2015 22:45   [R75 V6] Tłoki z V6- potrzebne wymiary
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam wszystkich, mam pare pytań odnośnie tłoków z KV6:

1. Czy tłoki z 2.0 sa takie same jak z 2.5 ? Wiem, że średnica taka sama, interesuje mnie wysokość, bo teoretycznie 2.0 powinien miec wyższe.
2. Czy ma ktoś z was taki tłok(tłoki) na wierzchu i może mi go pomierzyć ? Interesuje mnie przede wszystkim odległość od osi sworznia do szczytu korony tłoka.

Po co mi to ? Tłoki z Vki chce włożyć do K16 w celu maksymalnego doprężenia ;)
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 31, 2015 22:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 10:13   Re: [R75 V6] Tłoki z V6- potrzebne wymiary

zacekpl napisał/a:
1. Czy tłoki z 2.0 sa takie same jak z 2.5 ? Wiem, że średnica taka sama, interesuje mnie wysokość, bo teoretycznie 2.0 powinien miec wyższe.

Jest przynajmniej kilka tematów dotyczących różnic między V6 2.0 a 2.5. Warto poczytać przed założeniem nowego wątku.
zacekpl napisał/a:
2. Czy ma ktoś z was taki tłok(tłoki) na wierzchu

Nie, no jasne. Zawsze przed dłuższym postojem zabieram tłoki do domu. :mrgreen:
Szukajcie a znajdziecie. ;-)
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 10:33   

zacekpl, poczytaj temat Markzo, tam znajdziesz chyba wszystko
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 10:40   

HarryVip napisał/a:
Nie, no jasne. Zawsze przed dłuższym postojem zabieram tłoki do domu. :mrgreen:
Szukajcie a znajdziecie. ;-)


Sorry za OT, ale popłakałem się ze śmiechu :D :rotfl: :rotfl: :rotfl:
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Czubione 



Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 20

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 13:13   

Ja mam na wierzchu z padniętego 2.5 bo drugi silnik składam od podstaw ...
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 19:47   

Ludzie na tym forum, tacy pomocni ;) Jak bym zapytał "Jaki olej do mojego roverka" to byłoby 5 stron odpowiedzi. Są dwa konkretne pytania, jak nie znacie odpowiedzi to nie piszcie "poszukaj se" bo sporo czasu spedziłem przy katalogach porównując numery różnych producentów i nic z tego nie wynika, na forum również nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.

Czubione napisał/a:
Ja mam na wierzchu z padniętego 2.5 bo drugi silnik składam od podstaw ...


Dzieki, akurat Markzo może mi pomierzyć tłoki od 2.5, potrzebuje jeszcze zmierzyć tłok od 2.0.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 06:32   

zacekpl napisał/a:
Ludzie na tym forum, tacy pomocni ;) Jak bym zapytał "Jaki olej do mojego roverka" to byłoby 5 stron odpowiedzi. Są dwa konkretne pytania, jak nie znacie odpowiedzi to nie piszcie "poszukaj se" bo sporo czasu spedziłem przy katalogach porównując numery różnych producentów i nic z tego nie wynika, na forum również nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.

Czubione napisał/a:
Ja mam na wierzchu z padniętego 2.5 bo drugi silnik składam od podstaw ...


Dzieki, akurat Markzo może mi pomierzyć tłoki od 2.5, potrzebuje jeszcze zmierzyć tłok od 2.0.


Rover 75 Tourer (RJ) 2.0 V6 150KM

Informacje:
Nr silnika wg TECDOC: 18238
Dodatkowe informacje:

Wymiar standardowy [STD]
Sworzeń o śr. [mm]: 18
Długość trzpienia [mm]: 52
Numer komponentu: 86139
Ilość: 1
numer produkcyjny: 080294
otwór o śr[mm]: 80
Wielkość kompresji [mm]: 29,1
Długość [m]: 51,4
Luz denka tłoka [mm]: 2,3

Rover 75 (RJ) 2.5 V6 177KM
Informacje:
Nr silnika wg TECDOC: 9492

Dodatkowe informacje:
Wymiar standardowy [STD]
Wielkość kompresji [mm]: 27.350
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm]: 1.200
Długość [mm]: 50.300
Sworzeń o śr. [mm]: 18
Długość trzpienia [mm]: 52,5
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 21:15   

No i konkretna odpowiedź, dzieki ! Tylko co dokładnie oznacza
cin1391 napisał/a:
Wielkość kompresji
?
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Kwi 04, 2015 10:56   

Może chodzi o wysokość tłoka :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 06, 2015 08:01   

AndrewS napisał/a:
oże chodzi o wysokość tłoka


Jest to powiązane z wysokością tłoka. To oznacza przestrzeń pomiędzy tłokiem a cylindrem w momencie GMP :) Im dłuższy jest tłok, tym mniejsza jest ta wartość.

Z parametrów, które napisałem w poprzednim poście, wynika, że tłoki od wersji 2,5 V6 są dłuższe od tych z wersji 2,0 V6 :)

Ale ręki nie dam sobie uciąć, bo zwyczajnie nie mam bladego pojęcia. Znalazłem parametry w sieci i je przeanalizowałem analogicznie do tego, czego dowiedziałem się, gdy własnymi "ręcoma" remontowałem Daewoo Matiza 3 lata temu :D
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pon Kwi 06, 2015 10:19   

cin1391 napisał/a:
Jest to powiązane z wysokością tłoka. To oznacza przestrzeń pomiędzy tłokiem a cylindrem w momencie GMP Im dłuższy jest tłok, tym mniejsza jest ta wartość.



Chyba coś pokręciłeś, albo ja to czytam od złej strony. Wg mnie jest to wysokość od osi sworznia do konca korony tłoka. Po tych wymiarach chyba i tak nic nie wykombinuje i bede musiał kupić tłok z 2.0 i z 2.5 do przymiarek.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Czw Mar 05, 2020 17:07   

Do czego doszedłeś z tymi tłokami ?
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 566
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Czw Mar 05, 2020 21:14   

jakies 5 lat temu do czegos doszedł...Tu raczej trzeba zapytać na PW aktualnych posiadaczy.Niestety Aut jest coraz mniej....
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura: .Rover 75 w kolorku Cev
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pią Mar 06, 2020 07:59   

Kupiłem tłoki, mierzyłem, mam nawet zwymiarowane rysunki techniczne. Doszedłem do wniosku, że aby doprężyć K16 najlepiej jest splanować blok silnika. Tłoki z V-ek są duzo dużo wyższe. W razie czego można kupić tłoki doprężające kute od Wossnera : http://wossner.pl/product.php?id_product=3666.

Mam juz splanowany blok z poskładanym wałem i tłokami, zostało poskładać głowicę ale trzeba przy tym zregenerować mechanizmy VVC bo luz maja spory. A że czasu mam jak na lekarstwo, to silnik stoi pod stołem i czeka na swoją kolej ;)
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Pon Mar 09, 2020 10:24   

A tłoki z KIA bliźniaczego silnika też może wymiarowałeś ? Ja szukam najtańszej opcji wymiany tłoków w 2.5 v6 i jeśli masz tego tłoka wymiary to poproszę.
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pon Mar 09, 2020 22:05   

A nowych nie kupisz ? Do k16 nówki sa dostepne. Podaj maila to podesle
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Pon Mar 09, 2020 23:03   

nowe tylko ta cena x6 tłoków, tulei i pierścieni i inne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] potrzebne czesci 1.8
pawelb198812 Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Lut 12, 2014 21:05
pawelb198812
Brak nowych postów [R75]Części potrzebne do naprawy VIS
sknerko Rover serii 75, MG ZT 30 Pon Sie 05, 2019 11:57
Gusio92
Brak nowych postów [R75] Wymiana poduszki i napinaczy - co potrzebne?
adriantoo Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Lip 06, 2013 18:44
jaskorup
Brak nowych postów [R75]Potrzebne opinie i porady użytkowników Roverka :)
proroverek Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Wrz 23, 2013 12:53
proroverek
Brak nowych postów [R75] Jakie częsci są potrzebne do założenia klimy?????
Jacccek007 Rover serii 75, MG ZT 16 Czw Sie 14, 2014 13:34
pelson91



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink