Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 14:20 [R75 2.5 V6] Dziwne buczenie przy 2-3 tys. obrotów
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Witam!
Mam problem z moim roverkiem. W zakresie obrotów - 2-3 tys. słychać dziwne buczenie - tak jakby tłumik był dziurawy. W układzie wydechowym nie widać nieszczelności. Słychać, że buczenie występuje mniej więcej na wysokości fotela kierowcy i pasażera.
Dodam, że:
1) samochód ma usunięty katalizator - pozostała sama puszka, jednak katalizatora nie było już w momencie zakupu, wówczas samochód chodził bardzo cicho.
2) w niedawnym czasie miał miejsce drobny wyciek oleju ze skrzyni biegów. Po świętach zostanie uzupełniony.
Zauważyłem, że w pozycji N i P buczenie jest znacznie mniejsze. Po przełączeniu na dowolny bieg - wyraźnie słychać głośniejszą pracę. Powyżej 3000 obrotów buczenie ustępuje.
Czy niedostateczna ilość oleju w skrzyni może powodować takie buczenie?
Czy raczej problemu szukać w układzie wydechowym? Może jakieś uszczelni przy katalizatorze?
Proszę o pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 14:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja mam tak samo. Między 2-3tys. jest głośniej, ale ja już tak miałem od kupna. Może u ciebie uszczelka na kolektorach, bądź łączeniu kolektor - początek układu wydechowego
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
dzięki za podpowiedź. Uszczelniłem łączenia w pobliżu katalizatora i kolektora. Niestety nie rozwiązało to problemu.
Czy źródłem buczenia może być praca skrzyni biegów?
Już jestem umówiony z mechanikiem na uzupełnienie oleju.
Na kanale zauważyłem, że skrzynia biegów po załączeniu biegu przesuwa się do lekko do tyłu. Czy to prawidłowe działanie? Czy raczej uszkodzona poduszka?
Jakiś ruch skrzyni, a raczej całej jednostki napędowe będzie występował, ale warto sprawdzić poduszkę pod autem tzw. 8.
Skrzynia tez może wydawać jakieś dziwne dźwięki. Ale sądzę że to układ wydechowy, może końcowy tłumik dziurę łapie??
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Samochód kupiłem już z pustym katalizatorem.
Coś w nim tylko latało w środku, myślałem, że to resztki porcelany.
Po rozebraniu okazało sie, ze poprzedni "spec" pozostawił w środku klucz! - płaska 13-stka.
Mimo tego, od początku samochód pracował bardzo cicho.
Od jakiegoś czasu zaczął coraz bardziej buczeć.
Tłumik jaki był to Walker, wymieniłem na tłumik polskiego producenta.
Niestety nie widać większej różnicy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum