Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] wymiana rozrzadu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] wymiana rozrzadu
Autor Wiadomość
maldini 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 121

MG ZR

Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 11:14   [MG ZR] wymiana rozrzadu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004

hej,szykuje mi sie wymiana rozrzadu w mg zr 1,4 16v przedlift. jaki rorzad kompletny najlepiej zakupic? jakas konkretna marka? do tego tez pompe wody trzeba? i czy ktos wiec gdzie na slasku ktos to zrobi bez zadnych komplikacji.jakis mechanik dobry? najlepiej chorzow woj.slaskie lub katowice woj.slaskie .pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 11:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 11:35   

Lepiej wymienić pompę od razu bo jak zacznie cieknąc to ta sama robota będzie. Musisz się zorientować czy napinacz masz automatyczny czy manualny? Najlepiej rozkręć obudowę rozrządu, zmierz szerokość paska jeśli będzie 23mm to manual, 26mm automatyczny. Ja mam do zaoferowania komplet rozrządu automatyczny. Pasek dayco, napinacz ruville
http://olx.pl/oferta/nowy...D5-ID93q5t.html
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 12:21   

Jeśli silnik nie był zmieniany (lub np. sama głowica) to powinien być automatyczny - pasek 145 zębów i 26mm szerokości.
Pompę zmienić obowiązkowo.

A co do sugerowania się szerokością paska to można się pomylić, bo w Freelanderze 1.8 mimo manualnego napinacza był pasek 26mm i to samo w każdym VVC. Najprościej ocenić po tym jak wygląda rolka - jeśli jest plastikowa i przykręcona do głowicy na śrubę z łbem sześciokątnym to automatyczny, jeśli metalowa, a śruba to ampul (ledwo widoczny bo jest wewnątrz rolki) to manualny.

Pasek - ja osobiście staram się kupować tylko Gatesa, ale miałem też Contitecha w poprzednim silniku i bez zastrzeżeń. Napinacz manualny to zdaje się wszystko jedno jaki, bo i tak producentem jest Litens tylko różne są pudełka. Pompa wody to polecam SKF (dość droga, ok - 125zł, ale jakościowo bardzo dobra + ma metalowy lakierowany wirnik od strony kontaktu z cieczą), a także Airtex, bo to produkt stosowany na pierwszy montaż.
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 12:58   

Tu chodzi o MG ZR 1.4 16V a nie o FREELANDERA 1.8, ani też nie o VVC, więc nie ma możliwości żeby się pomylić. A kombinowanie żeby zobaczyć jaką śrubą jest przykręcony napinacz zajmie tyle samo roboty co wymiana całego rozrządu.

Co do jakości pasków wszystkie są na jednakowym poziomie. Zależy jak gruba masz sakwę.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 13:12   

ash napisał/a:
Co do jakości pasków wszystkie są na jednakowym poziomie.
są na rynku paski ktorych nie chciałbyś miec u siebie założonych :ok:
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 13:15   

Sprecyzuję, w grę wchodzą paski: GATES, CONTITECH, DAYCO. Innych nie brałem pod uwagę.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 16:45   

ash napisał/a:
Tu chodzi o MG ZR 1.4 16V a nie o FREELANDERA 1.8, ani też nie o VVC, więc nie ma możliwości żeby się pomylić. A kombinowanie żeby zobaczyć jaką śrubą jest przykręcony napinacz zajmie tyle samo roboty co wymiana całego rozrządu.


Pisałem ogólnikowo, bo ktoś potem wejdzie w wątek, przeczyta i potem kupi źle. :)
No rzeczywiście tyle roboty... Zdejmujesz pokrywę i od razu widać jaka śruba, mniej roboty niż mierzenie szerokości paska. A po za tym najpierw patrzymy czy rolka jest plastik czy metal, później ewentualnie dla pewności można sprawdzić śrubę. :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 216 Si' 96] wymiana rozrządu!!!!
jakie części są potrzebne?
Gregor1467 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Sie 18, 2007 18:35
darecki_gb
Brak nowych postów [r25]wymiana rozrządu
regins Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Lut 23, 2011 18:41
plemaster
Brak nowych postów [R25 iDT] wymiana rozrządu
Steff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Sty 13, 2014 17:05
kadzaf
Brak nowych postów [R 200 vi] Wymiana rozrządu...
alax2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Maj 15, 2007 19:30
Brt
Brak nowych postów [R25] 1.4 16v Wymiana Rozrządu
Kocyk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Lut 16, 2012 17:45
maniu48



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink