Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] HGF-Zdjęcie i założenie głowicy-czy dam radę?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] HGF-Zdjęcie i założenie głowicy-czy dam radę?
Autor Wiadomość
robczach 



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 15



  Wysłany: Czw Mar 26, 2015 22:13   [R45] HGF-Zdjęcie i założenie głowicy-czy dam radę?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Dopadł mnie problem HGF (zbiorniczek płynu pusty, na bagnecie bardzo wysoki poziom kawowej mazi, po odkręceniu korka oleju strasznie pufa dymem, brak ciepłego nawiewu wewnątrz, silnik nierówno chodzi). chciałbym sam zdjąć i założyć głowicę po planowaniu, pytanie tylko czy dam radę bo nigdy czegoś takiego nie robiłem...mam w związku z tym kilka pytań, po uzyskaniu odpowiedzi na nie sam ocenię swoje możliwości i czy warto oszczędzić 350zł które chce mechanik.
- koła zębate wałków trzeba zdejmować do planowania?
- po rozpięciu rozrządu można kręcić kołem pasowym lub wypchnąć na luzie samochód z garażu? (gdzieś czytałem że nie można poruszyć wałem korbowym)
- czy wymiana uszczelniaczy zaworów będzie konieczna "bo tak musi być" czy robi się to tylko jak są zużyte zawory? (chodzi mi o jak najbardziej ekonomiczną naprawę ponieważ za jakieś pół roku będę sprzedawał auto)
- no i czy znajdzie się ktoś kto na forum lub inną drogą zechce odpowiedzieć na moje pytania typu czy trzeba zdejmować dolną osłonę rozrządu lub z jakim momentem dokręcić śruby głowicy)

Wiem że jest dużo postów o HGF ale chciałbym zebrać potrzebne dla siebie informacje w jednym temacie...
Ostatnio zmieniony przez robczach Pią Mar 27, 2015 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 26, 2015 22:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Mar 27, 2015 23:05   

robczach napisał/a:
- koła zębate wałków trzeba zdejmować do planowania?

tak, razem z walkami.
Jak nie wyjmiesz wałków, to któreś zawory będą podniesione i nie da się splanować głowicy.
W zależności od tego kto Ci będzie planował może sobie zażyczyć nawet wyjęcia zaworów.
robczach napisał/a:
- po rozpięciu rozrządu można kręcić kołem pasowym lub wypchnąć na luzie samochód z garażu? (gdzieś czytałem że nie można poruszyć wałem korbowym)

Wypychać samochód na luzie możesz ile chcesz, Kręcić wałem przy rozpiętym rozrządzie możesz, ale tylko dopóki nie napotkasz na zawory, czyli nic na siłę. Dopiero po zdjęciu głowicy nie wolno kręcić wałem, bo panewki główne są rozkręcone.
robczach napisał/a:
czy wymiana uszczelniaczy zaworów będzie konieczna

tylko jeśli palił Ci olej, ale jeśli będziesz wyjmował zawory, to warto, robota żadna, koszt też.
robczach napisał/a:
- no i czy znajdzie się ktoś kto na forum lub inną drogą zechce odpowiedzieć na moje pytania typu czy trzeba zdejmować dolną osłonę rozrządu lub z jakim momentem dokręcić śruby głowicy)

Skoro takie informacje są na forum to ich łaskawie poszukaj. Wiem, że Twój temat jest Twój więc przez to jest ważniejszy niż wszystkie inne na forum, ale wyobraź sobie, że wszyscy pozostali użytkownicy mają to głęboko...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
robczach 



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 15



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 19:53   

mam jeszcze dwa pytania:
1. czy przed zalaniem oleju należy zdejmować miskę olejową i czyścić tam wszystko z majonezu?
2. czy ustawienie wału gdzie pierwszy tłok od strony rozrządu oraz ostatni są na tej samej wysokości, natomiast dwa środkowe tłoki są niżej (o ile dobrze pamiętam) jest prawidłowe? gdzieś czytałem że wszystkie tłoki muszą być na tej samej wysokości jeśli rozrząd jest ustawiony na znaki, z kolei gdzieś czytałem że to normalne że dwa tłoki będą wyżej od dwóch pozostałych. jak to w końcu jest?
3. jest jakiś domowy sposób na zrobienie blokady wałków czy muszę kupić specjalną kostkę do blokowania rozrządu?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 20:44   

1- nie zaszkodzi.
2- jak rozrząd jest na znakach, to wszystkie tłoki powinny być równo. 1,z 4 i 2, z 3 są zawsze równo.
3- nic nie musisz kupować, po prostu ustawiasz koła po znakach i na takie zakładasz pasek bez blokady.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 21:37   

A może nie masz HGF-u, tylko to, co ja miałem jesienią ub. r.?
Puściło uszczelnienie tulei cylindra i płyn poszedł do oleju. Też miałem wysoki poziom "oleju", majonez pod korkiem i pusty zbiornik wyrównawczy, a uszczelka pod głowicą była OK.
 
 
robczach 



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 15



Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 10:26   

U mnie poszedł silikon (guma) na uszczelce przy kanale wodnym, lekko się nawet sączyła woda po bloku w okolicy gdzie puściła uszczelka. Po zdjęciu głowicy nie było wody w cylindrach a widziałem takie przypadki w internecie. A czy istnieje jakiś prosty sposób na sprawdzenie czy nie poszło także te uszczelnienie tulei cylindra?
Jeszcze jedno pytanie odnośnie tego ustawienia tłoków. Mianowicie na stronie klubowej jest artykuł o rozrządzie, tam jest napisane że jak jest różnica w położeniu tłoków to winne jest małe koło od rozrządu bo się wyrabia. co się w nim wyrabia?
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 21:32   

robczach napisał/a:
A czy istnieje jakiś prosty sposób na sprawdzenie czy nie poszło także te uszczelnienie tulei cylindra?


U mnie mechanik zdjął głowicę - płyn był na równi z krawędzią bloku i tak zostawił na noc. Na drugi dzień poziom płynu opadł - przez rozszczelnienie płyn spłynął do miski olejowej i w ten sposób się dowiedziałem, że to nie HGF (który najpierw podejrzewałem). Z dwojga złego wolałbym HGF, bo kosztowałoby to niecałe 1.000 zeta, a tak wydałem w sumie 2.200 :-(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 iDT 02'] Zdjęcie boczka
jak go zdjąć?
PopaY Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Wrz 11, 2009 09:42
PopaY
Brak nowych postów [R45] Jak się nazywa ta część - zdjęcie
Rov45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Mar 28, 2017 18:54
Rov45
Brak nowych postów [R45] wzmocnienie podłogi-zdjęcie
osman95 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Kwi 19, 2017 20:54
osman95
Brak nowych postów [R400] Zdjęcie panelu środkowego
rovek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Cze 10, 2012 12:35
Remigiusz
Brak nowych postów [R420] Zdjęcie kloszy przednich
casyux Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Kwi 15, 2009 15:08
kokosz77



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink